Emlak beyan değerini gösteren belge kaç sene geçerli?
Tapuda yapılan satış işlemi için tapu müdürlüğüne bazı belgelerin teslim edilmesi ve tapu harcının ödenmesi gerekiyor. Peki, satış için belediyeden alınan emlak beyan değerini gösteren belge kaç sene geçerli?
Emlak beyan değerini gösteren belge kaç sene geçerli?
Tapuda yapılan satış işlemi için tapu müdürlüğüne bazı belgelerin teslim edilmesi ve tapu harcının ödenmesi gerekiyor. 492 sayılı Harçlar Kanunun 4 sayılı tarifesinin 20-a pozisyonuna göre emlak beyan değerinden az olmamak üzere satış için beyan edilen değer üzerinden alıcı ve satıcı ayrı ayrı olmak üzere binde 20 oranında harç tahsil edilmektedir.
6544 sayılı Döner Sermaye Kanununa ekli tarifeye göre döner sermaye ücreti tahsil edilmektedir.
Satış işlemi için gerekli evraklar:
Kimlik Belgesi (Taraflara varsa temsilcilerine ait)
Fotoğraf (Satıcı 1 adet, Alıcı 2 adet)
İşlemde temsil var ise temsil belgesi (Yetki Belgesi, vasi kararı, vekâletname vb.)
Emlak Beyan Değerini Gösterir Belge (Taşınmazın bağlı bulunduğu Belediyeden alınır)
İşleme konu taşınmazın tapu senedi (Var olması halinde istenir)
Zorunlu Deprem Sigortası poliçesi (DASK) (Bina vasıflı taşınmazlarda)
Emlak beyan değerini gösteren belge kaç sene geçerli?
Söz konusu evrakın tapu müdürlüklerince işleme alınabilmesi için, o yıla ait olması gerekmektedir. Peki, farklı bir şehirde işlem yaparken emlak beyan değerinin nereden alınması gerekiyor?
Söz konusu işlem Tapu Müdürlüğünün Yetki Alanı Dışı Tapu İşlemleri kapsamında işleme alındığından, emlak beyan değerinin beyan edilmesi (kişi beyanı) yeterlidir.
Tapu sıkça sorulan sorular!
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com