22 / 11 / 2024
fuzul

Emaar Square yabancı markaların ilgi odağı oldu!

Emaar Square yabancı markaların ilgi odağı oldu!

Dubaili Emaar’ın 2.5 milyar dolarlık yatırımla Çamlıca’da hayata geçirmeye hazırlandığı Emaar Square, yabancı lüks markalarının ilgi odağı oldu.




Dubaili Emaar’ın 2.5 milyar dolarlık yatırımla Çamlıca’da hayata geçirmeye hazırlandığı Emaar Square, yabancı lüks markalarının ilgi odağı oldu. Patek Philippe’ten Gucci’ye onlarca marka AVM’de büyük metrekareli yer kiralıyor.


Jeopolitik riskler ve küresel belirsizliklere rağmen büyüme rekoru kıran Türkiye, yabancı firmaların ilgi odağı oluyor. Özellikle perakende sektörüne yoğun ilgi gösteren global firmalar, Türkiye'deki AVM projelerini de yakından takip ediyor. 154 bin metrekarelik alanıyla Türkiye'nin en büyük AVM'si olmaya hazırlanan Emaar Square Mall da, lüksün yabancı devlerini ağırlamaya hazırlanıyor. Çamlıca'da yapımı süren ve sonbaharda açılması planlanan AVM için hemen her gün yeni bir sözleşme imzaladıklarını söyleyen Emaar Bölge CEO'su Ozan Balaban, "Yabancı yatırımcı Türkiye'deki potansiyelin farkında. Biz de Emaar olarak aynı şekilde düşünüyoruz. İnşaata hız verdik" dedi. Balaban, Dubaili Emaar başta olmak üzere global oyuncuların Türkiye'ye bakış açısı ve Emaar Square ile ilgili sorularımızı yanıtladı.


SONBAHARDA AÇILIYOR


 2008'de arazisini aldığınız ve 3.5 yıldır da yapımı süren Emaar Square'deki son durum nedir?

Projemizi hızla sürdürüyoruz. AVM'miz sonbaharda açılacak. Konutlar mayısta teslim edilecek, ofisler ise yaz sonu bitiyor. Emaar Square 154 bin metrekarelik alanda 470 mağazasıyla hizmet verecek. AVM için her gün yeni bir markayla sözleşme imzalıyoruz.


 Hangi markalarla anlaştınız?

Harry Winston, Rolex, Cartier, Patek Philippe, Montblanc, Gucci, Galeries La Fayette, Paul&Shark, Prada, Zegna, Burberry gibi dünyanın lüks devleri AVM'mizde 300- 500 metrekarelik büyük mağazalar açacak. Ayrıca diğer lüks yabancı markalarla da görüşmelerimiz sürüyor. Mağazaların yüzde 87'sini kiraladık. Ancak sadece yabancı markalardan söz etmek yanlış olur. LC Waikiki, Koton, FLO gibi Türk parekendesinin lokomotif markalarıyla da anlaştık.


 Küresel terör ve jeopolitik risklere rağmen yerli-yabancı markaların Türkiye'ye yatırım yapmalarını nasıl yorumluyorsunuz?

Yaşanan son olaylar gösterdi ki, terörün sınırı yok. Biz Dubaili bir firma olarak Türkiye'ye uzun vadeli yatırım için geldik, yap-satçı değiliz. Hiçbir şekilde yatırımı yavaşlatma niyetimiz yok. Aksine inşaat çalışmalarına hız verdik. Yabancı markalar da aynı şekilde düşünüyor. Yatırımın sonuna doğru yaklaşırken hemen her gün bir sözleşme imzalıyoruz. Türkiye ekonomisinin son 13 yılda gösterdiği performans ve genç nüfus yatırımı her zaman tetikliyor.


'BAĞDAT CADDESİ'NE RAKİP OLACAĞIZ'

Ozan Balaban, AVM'nin sonbaharda açılmasıyla birlikte Analodu Yakası'nda özellikle Bağdat Caddesi'ne rakip olacaklarını söyledi. Anadolu Yakası'nda oturan tüketicilerin Avrupa Yakası'ndakilere göre ekonomik olarak daha üst seviyede olduğunu belirten Balaban, "Bu bölgedeki potansiyelin farkındayız. Artık nüfus Anadolu'ya doğru kayıyor. Projemizin tamamlanmasıyla birlikte çevre ilçeler, özellikle Üsküdar değerlenecek" dedi. Balaban konutların rezidans özellikli olanlarının büyük oranda Körfez bölgesindeki müşterilere satıldığını söyleyerek, "İstanbul'da hem lüks hem de orta sınıf markaları birleştirerek farklı bir konsept yaratacağız. Müşterilerimizin bir kısmı yabancı olacak. Ancak büyük oranda yerli müşteriyi hedefliyoruz" diye konuştu.


YEME-İÇME VE EĞLENCE ÖNE ÇIKACAK


AVM'de hangi alanlar öne çıkacak? 

Emaar Square'de yüzde 20'lik bir alanı yeme-içmeye ayırdık. Bu çok büyük bir oran. Ayrıca çocuklara yönelik 'Discovery Center' açıyoruz. Aileler bize gelip sabahtan akşama kadar vakit geçirebilecek.



Sabah 



Geri Dön