Emlak sektöründe ‘dijital devrim’ yaşanacak!
Hürriyet Emlak, gayrimenkul sektöründeki dijital çözümler, sektörün dijitale geçiş süreci ve teknolojiye yapılan yatırımların önemine dikkat çekiyor.
Akıllı teknolojiler, nesnelerin interneti gibi kavramların gündelik hayatta kapladıkları yer artmaya devam ederken, bu teknolojilerin cevap verdikleri ihtiyaçların alanı da yaygınlaşıyor. Emlak sektörü dedijitalleşmeden en çok etkilenen alanlardan biri oluyor.
Emlak sektörünü tek bir çatı altında buluşturan, güncel ve detaylı ilanları ile emlak sektörünün nabzını tutan Hürriyet Emlak dijital dönüşüme odaklanıyor. Emlak sektöründe yaşanan dijitalleşmeyle son dönemdeki artış hızla artarken Hürriyet Emlak Pazarlama Direktörü Yusuf Mert Yılmaz, “2019’da emlak sektöründe yaşanan dijital dönüşüm en üst seviyeye çıkacak, bizler de Hürriyet Emlak olarak dijital yol haritamıza odaklanarak teknoloji yatırımlarımıza devam ediyoruz. Goldman Sachs yatırımı sonrasında bünyemize kattığımız, veri analiz şirketi Innobil ile teknoloji gücümüzü artırdık, satın alma sonrasında 14 kişilik Innobil kadrosu ekibimize katıldı. Önümüzdeki dönemde iş ortaklarımıza ‘emlak sektöründe dijitalleşme’ üzerine bir dizi eğitim vereceğiz.İş ortaklarımızın Hürriyet Emlak üzerinden elde ettikleri gelirleri artırmak ve kullanıcılarımızın aradıkları eve daha hızlı ve kolay ulaşmalarını sağlamak için ürün geliştirmeye devam edeceğiz” şeklinde konuştu.
Sektörde ilkleri gerçekleştirmeye devam ettiklerinin altını çizen Yılmaz, “Kısa süre önce iş ortaklarımızın “satılık konut” kategorisindeki ilanlarını 6 kıtaya, toplam 60 ülkeden ve 17 milyondan fazla potansiyel alıcıya ücretsiz olarak ulaştırmaya başladık. Potansiyel alıcıları hedeflediğimiz kampanyalarımızla iş ortaklarımızın ilanlarına yüzde 52 daha fazla ziyaret göndermeye başladık ayrıca “Turbo” kullanılan ilanların görüntülenme sayısını da 3 kat artırdık. Bugün, 5.000 iş ortağımızın kullandığı, çok yakında tüm iş ortaklarımıza açılacak olan ‘Yeni İlan Verme’ sayfamızla iş ortaklarımız ilanlarını sadece birkaç dakika içerisinde verebilecek” ifadelerini kullandı.
Emlak sektöründe dijital pazarlamanın önemi artıyor
Emlak sektöründe dijital pazarlama yatırımlarının her geçen gün daha da önem kazandığının altını çizen Yusuf Mert Yılmaz, “Tüketiciler olarak hayatımızdaki en büyük kararlardan biri olan emlak arayışı da dijitale taşınmış durumda. Türkiye’deki emlak aramalarının yüzde 92’si arama motorlarında başlıyor. Bu aramaların yüzde 60’ından fazlası mobil telefonlardan geliyor” diye konuştu.
Dijital pazarlamaya, ürüne ve teknolojiye çok ciddi bir yatırım yaptıklarını ifade eden Yılmaz, “Müşterimiz olan emlak ofislerine ve inşaat firmalarına kaliteli ilan girme, daha fazla kişiye ilanlarını gösterebilme, gelen talepleri randevuya ve sonrasında takiple satışa döndürebilme konusunda sürekli yardımcı olmaya çalışıyoruz. Teknoloji yardımıyla her bir müşterimizin platformumuz üzerinde sağladığı başarıyı takip ediyoruz ve sıkıntı yaşadığını tespit ettiğimiz müşterilerimize birebir ulaşarak çözüm bulmaya çalışıyoruz. Sadece müşteri mutluluğu için çalışan büyük bir ekibimiz var” açıklamasında bulundu.