23 / 12 / 2024

Esenyurt TEM Güneyi 1/5000 ölçekli plana hesap müdahalesi! İmar planı askıda!

Esenyurt TEM Güneyi 1/5000 ölçekli plana hesap müdahalesi! İmar planı askıda!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Şehir Planlama Müdürlüğü tarafından hazırlanan Esenyurt 1/5000 ölçekli TEM Güneyi imar planı değişikliğini askıya çıkardı. Değişiklikle hangi ada ve parselin hesabı, hangi parselin alanı üzerinden yapılacak? İşte o plan...



İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Esenyurt İlçesi, 13.04.2013 tasdik tarihli 1/5000 ölçekli TEM Güneyi imar planı tadilatını bugün (21 Kasım 2014, Cuma) ilanen askıya çıkardı.


İBB Şehir Planlama Müdürlüğü tarafından yapılan değişiklik içeren 28582 numaralı dosya, İBB Meclisi tarafından 21 Temmuz 2014'te onaylandı.


Esenyurt TEM Güneyi 1/5000 ölçekli planda hesap müdahalesi yapılan imar planı tadilatı, 22 Aralık 2014'te askıdan indirilecek.



Esenyurt TEM Güneyi 1/5000 ölçekli plana hesap müdahalesi! İmar planı askıda!



Esenyurt TEM Güneyi 1/5000 ölçekli plana ne eklendi? 


Plan notlarına eklenen hüküm şöyle; 


"544 ada 1 parselde emsal hesabı 2-3 pafta 131 parselin alanı üzerinden yapılacaktır."


Detaylar şöyle; 


Esenyurt İlçesi TEM Güneyi 1/5000 Ölçekli Nazım İmar Planı


A- Genel Hükümler


A.1. Bu plan; plan paftaları, plan notları ve plan raporu ile beraber bir bütündür. Bu plan notlarında geçen "emsal" ifadesi "KAKS" değerini ifade eder.


A.2. Teknik ve sosyal altyapı alanları (eğitim, sağlık, kültür, dini tesis, resmi kurum, yeşil alan, teknik altyapı, açık otopark, kapalı otopark vb.) kamu eline geçmeden uygulama yapılamaz. Bu plan üzerinden plan ölçeği ile ölçü alınamaz, kesin yer tespiti yapılamaz.


A.3. Avan proje onayları, İstanbul İmar Yönetmeliği'nde belirtilen koşullara göre İlçe Belediyesi'nce veya İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılacaktır.


A.4. Halihazır haritadaki mülkiyet sınırları ile kadastral haritalar arasında uyumsuzluk olması durumunda imar uygulaması, ilgili Kadastro Müdürlüğü'nden veya Lisanslı Harita ve Kadastro Mühendisleri ve Bürolarından (LİHKAB) alınacak röperli krokiye göre yapılacaktır. 


A.5. Planlama alanında, "1. Derece Deprem Bölgesi" parametrelerine uyulacaktır.


A.6. Bu planda, ölçek nedeniyle gösterilemeyen donatı alanları (yeşil alan, çocuk bahçesi, trafo, yol vb.) 1/5000 ölçekli nazım imar planı genel kararlarına uygun olarak 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarında ayrılacaktır.


A.7. Bu planda ölçek nedeniyle gösterilemeyen, flora ve fauna açısından zengin, sulak alanlar vb. ekolojik açıdan özellikler taşıyan alanlar ile nitelikli ağaç ve ağaç toplulukları 1/1000 ölçekli uygulama imar planında korunacaktır. Net parsel alanlarının her 35 metrekaresi için çapı 10 santimetreden az olmamak üzere bir adet nitelikli, yetişmiş ağaç dikilmeden iskan ruhsatı verilemez. Ağaç dikim alanının parsel bünyesinde sağlanamaması halinde, ilçe belediyesince belirlenecek alanlarda ağaç dikim işlemi yapılacaktır.


A.8. Mevcut enerji, haberleşme, içme ve atık su, ulaşım, ulaştırma vb. şehrin teknik altyapısını oluşturan tesis ve sistemler çevre sağlığı ve insan güvenliği sağlanarak kamusal ihtiyaç süresince aynen korunacaktır. Bu alanlar üzerinde ve/veya bitişik yapılaşmalarda proje ve inşaat safhalarında ilgili kurum ve kuruluşlardan görüşler alınacak ve bu plan kararlarına uygun olarak uygulama yapılacaktır.


A.9. Plan onama sınırları içinde kalan korunması gerekli taşınmaz kültür varlığı niteliği taşıyan yapılar, varlıklar ve alanlar korunacak ve bu varlıklara ilişkin her türlü karar, uygulama ve proje şartları ilgili Kültür Varlıkları Koruma Bölge Kurulu'nca belirlenecektir. 


A.10. Planlama alanında, halihazırda ruhsatlı olup planda sanayi ve konut dışı kentsel çalışma alanı lejantı dışında farklı bir fonksiyonda gösterilen mevcut sanayi ve konut dışı kentsel çalışma faaliyetinin devam ettirilmek istenmesi halinde; sanayi ve konut dışı kentsel çalışma faaliyeti bütününde (üretim-depolama) çevreye duyarlı ileri teknolojik endüstriyel sistemlerin kullanıldığı yönündeki ilgili kurumların olumlu görüşleri alınması zorunludur. Bu alanlarda ruhsata esas müktesap haklarla belirlenmiş sınırlarda, ilgili kurumlardan alınan görüşler doğrultusunda, üretim sistemlerinin yenilenmesi amacıyla "mevcut binaların yıkılıp yeniden yapılmaması" şartıyla yapısal iyileştirmeler yapılabilir. Ancak söz konusu yapıların yıkılıp yeniden yapılması halinde mer'i plan yapılaşma hakları ve fonksiyonu geçerli olacaktır.


A.11. Bu planda belirtilmeyen hususlarda, İstanbul İmar Yönetmeliği, Su Kirliliği Kontrolü Yönetmeliği, Katı Atıkların Kontrolü Yönetmeliği, Endüstriyel Kaynaklı Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği, Isınmadan Kaynaklı Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği, Gürültü Kontrolü Yönetmeliği, Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliği, Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği ve Zararlı Kimyasal Madde Ürünlerinin Kontrolü Yönetmeliği, Toprak Kirliliği Yönetmeliği, Otopark Yönetmeliği vb. yönetmelik hükümleri geçerlidir.


B. Özel Hükümler


B.1. Kamu kullanımına ayrılan yapı ve alanların zemin altı kullanımları afet ve olağan üstü hal durumlarında sığınak olarak kullanılmak üzere düzenlenecektir.


B.2. Kamu kullanımına ayrılan alanlar (açık ve yeşil alanlar, kentsel açık alanlar, kentsel sosyal altyapı alanları, kentsel teknik altyapı alanları vb.) ve kentsel çalışma alanlarında proje ve uygulama aşamasında İstanbul İmar Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda engelliler için gerekli düzenlemeler yapılabilir.


B.3. Planlama alanında, ticari amaçla tehlikeli ve kimyasal maddelerin (sıvı, katı, gaz) depolanacağı terminaller oluşturulamaz.


B.4. Planlama alanının merkezi özellik gösteren alanlarında sağlık, itfaiye, haberleşme, iletişim gibi tesislerin bulunduğu alanlarda ulaşım ağlarına yakın alanlardaki açık alan, meydan, park gibi yerlerin uygun noktalarında ilgili kuruluşların uygun görüşleri alınması, heliport yönetmeliğine uyulması şartı ile helikopter iniş-kalkış pisti (heliport alanı) yapılabilir. 


B.5. "K" Kavşak noktası şematik olup, uygulama projesinde kesinlik kazanacak ve ilgili kamu kurumu tarafından onanacak uygulama projesine göre uygulama yapılacaktır.


B.6. Anayola cephesi olan tüm parsellerde, anayol dışında kalan yollardan cephe alan parsellerde ise emsale dahil inşaat alanı veya katlar alanı (KAKS) 5000 metrekareden büyük olan yapılar için inşaat yapım ruhsatı verilmeden önce yoldan parsele yapılacak giriş-çıkışlar için giriş-çıkış düzenlemesini gösteren UTK (Ulaşım ve Trafik Düzenleme Kurulu) kararı alınacaktır. 


B.7. Kamu alanlarında toplam alanın yüzde 10'unu aşmamak şartıyla ilgili idarelerce uygun görülmesi, özel ve tüzel nitelikli alanlarda ise ilgililerin muvaffakatı ve ilgili idarelerince de uygun görülmesi halinde; Trafo, Doğalgaz Bölge Regülatörü, Vana Odası vb. teknik yapılar yapılabilir. 


B.8. Kamu kullanımını ayrılan alanlarda parsel alanlarının yapı yaklaşma mesafesini geçmemek kaydıyla zemin altı kullanımları, afet ve olağanüstü  hallerde kullanılmak üzere sığınak olarak düzenlenebilir. 


B.9. Planlama alanında Konut Dışı Kentsel Çalışma Alanları, Sosyal Tesisler ve Kültürel Tesisler lejantlarında gösterilen alanlarda; özel veya kamuya ait sosyal ve kültürel tesisler, konferans salonları, sanat galerileri, müzeler, kongre salonları, kongre merkezleri, kapalı toplantı salonları, sinemalar, düğün salonları, kafeteryalar, vb. alanlarda faaliyet gösterecek ve tamamı bu amaçlarla kullanılacak yapılanda katlara ait iç yükseklikler 5,80 metreye kadar yapılabilecektir. Bu yapılarda otopark, parsel ve bina bünyesinde karşılanmak kaydı ile iki bodrum kat emsal harici olarak iskan edilebilir.


B.10. Taşkın riski taşıyan (Dere koruma Bandına yakın/komşu) imar parsellerinde dereye bakan cephe boyunca dere kenar duvar kotundan +1.00 metre yüksekliğin altında hiçbir şekilde bodrum katına izin verilmemesi, ancak zemin ve inşaat teknikleri açısından bodrum kat yapılması zorunlu değerlerdirildiği hallerde, yüksek taşkın riskine maruz bu katlar, konut, depo, otopark vb. her türlü ticari ve ticari dışı faaliyet amacıyla kullanılamaz.


B.11. Planlama alanında konut ve ticaret alanlarında 1000 metrekarenin üzerindeki parsellerde yüzey sularını toplamak, binaları zemin suyundan korumak ve bahçe sulama işlerinde kullanmak üzere, bir drenaj sistemi oluşturularak, yüzey ve zemin sularının tabii zemin altında tesis edilecek bir sarnıçta toplanması sağlanacaktır. Söz konusu drenaj sistemi ve sarnıç bina ön cephe hattı gerisinde yan ve arka bahçe mesafeleri içinde düzenlenebilecek ve vaziyet planında gösterilecektir. Bu düzenlemeye konu yapılaşmalar Emsal haricidir.


B.12. İmar durumu ve ruhsat alınmadan önce parselin topografyasını değiştirmek amacıyla dolgu veya hafriyat yapılamaz, setler tanzim edilemez. 


B.13. Planlama alanında çekme kat ve çatı katı yapılamaz. Çatı aralarında ancak son kattaki bağımsız bölümlerle irtibatlı çatı piyesleri yapılabilir. Çatı arası piyesleri iskan edilen bodrum katları, açık-kapalı çıkmalar emsale dahildir.


B.14. Kamu kullanımına ayrılan yapı ve alanlarının bodrum katları ve zemin altı kullanımları, afet ve olağanüstü hal durumlarında sığınak olarak kullanılmak üzere düzenlenecektir. Zeminaltı kullanımı için düzenleme alanları, net parsel alanının 1/2'sini geçemez. 


B.15. İmar uygulaması yapılacak parsellerde kamuya ayrılan parsellerin yüzde 40'ını geçmesi halinde bu alanlar bilabedel kamuya terk edildiğinde, İstanbul İmar Yönetmeliği'ne göre yapılabilir ebatlardaki kalan net parsel alanından inşaat emsali yüzde 60 üzerinden hesaplanacaktır.


B.16. 28.08.2008 tasdikli R.U.İ. planına göre; Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Yapı Denetim Platformu'ndan YİBF numarası alınıp ruhsat alınarak yapımına başlanmış yapıların ruhsat ve iskan işlemleri 28.08.2008 tarihli planın yapılaşma hükümlerine göre yürütülür. Bu planın onay tarihinden önce ruhsat alınıp inşaatına başlanan ve yapı denetim işlemleri kamu kurumlarında üstlenilmiş yapıların ruhsatta belirtilen yapılaşma hakları korunacaktır. Bu yapıların çekme mesafeleri, blok ebatları, blok alanı ve kot alınacak noktalarının belirlenmesinde ilçe belediyesi yetkilidir. Bu plana göre yola terk işlemleri yapılmadan ve diğer donatı alanında kalan kısımlar için donatı transferi yapılmadan bu hüküm uygulanamaz.


* Bu plan sınırları dahilinde, bu plana göre yapılacak olan 1/1000 ölçekli uygulama imar planında belirlenen emsal değerine karşılık gelen emsal alanı diğer parsellere transfer edilebilir. Bir parseldeki emsal alanının transfer edilebilmesi için boş olması şartttır. Emsal alanı, net parsel alanı ile planda verilen emsal değerinin çarpılması ile elde edilen alandır. Bu planda KAKS değeri verilmemiş alanlarda yoğunluk değerine karşılık gelecek KAKS değeri aşağıda verildiği gibi olacaktır.


200 ki/ha- KAKS=1

300 ki/ha- KAKS=1.50

400 ki/ha- KAKS=2

500 ki/ha- KAKS=2.25

600 ki/ha- KAKS= 2.50


544 ada 1 parselde emsal hesabı 2-3 pafta 131 parselin alanı üzerinden yapılacaktır. 


* Emsal alanı transfer edilecek boş parseller, ilgili kurum lehine bedelsiz olarak terkin ve/veya devredilecektir. Bedelsiz olarak terkin veya devredilen parsellerde olan plan tadilatı ile bölgenin ihtiyaçlarına göre belirlenecek oranda kamuya ait; sosyo-kültürel, eğitim, sağlık, park, spor ve dini tesis fonksiyonları yer alacaktır. Bu alanların, bu maddede belirtilen fonksiyonların dışında başka bir amaçla kullanılmaması yönünde tapu kayıtlarına şerh düşülecektir. 


* Emsal alanı konut ve konut + ticaret fonksiyonları arasında gerçekleştirilir.


* Bir parselin bu plana göre tamamında veya bir kısmında bulunan donatı alanı, plan sınırları içerisinde kalan konut veya konut fonksiyonunu içeren fonksiyonlara konu olan boş parsellere transfer edilebilir. Donatı transferinin yapılacağı parseller, transfer edilecek donatı alanından az olmamak şartıyla ilgili kurum lehine bedelsiz olarak terkin ve/veya devredilecektir.


* Donatı ve/veya emsal alanı transferine konu parsellerde sırasıyla; 1/1000 Uygulama İmar Planı, plan tadilatı, devir ve/veya terkin ve tescil işlemleri yapılmadan ruhsat ve diğer uygulama işlemleri yapılamaz. Yol alanları donatı transferine konu edilemez. 



B.17. Toplulaştırma Yapılacak Konut ve Konut+Ticaret Alanları


* Bu plan notu konut ve konut fonksiyonu içeren fonksiyonların bulunduğu alanları kapsar.


* Bu plan notu ile parsel büyüklüğü belirli bir büyüklüğe ulaşmış parsellerde mülkiyet hakkı parsel maliklerinde kalmak şartıyla, parselin yüzde 15'inin vaziyet planında park, çocuk oyun alanı fonksiyonlarından en az birisine ayrılması sağlanacaktır. Ayrıca parselin yüzde 20'lik kısmı plan yolundan en az 15 metre cephe alacak şekilde kamusal amaçlı, kentsel ve sosyal donatı alanı (sağlık tesisi, ilköğretim tesisi, kültür tesisi, dini tesis, spor tesisi) olarak kullanılmak üzere bilabedel kamuya devredilerek terk edilerek ve bu parsellerin başka amaçla kullanılmaması yönünde tapuya şerh düşürülmemesi durumunda uygulanacaktır. Bu plana göre yapılacak 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı emsal hesabı yüzde 20 terkin veya devir yapılmadan önceki parsel üzerinden yapılacaktır. 


* Parsel bünyesinde o parselde yaşayacak nüfus için gerekli otopark alanı avan proje aşamasında çözümlenecektir.


* Toplulaştırma sonucunda bölgenin sosyal ve teknik donatı ihtiyaçları tespit edilip, Büyükşehir Belediyesi'nin görüşü ve ilçe belediyesinin teklifi doğrultusunda terkin veya devredilecektir. 


* 1/1000 ölçekli uygulama imar planında, yapı adalarının birleşmesi sonucu arada kalan yol ve yeşil alanlarının miktarı kadar alan sosyal ve teknik donatı alanları düzenleme sahasının uygun bir kısmında ayrılacaktır. Bu alanlar yapılaşma hesabına dahil edilemez.


Yukarıdaki şartları sağlaması ve toplulaştırma sonucu; 


* parsel büyüklüğünün 5000 metrekare ile 1000 metrekare arasında bir büyüklüğe ulaşması durumunda parselin bu plana göre yapılacak Uygulama İmar Planı'nda belirlenmiş emsal değerine göre yapılaşma hakkı yüzde 5,


* parsel büyüklüğünün 10000 metrekare ile 15000 metrekare arasında bir büyüklüğe ulaşması durumunda parselin bu plana göre yapılacak Uygulama İmar Planı'nda belirlenmiş emsal değerine göre yapılaşma hakkı yüzde 10,


* parsel büyüklüğünün 15000 metrekare ile 20000 metrekare arasında bir büyüklüğe ulaşması durumunda parselin bu plana göre yapılacak Uygulama İmar Planı'nda belirlenmiş emsal değerine göre yapılaşma hakkı yüzde 15 ve


* parsel büyüklüğünün 20000 metrekare ve üzeri bir büyüklüğe ulaşması durumunda parselin bu plana göre yapılacak Uygulama İmar Planı'nda belirlenmiş emsal değerine göre yapılaşma hakkı yüzde 20 arttırılır.


B.1.1. Konut Alanları


Esenyurt Bölgesi


Gelişme Konut Alanları;


K1 Gelişme 100 kişi/ha Yoğunluk Bölgesi, KAKS:2.00, Simgeli yapı düzeni verilecek alanlarda Hmaks=15.50 metre olacaktır. 


K1 Gelişme 500 kişi/ha Yoğunluk Bölgesi, KAKS:2.50, Simgeli yapı düzeni verilecek alanlarda Hmaks=15.50 metre olacaktır.

 

Meskun Konut Alanları: 


* K1 meskun 300 kişi/ha Yoğunluk Bölgesi; KAKS:1.50, Simgeli yapı düzeni verilecek alanlarda Hmaks=12.50 metre olacaktır.


* K1 meskun 400 kişi/ha Yoğunluk Bölgesi; KAKS:2.00, Simgeli yapı düzeni verilecek alanlarda Hmaks=15.50 metre olacaktır.


* K1 meskun 500 kişi/ha Yoğunluk Bölgesi; KAKS:2.25, Simgeli yapı düzeni verilecek alanlarda Hmaks=15.50 metre olacaktır. 

 

* K1 meskun 600 kişi/ha Yoğunluk Bölgesi; KAKS:2.50, Simgeli yapı düzeni verilecek alanlarda Hmaks=15.50 metre olacaktır.


Kıraç Bölgesi (K2)


Gelişme Konut Alanları: 


* K2 meskun 200 kişi/ha Yoğunluk Bölgesi, bu alanlarda TAKS:0.30, Hmaks:9.50 metredir.


Ancak;


1000 metrekare - 7500 metrekare arası parsel büyüklüğünün sağlanması halinde 300 kişi/ha Yoğunluk değeri üzerinden uygulama yapılacaktır.


7500 metrekare ve üzeri büyüklükteki parsellerde ise 400 kişi/ha Yoğunluk değeri üzerinden uygulama yapılacaktır. Bu alanlarda Hmaks=30.50 metredir.


*K2 Meskun 300 kişi/ha Yoğunluk Bölgesi;


TAKS:0.30, KAKS:1.50, Hmaks: 30.50 metre, Min.Parsel 2000 metrekaredir.


*K2 Meskun 400 kişi/ha Yoğunluk Bölgesi; TAKS:0.30, KAKS:2.00, Hmaks:35.50 metre, Min.Parsel 2000 metrekaredir.



Yakuplu Bölgesi (K3)


Gelişme Konut Alanları


*K3 Gelişme 300 kişi/ha Yoğunluk Bölgesi, KAKS:1.50; Simgeli yapı düzeni verilecek alanlarda Hmaks:12.50 metre olacaktır.



Meskun Konut Alanları


*K3 Meskun 300 kişi/ha Yoğunluk Bölgesi, KAKS:1.50; Simgeli yapı düzeni verilecek alanlarda Hmaks:12.50 metre olacaktır.


*K3 Meskun 400 kişi/ha Yoğunluk Bölgesi, KAKS:2.00; Simgeli yapı düzeni verilecek alanlarda Hmaks:12.50 metre olacaktır.


"P" Rumuzlu yapı adalarında bu planda otopark alanı, park alanı olarak gösterilmiş alanlar parseller bünyesinde aynen korunacak ve bu alanlar emsal hesabına dahil edilecektir.



B.22.4 B.1.3.4. ENERJİ NAKİL HATTI KORUMA KUŞAĞI


ENH koruma kuşağı altında kalan ve planda yapı yasaklı alan olarak planlanan parsellerin imar hakları, enerji nakil hatları koruma kuşağı içerisinde kalan kısımların kamuya bedelsiz terk edilmesi koşuluyla plan onama sınırları içerisindeki başka parsellerde kullanılabilir.


Kamuya terk edilen alanlar yeşil alan olarak düzenlenecek ve başka amaçla kullanılmayacaktır.


İmar hakkı transfer edilen parselde planda verilen emsal değeri en fazla yüzde 50 arttırılabilir, kullanılamayan imar hakları ise başka parsel veya parsellerde kullanılabilir.


Bu alanlarda kalan ve daha önce imar uygulaması görmemiş parsellerde transfere konu imar hakkı parsel alanının yüzde 60'ı üzerinden hesaplanırb 3194 sayılı İmar Kanunu'na göre imar uygulaması görmüş parsellerde ise uygulama öncesi parsel alanının yüzde 60'ı üzerinden hesap yapılır.


İmar hakkı transferi hesabı ENH koruma kuşağına komşu parsellerdeki düşük yoğunluklu yapılaşma koşullu fonksiyon bölgeleri dikkate alınarak yapılacaktır. 


Parsel sahibinin talebi halinde ENH koruma kuşağı altında kalan ve planda; yapı yasaklı alan, park alanı (yeşil alan), pasif yeşil alan olarak planlanan parselde ilgili kurumlardan uygun görüş alınmak şartıyla E=0,03 h=4.50 m. yapılaşma koşulları aşılmayacak şekilde ticari birimler yapılabilir. 


Kısmen ENH koruma kuşağı altında kalan parsellerde ENH koruma kuşağı dışında kalan kısmın planda verilen hükümlere göre yapılaşmaya uygun olması halinde ENH koruma kuşağı altında kalan kısımlarının imar hakları bu kısımların kamuya bedelsiz terk edilmesi koşulu ile parselin ENH koruma kuşağı dışında kalan kısmında kullanılabilir veya başka parsellere yukarıda belirtilen koşullar çerçevesinde transfer edilebilir.


B.23 GÜZELYURT (HARAMİDERE) MAHALLESİNDE YAPILAN BAYINDIRLIK VE İSKAN BAKANLIĞI'NCA 04/07/2000 TARİHİNDE ONANLI JEOLOJİK JEOTEKNİK RAPOR GEREĞİ OLARAK;


"II" ile Gösterilen Bölgelerde


Yeraltı suyu varlığından kaynaklanan ve temellendirme çalışmaları sırasında ve/veya sonrasında sorunlar yaratacak alanlardır. Bu nedenle uygulama yapılmadan önce ilgili parsel ve yakın çevresini kapsayan zemin etüdlerinin yapılarak ilgili teknik okullardan herhangi birisinden olumlu görüşünün alınması gerekmektedir.


"III" ile Gösterilen Bölgelerde


Bu alanların jeomorfolojik yapıları nedeniyle etüdleri yapılıp ilgili bakanlıktan onaylandıktan sonra inşaat uygulaması yapılacaktır.


"IVA" ile Gösterilen Bölgelerde


Bu bölgeler yerleşime uygun olmayan alanlar olması nedeniyle ağaçlandırılacak alanlardır.


Jeolojik jeoteknik etüdleri yeniden yapılarak ve ilgili bakanlıkça onandıktan sonra tekrar revize edilecektir.


"IVB" ile Gösterilen Alanlar


YUO-IVB rumuzu ile gösterilen alanlar jeolojik açıdan yerleşime uygun olmayan alanlar niteliğindedir. Bu alanların aktif heyelanlı bir bölge olması nedeniyle mevcut imarlı yapılaşmaları için mühendislik önlemlerinin kesinlikle alınması, arazide sürekli ölçüm - gözlem sistemlerinin oluşturulması, mevcut yapı temel ortamlarının iyileştirilerek korunması zorunludur.




 


Esenyurt TEM Güneyi 1/5000 ölçekli planın ilk bölümünü indirmek için tıklayın!


Esenyurt TEM Güneyi 1/5000 ölçekli planın ikinci bölümünü indirmek için tıklayın!


Emre Kulcanay / Emlakkulisi.com


Geri Dön