24 / 11 / 2024

Ereğli ve Devrek'i bağlayan yol projesi TBMM gündeminde!

Ereğli ve Devrek'i bağlayan yol projesi TBMM gündeminde!

Zonguldak Milletvekili Ünal Demirtaş, Zonguldak'ın Ereğli ve Devrek ilçelerini bağlayan yol projesine ilişkin soru önergesi hazırladı. Demirtaş, sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'a sordu.




Ereğli ve Devrek i bağlayan yol projesi TBMM gündeminde!


Zonguldak Milletvekili Ünal Demirtaş, Zonguldak'ın Ereğli ve Devrek ilçelerini birbirine bağlayan yol projesine ilişkin soru önergesi hazırladı. Demirtaş, sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'a sordu.


Bakanlığınıza bağlı Karayolları Genel Müdürlüğü’nden alman bilgilere göre; Zonguldak’m Ereğli ve Devrek ilçelerini birbirine bağlayan karayolunun ilk ihalesi, 06.04.2005 tarihinde yapıldığını dile getiren Demirtaş "Aradan geçen 11 yıl boyunca, bu yolun bitirilmesi için 5 kez ihale yapılmıştır. Bu ihaleleri kazanan şirketlere, yol yapımı için toplam 99.453.009,57 TL ödeme yapıldığı bildirilmiştir. En son 14.08.2015 tarihinde yapılan ihaleyi kazanan Aga Eneıji Nak. Mak. Mad. İnş. San. Ve Tic. A.Ş’ye ise tam olarak 47.030.000,21 TL ödeme yapılmıştır.


Ereğli-Devrek karayolunun yapımı için, vatandaşlarımızın ödediği vergilerle yapılan yaklaşık 100 milyon TL Tik ödemeye karşı, 56,4 kilometrelik yolun sadece 20 kilometrelik kısmı sathi kaplama seviyesinde tamamlanmıştır. Yani yolun yarısından bile daha az olan kısmı, düşük standartlı, esnek kaplama ile kaplanmıştır. Yapımı çok kolay olan ve maliyeti daha az olan sathi kaplamalı bir yol, çok çabuk bozulacaktır ve bu yolda bir kışta çukurlar oluşması muhtemeldir." dedi.


26 Ocak 2016 tarihinde verilen soru önergesinde de belirtildiği gibi bu yolu yaklaşık 45 bin vatandaşın kullandığını dile getiren Demirtaş, 45 bin vatandaşın, eski köy yolunu kullanmak zorunda kaldığını söyledi.


"Bu yol güzergahındaki yerleşim yerlerinde yaşayan vatandaşlarımızın mağduriyetleri AKP iktidarı tarafından görmezden gelinmektedir. Yapımı yılan hikayesine dönen bu yolda heyelan meydana gelmekte, yollar göçmektedir. Bu yerleşim yerlerinde yaşayan insanlar, yatırım yapılmadığı için işsiz kalmakta ve göç etmek zorunda bırakılmaktadır. Güzergah üzerinde sağlık ocakları, okullar kapatılmaktadır. Yani, Ereğli-Devrek güzergahı üzerindeki yerleşim yerlerinde yaşam durma noktasına gelmiştir.


Karayolları Genel Müdürlüğü’nden verilen bilgiye göre, yolun 2019 yılında bitirilmesi planlanmaktadır. Yani, yolun kullanılabilmesi için daha 3 yıl gibi uzun bir süre olduğu belirtilmiştir. Ereğli-Devrek yolunu kullanmak zorunda olan vatandaşlarımızın yaşadığı mağduriyetlerin 3 yıl daha süreceği anlaşılmaktadır." diyerek önergesine devam eden Demirtaş, "AKP’nin Ereğli-Devrek karayolunun yapımındaki performansı, iktidarınız döneminde en çok övündüğünüz konu olan yol yapımında da sınıfta kaldığınızı net bir biçimde göstermektedir. 2016 yılı Türkiye’sinde Amerika Birleşik Devletleri’nde yaşayan bir insan sadece bir tık kadar uzaktayken; Ereğli-Devrek yolunun bir türlü bitirilememesini anlamak mümkün değildir." dedi.


Demirtaş'ın soruları


1. Zonguldak’ın Ereğli ve Devrek ilçelerini birbirine bağlayan, Ereğli-Devrek karayolunun yapımı için 06.04.2005, 20.07.2006, 23.03.2010, 12.04.2011 tarihlerinde yapılan ihalelerin keşif bedelleri, ayrı ayrı ne kadar Türk Lirası’dır?


2. Ereğli-Devrek yolunun yapımı için 14.08.2015 tarihinde yapılan ihalenin keşif bedeli ne kadardır?


3. 14.08.2015 tarihinde yapılan ihaleye kaç şirket katılmıştır ve bu şirketlerin isimleri nelerdir?


4. 14.08.2015 tarihli ihaleye katılan şirketler, ihale için ayrı ayrı ne kadar teklifte bulunmuşlardır?


5. 14.08.2015 tarihli ihaleyi kazanan AGA Enerji Nak. Mak. Mad. İnş. San. Ve Tic. A.Ş’nin, ihale bedeli ne kadardır?


6. Ereğli-Devrek karayolunda devam eden yol yapım çalışmaları için 2016 yılında ne kadar ödenek ayrılmıştır?


 


Geri Dön