Eroğlu'nun Avrupa'da 300 loft mağazası var!
Loft markasının Avrupa ve ABD dışındaki satış haklarına sahip Eroğlu, Avrupa tarafını da almak için görüşmeler yapıyor. Avrupa biriminin büyük değere sahip olduğunu söyleyen Şahin Eroğlu “Sadece Avrupa’da 300 Loft mağazası var” dedi.
Fransız giyim markası Loft’un Avrupa ve Amerika’daki dışındaki tüm satış haklarını elinde bulunduran Eroğlu Holding, Avrupa haklarını da almak için Fransızlar ile masada. Eroğlu Holding Yönetim Kurulu Üyesi Şahin Eroğlu “1997’de Avrupa ve ABD dışındaki tüm Loft satış haklarını satın aldık. 2001’de ise Avrupa haklarını satın almak istedik ancak o dönemde Fransızlar güçlü idi ve bize ‘Loft’u biz satmayız siz satın’ dediler ve satış suya düştü. Şimdi Avrupa krizde, Fransızlar’ın durumu çok kötü. Masaya oturduk ve görüştük. Şayet bu satış biterse Loft markasının dünyadaki tüm haklarını almış olacağız. Loft tam bir Türk markası olacak” dedi.
AVRUPA’DA 300 MAĞAZA
Avrupa pazarının büyük önem taşıdığını söyleyen Eroğlu “Mevcut elimizde bulunan Loft markası Avrupa satış hakları ile birlikte 3 kat daha büyüyecek. Fransızların Avrupa’dan 300’e yakın Loft mağazası var” dedi.2011 yılında Loft’u alarak ayağa kaldırmak için yatırım yaptıklarını söyleyen Eroğlu, amaçlarının daha üst segmentte bir marka olmak olduğunu ve bunu başardıklarını ifade etti. Türkiye’deki perakendenin biraz fiyat odaklı olduğunu dile getiren Eroğlu “Tüm ürünler birbirinize benziyor. Herkes bir altını koymaya çalışınca benzerlikler oluşuyor. Biz bu yüzden farklı bir konsept oluşturduk. Alınabilir bir fiyat ile bir dünya markası yaratmak istiyoruz. Bunu başardığımıza da inanıyorum. Dünya markalarını atık isim ile satıyor. Önemli olan global çapta bir marka yaratabilmek. Bu potansiyel var” dedi. Loft markasını almak isteyen bazı fonlar da olduğunu söyleyen Eroğlu “Bizi almak isteyen fonlar da var. Ancak biz Loft’u bebek aldık, yürümeye başladı büyüteceğiz” dedi.
MADE IN TURKEY ÇAĞ ATLADI
Türk markalarının imajını değerlendiren Eroğlu, bu konuda son 10 yılda büyük başarılar kazanıldığını söyledi. Eroğlu şunları anlattı: “Son 10 yılda Türkiye’nin büyümesi Türk markalarına büyük etkisi oldu. En ufak örnek pasaportumuza baktıklarında Türk olduğumuz için yurt dışına çıkamazdık, kapıdan dönerdik. Fuarlara giremezdik. Şimdi öyle değil. Saygı görüyorsunuz. Pasaportunuz değerlendi. Türkiye o anlamda çağ atladı. Perakende de Made in Turkey imajı çok iyi aşama gösterdi. Biz aslında ürün anlamında imalatı da konsepti de geçtik. Şimdi sunum önemli. Artık fikir satacak pozisyona gelmemiz lazım.”
Star