23 / 11 / 2024
fuzul

Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, LEED Kataloğu hazırladı!

Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, LEED Kataloğu hazırladı!

Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, LEED’le uyumlu ürünlerini açıkladı...




Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, binaların çevreye etkisini değerlendiren ve dünya çapında kabul görmüş bir sertifikasyon programı olan LEED’le (Enerji ve Çevre Dostu Tasarımda Liderlik) uyumlu ürünlerini açıkladı. Grup, Türkiye’deki yapı ürünleri sektöründe bir ilki gerçekleştirerek, enerji ve çevre dostu binalar yaratılmasına olanak tanıyan VitrA ve Artema ürünlerini bir katalogda topladı. Suyla fonksiyon yapan 100’den fazla ürünün yer aldığı LEED Kataloğu’nda, isteğe göre 2,5/4 litre suyla çalışan klozetler ve susuz pisuvarların yanı sıra, düşük akışlı armatür ve el duşları dikkat çekiyor. Klozetler ve armatür çözümleriyle %60’a varan su tasarrufu elde ediliyor.

Artema’nın halen kullanılan armatürleri, istenildiğinde LEED sertifikasının gereksinimlerine uyumlu akış değerlerine çevrilebiliyor. VitrA’nın üretim hattındaki klozetlerin neredeyse tamamı, 2,5/4 litreyle fonksiyon yapabiliyor. 2,5/4 litre klozet ve susuz pisuvar ile düşük debili armatür ve debi regülatörlü el duşları, LEED sertifikasyon sürecinde daha fazla puan kazanılmasını sağlıyor.

ABD’deki Çevre Dostu Binalar Konseyi tarafından geliştirilen LEED sertifikasının “su kullanımında etkinlik” başlıklı değerlendirme kategorisi kapsamında, bütün ürün gruplarında çözüm sunduklarını belirten Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Pazarlama Direktörü Berna Erbilek, “Ar-Ge’ye yaptığımız yatırımlarla, su tasarrufu alanında, enerji ve çevre dostu binalar yaratılmasına katkıda bulunuyoruz. Ayrıca üretim süreçlerimizi, ‘tasarruf’ ekseninde sürekli yeniliyor, yönetim fonksiyonlarımızın odağına sürdürülebilirlik kavramını yerleştiriyoruz.” dedi.

Erbilek sözlerine şöyle devam etti: “Uzun yıllardır benimsediğimiz su tasarrufunu destekleyen, çevreci ve inovatif yaklaşımı, tüketicilere ve paydaşlarımıza anlatmak, bu konudaki bilincin artmasını sağlamak amacıyla, 2010 yılı itibarıyla Blue Life konseptini geliştirdik. Ürünlerimizin üzerinde Blue Life etiketini gören tüketiciler, üretir, tasarlar ve yönetirken, kaynakları koruma sorumluluğunun bilinciyle hareket ettiğimizi anlıyor.” 


Geri Dön