Genel

Ev satarken tapuya kim başvurur?

Ev satışı esnasında bazı sorular yöneltilmektedir. Onlardan biri de Ev satarken tapuya kim başvurur? şeklinde sorulan sorudur. İşte merak edilenler!Peki Ev satarken tapuya kim başvurur? Ev satarken hangi evraklar gereklidir? İşte detaylar!

Ev satarken hem alıcının hem de ev sahibinden istenen bazı evraklar bulunmaktadır. Peki Ev satarken tapuya kim başvurur? Ev satarken hangi evraklar gereklidir? İşte detaylar!

TAPU DEVRİ NEDİR?

Taşınmaz mülklerin örneğin bir evin, el değiştirmesine tapu devri denilmektedir. Bu durum, alıcı ve satıcı arasında yapılabileceği gibi aileden miras kalma yolu ile ya da benzeri nedenler ile de tapu devrine başvuruda bulunulabilir.

Ev satacak vatandaşlar tarafından Ev satarken tapuya kim başvurur, Ev satarken hangi evraklar gereklidir? sorusunun yanıtı aranıyor. İşte Ev satarken hangi evraklar gereklidir? sorularının yanıtı ve ayrıntıları…

Gayrimenkul satış işlemini gerçekleştirmek için gayrimenkul sahibi ve alıcının tapu devri yapılacağı zaman sunmaları gereken belgeleri hazırlayıp Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’ne başvuruda bulunmak gerekir.

EV SATARKEN TAPUYA KİM BAŞVURUR?

Tapu devri işlemlerini gerçekleştirmek için Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Tapu Randevu Sistemi üzerinden randevu alınabilir. Bu yol dışında aynı zamanda Tapu için online olarak da randevu almayan kişiler Alo 181 numaralı hattı arayarak da randevu oluşturabilir. Ev satış işlemlerine başlamak için tercih edilebilecek diğer yöntem de şudur; Tapu dairelerine gelip, orada bulunan numaratörlerden sıra alıp işlem sırasını beklemektir.

GAYRİMENKUL SAHİBİNİN HAZIRLAMASI GEREKEN EVRAKALR NELERDİR?

ALICININ HAZIRLAMASI GEREKEN EVRAKLAR NELERDİR?

Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından ev satışı için istenilen evrakların eksik olması durumunda belgeler hazır edildikten sonra tekrar başvuru yapılmalıdır.

Tapu devir parası ne kadar?

Tapu işlemleri için neler gerekli?

Aile içinde tapu devri nasıl yapılır?