İnşaat ve emlak sektöründe yeni dünya düzeni!
İnşaat firmalarının ve emlak ofislerinin seri ilan sitelerine bağımlı olarak devam ettiği pazarlama şekilleri yeni dünya düzeninde yetersiz kalacağından bahseden Ekonomist Ahmet Yılmaz ‘alternatif satış kanalları yaratan Gayrimenkul PR gibi çözümlere yönelilmeli’ önerisinde bulundu.
Salgının ardından gayrimenkul satış sektörü uzun süredir yapmadığı bir şekilde teknoloji kullanımına ve dijital iletişim araçlarına yöneldiğini anlatan Ekonomist Prof. Dr. Ahmet Yılmaz, ‘Bu girişimler her ne kadar etkili oluyormuş gibi görünse de seri ilan sitelerine bağımlılık devam edecek. İş yapış şekillerinin değişeceği yeni bir dünya düzenine girerken, alternatif pazarlama kanallarına yönelmek, Gayrimenkul satışlarının geleceğini olumlu etkileyecek’ ifadelerini kullandı.
G-7 ülkelerinde yer alan inşaat firmaları sadece odağındaki işleri yapıp, ürettikleri konutların satışı sürecini ‘alternatif pazarlama kanalları’ olan gayrimenkul ofisleri ile gerçekleştirdiğini anlatan Yılmaz, ‘Türkiye’deki İnşaat firmaları ise hem konut üretip hem de kendileri satmak istemektedirler. Bunun için satış ofisleri kurup, personel istihdam edip, tanıtıma orantısızca para harcamaktadırlar. İnşaat firmaları bu klasik yöntemlerle hem zamanlarını hem paralarını ve en önemlisi enerjilerini boş yere harcıyorlar'' açıklamasında bulundu.
Günümüzdeki emlak ofislerinin ilanı girip, brandayı asıp, müşterinin aramasını bekleme yönteminden daha fazla bir şey yapmadığını, inşaat firmaları da bu nedenle emlak ofislerine yetki vermediğinden bahseden Yılmaz, ‘Ancak, alternatif pazarlama kanalları olan Gayrimenkul danışmanlık şirketleri ile çalışmanın inşaat firmalarına sonsuz faydaları var’ diye konuştu.
Prof Yılmaz, inşaat firmalarıyla ilgili önerilerini şu şekilde anlattı;
''İnşaat firmaları, konutlarının satış işini, klasik emlakçılık modeli dışında, alternatif pazarlama kanalları olan Gayrimenkul PR modelleri ile çalışan, teknoloji odaklı ve gerçek alıcı kitlesine doğrudan ulaşabilen Gayrimenkul şirketlerine devretmelidir. İçinden geçtiğimiz bu süreçte dikkatleri kendine çeken inşaat firmaları, rekabette üstünlük sağlayacak, rakiplerinin müşterilerini kendilerine çekmeyi başaracaklardır.
Hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağı yeni dünya düzeninde, iş yapış şekilleri değişecek ve bu dönüşümü öngörüp, hemen uyum sağlayan inşaat firmaları, salgın sürecini en az hasarla atlatmayı başaracak.''
COVID-19 sonrası gayrimenkul sektörünü neler bekliyor?
Konut sektörü koronavirüs sonrası hareketlenecek!