30 / 04 / 2024

Esenboğa Havalimanı'nda özel jet yolcuları salonu CIP hizmete girdi!

Esenboğa Havalimanı'nda özel jet yolcuları salonu CIP hizmete girdi!

Bakan Yıldırım, hizmete giren Genel Havacılık Terminalinin, zaman tasarrufu sağlayacağını ve gerek yurtdışından Türkiye'ye yatırım ve iş amacıyla gelenlerin, gerek yurtiçinden iş adamlarının bu terminali kullanarak seri hizmet alabileceğini söyledi



 

    Esenboğa Havalimanında, özel jet ve yolcularına hizmet verecek Genel Havacılık Terminali (CIP), hizmete girdi.   Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, hizmete giren Genel Havacılık Terminalinin, zaman tasarrufu sağlayacağını ve gerek yurtdışından Türkiye’ye yatırım ve iş amacıyla gelenlerin, gerek yurtiçinden iş adamlarının bu terminali kullanarak seri hizmet alabileceğini söyledi. Yıldırım, Türkiye’nin trafik bakımından 4. büyük havalimanına sahip Ankara’nın bir ihtiyacını giderdiklerini ifade etti. Genel Havacılık Terminalinin, DHMİ ve TAV’ın ortak projesi olduğunu belirten Yıldırım, şöyle konuştu: Çivi çaksan para Havaalanında tek bir çivi çaksanız para demektir. DHMİ gelir ve hemen makbuzu keser. Burada da ondan farklı değil. Buradaki gelirlerin 3’te biri artı sabit kira olarak devlete gelmeye devam edecek. Geri kalanı da işletmeciye gidecek. Esenboğa esasında 2002 yılında 1 milyonu zor bulan bir havaalanıydı. Doğru dürüst iç hatlar yok, dış hatlar yok. Terminali köy meydanını andırıyordu. İşte böyle bir havaalanından Türkiye’nini 4. büyük havaalanına ulaşmış bulunuyoruz. 1 milyon olan yolcu sayısı iç, dış hat bugün 8.5 milyonu aşmıştır. 80 uçak kalkıp iniyordu, şimdi günde 300 uçak kalkıp iniyor. Özel jete özel hizmet Özel jeti olanlar için dünyanın her yerinde bütün havaalanlarında ayrı terminaller oluyor, ayrı chek-in, ayrı kontrol oluyor. Bizde özel jetle seyahat edildiğinde, normal yolcu işlemlerinden geçip seyahat ediyordunuz. Bunun da çok bir anlamı kalmıyordu. Ha tarifeli uçakla gitmişsin, ha özel uçakla, bir fark kalmıyordu. Bu hizmet çağdaş ülkelerde nasıl yapılıyorsa aynı şekilde yapmak için bir proje başlattık. İstanbul,  İzmir  ve Antalya’dan sonra şimdi de Ankara’da bu hizmeti devreye soktuk. 2002 yılından önce Türkiye’de neredeyse özel uçak hiç kalmamıştı. Ya 1 ya 2 tane bulunuyordu. Bugün 100’den fazla. Özel uçak sayımız neredeyse tarifeli sefer yapan filomuzun 2003’teki sayısına ulaştı. Bunlar bir ülkenin nasıl büyüdüğünü, nasıl geliştiğini, nasıl kalkındığını, neleri başardığını, istikrarı ve güveni gösteren önemli gelişmelerdir.  120 iş jeti var TAV Havalimanları Holding CEO’su Sani Şener de, dünyada 12 bin özel uçak, 17 bin de yolcu uçağı bulunduğunu söyledi. Şener, Türkiye’de 120 iş jeti bulunduğunu ifade etti. DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal ise, bu terminal binasının 469 metrekare toplam alana sahip olduğunu, bu terminallerin, 4.’sünün İstanbul Antalya ve İzmir’den sonra Ankara’da hizmete girdiğini ifade etti.   Tikrit’te 200 milyon dolara havaalanı yapacak   Garanti Koza, Irak’ın Tikrit şehrine yapılacak Selahattin Uluslararası Havaalanı projesini üstlendi. 24 ayda tamamlanacak havaalanından yılda 2 milyon yolcu giriş çıkış yapabilecek. Projenin yatırımı tutan 200 milyon dolara ulaşacak. Garanti Koza Yurtdışı İşler Koordinatörü Coşkun Erginer, bölgede 1000 kişilik istihdam yaratacaklarını belirterek, “Irak’ın köklü gruplarından Al Handal ile yaptığımız anlaşmanın geçmişi 2009 yılına dayanıyor. Garanti Koza, bu önemli proje ile yeni pazarlara da yelken açmış oldu. İnşaatına en kısa sürede başlayacağız” dedi.   HÜRRİYET

Geri Dön