Ev satarken hangi evraklar gereklidir?
Ev satarken hem alıcının hem de ev sahibinin hazırlaması gereken evraklar bulunmaktadır. Peki Ev satarken hangi evraklar gereklidir? İşte detaylar!Bu durumda hem alıcı hem de gayrimenkul sahibinden istenen evraklar vardır
Ev satarken tapudan istenen bazı evraklar bulunmaktadır. Bu durumda hem alıcı hem de gayrimenkul sahibinden istenen evraklar vardır. Tapuda işlemlerin gerçekleşmesi için izlenecek yol nedir? Ev satarken hangi evraklar gereklidir? Alıcının hazırlaması gereken evraklar nelerdir? Ev sahibinin hazırlaması gereken evraklar nelerdir?
İşte haberin detayları!
Ev satacak ve ev alacaklar vatandaşlar tarafından Ev satarken hangi evraklar gereklidir? sorusunun yanıtı merak edilmektedir. İşte Ev satarken hangi evraklar gereklidir? sorusunun yanıtı ve detayları…
Konut satış işlemini gerçekleştirmek için gayrimenkul sahibi ve alıcının tapu devri yapılacağı zaman sunmaları gereken belgeleri hazırlayıp Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’ne başvurmaları gerekir.
EV SATIŞI İÇİN TAPU RANDEVUSU NASIL ALINIR?
Tapu devri işlemlerini gerçekleştirmek için Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Tapu Randevu Sistemi üzerinden randevu alınabilir. Bu yol dışında aynı zamanda Tapu için online olarak da randevu almayan kişiler Alo 181 numaralı hattı arayarak da randevu oluşturabilir. Ev satış işlemlerine başlamak için tercih edilebilecek diğer yöntem de şudur; Tapu dairelerine gelip, orada bulunan numaratörlerden sıra alıp işlem sırasını beklemektir.
GAYRİMENKUL SAHİBİNİN HAZIRLAMASI GEREKEN EVRAKALR NELERDİR?
- Nüfus cüzdanının aslı ve fotokopisi olmalıdır.
- Tapunun aslı ve fotokopisi getirilmelidir.
- İkamet edilen belediyeden alınmış emlak vergisi rayiç bedelini gösteren belge olmalıdır.
- Gayrimenkulün vergi borcu olmadığını gösteren ikamet edilen yerdeki belediyeden alınan belge getirilmelidir.
ALICININ HAZIRLAMASI GEREKEN EVRAKLAR NELERDİR?
- Ev sahibinden istenen nüfus cüzdanının aslı ve fotokopisi yine alıcıdan da istenir.
- Vekaletname yani tapu işlemlerini emlakçı gerçekleştirecekse emlakçıya verilen vekaletname de hazır bulundurulmalıdır.
- Bu belgelerin dışında alıcı tarafından mutlaka Zorunlu Deprem Sigortası (DASK) yaptırılmalıdır. Zorunlu Deprem Sigortası poliçesi olmadan ev satış işlemi gerçekleştirilememektedir.
- Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından ev satışı için istenilen evrakların eksik olması durumunda belgeler hazır edildikten sonra tekrar başvuru yapılmalıdır.
Tapu kaç gün sonraya randevu veriyor?
Bedelsiz tapu nedir? Bedelsiz tapu devri olur mu?
Aile içinde tapu devri nasıl yapılır?