Emlakçı enflasyonu sona erecek!
Tüm Girişimci Emlak Müşavirleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Sühran Aras, gayrimenkul satış sektörünün geleceğinin dijitalde olduğunu belirtti. Aras, gayrimenkul satışlarının gayrimenkul PR modeli ile yapılacağını, müşterinin aramasını bekleme döneminin geride kaldığını söyledi...
Tüm Girişimci Emlak Müşavirleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Sühran Aras, gayrimenkul satış sektörünün geleceğine ilişkin açıklamalarda bulundu.
Pandemi sonrasının gayrimenkul satış sektörüne etkilerine ilişkin görüşlerini açıklayan Tüm Girişimci Emlak Müşavirleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Sühran Aras, sektörde büyük bir dönüşümün başladığına dikkat çekti.
Gayrimenkul Satışları Gayrimenkul PR Modeli İle Yapılacak
Gayrimenkul sektöründe bildiğimiz şeyleri unutup, yeni şeyler keşfetmeliyiz diyen TÜGEM Yönetim Kurulu Üyesi Sühran Aras, "Salgın sonrasında Türkiye’de Emlakçı enflasyonu bitecek. Brandayı asıp, ilanı girip, müşterinin aramasını bekleme dönemi geride kaldı ve bundan sonra gayrimenkul satış sektörü Gayrimenkul PR modeli ile yükselişe geçecek" şeklinde konuştu.
Gayrimenkul sektöründe brandayı asıp, ilanı girip müşterinin aramasını bekleme sisteminin tamamen sona erdiğine vurgu yapan Aras, "Türkiye’de emlakçı enflasyonu sona erecek. Gayrimenkul PR modeli ile markalaşan, konusunda uzman brokerler ve danışmanlar, farklılaşıp, yükselişe geçecek" dedi.
Dijitale yatırım yapan ofislerin süreç sonrasında çok kazançlı hale geleceğini dile getiren Aras, "Bir sonraki hamleniniz ne olması gerektiğini keşfetmemiz gerekir" diye konuştu.
Lüks Konut Satışında, İlan Siteleri Sonuç Vermiyor
Luxury ve üst gelir gurubuna yönelik gayrimenkullerin satışında ilan sitelerine bağımlı çalışmanın sonuç vermediğine dikkat çeken Aras, "Alternatif pazarlama stratejileri geliştirmek zorundayız. Lüks konut sahipleri portföylerinin seri ilan sitelerinde görünür olmasını istemiyor. Üst gelir gurubuna yönelik gayrimenkulleri emlak sitelerinde ilanını yayınlamak zaten çok iyi sonuçlar vermiyordu. Kendinizi çok iyi konumlandırmanız gerekiyor ki müşterileriniz sizi konunun uzmanı olduğunu anlasınlar. Yeni dönemde Gayrimenkul PR modeli yükselişe geçecek. Ben zaten 4 yıldır PR’a yatırım yaptığım için geri dönüşünü güçlü bir şekilde aldım" değerlendirmesinde bulundu.
Sühran Aras, emlak ofislerine ve gayrimenkul danışmanlara şu tavsiyeleri verdi:
"Gayrimenkul sektöründe uzun süreli kalmak istiyorsanız markalaşmak zorundasınız ve konunuzda uzmanlaşmalısınız. Algıyı yönetmeli ve müşterilerinizin sizi nasıl görmesini istiyorsanız öyle davranmalısınız. Sosyal medya da kendiniz tüketmemelisiniz. Mutlaka değerli içeriklerin oluşturulması lazım. Çünkü, değerli olmayan yaptığınız paylaşımların altına yazılacak bir yorum kariyerinizi olumsuz etkileyebilecektir
4 yıldır haber sitelerinde görünür olduğum için hem kendi çalıştığım marka içerisinde hem de hedef kitlemde dikkatleri kendime çekebiliyorum. Böylece satış pazarlama kabiliyetlerimizi artırdık. Luxury konut uzmanı olarak bilinirliğimin oluşmasını, Gayrimenkul PR modeline yaptığım yatırımlar sonucunda elde ettim
Benim çalıştığım Coldwell Banker’da PR ile çalışan sadece birkaç broker var. Sosyal medya’ya bağımlı vasat bir anlayış geçerliliğini yitirecek. Zaten PR’a yatırım yapanlar sektörde yükselecek, yapmayanlar yok olup gidecekler"
İnşaat ve emlak sektöründe yeni dünya düzeni!
Gayrimenkul sektörü koronavirüs sonrası toparlanacak mı?
COVID-19 sonrası gayrimenkul sektörünü neler bekliyor?