24 / 12 / 2024

Ev vergisi yatırmak için gerekli belgeler!

Ev vergisi yatırmak için gerekli belgeler!

Türkiye sınırları içerisinde yer alan tüm taşınmaz mallar için ödeniyor. Vergi için ödemeler ilçe belediyesine yapılıyor. Peki, ev vergisi yatırmak için gerekli belgeler nelerdir?



1319 sayılı Kanun gereğince Türkiye sınırları içerisinde yer alan tüm taşınmaz mallar için ödeniyor. 2017 yılı emlak vergisi için 1. taksit ödeme dönemi 31 Mayıs'ta sona eriyor.


Vergi için 2. taksit ödemeleri ise Kasım ayında yapılıyor. Emlak vergisi ödemeleri ilgili belediyeye yapılıyor. Peki, ev vergisi yatırmak için gerekli belgeler nelerdir?


Ev vergisi yatırmak için gerekli belgeler

Emlak vergisi taşınmaz malların bağlı olduğu belediyeye giderek ödeniyor. Vergi ödemesi için kimlik bilgileri ile taşınmaz bilgilerinin verilmesi yeterli oluyor.


Ev vergisi oranları 2017

Büyükşehir Belediyesinde;

Binalarda Binde 4 

Meskenlerde Binde 2 


Normal Yörelerde;

Binalarda  Binde 2                    

Meskenlerde Binde 1    


Ev vergisi ödememe cezası 2017

Verginin ödenmemesi halinde gecikme zammı uygulanıyor. Ödemenin geciktiği her ay için yüzde 1.40 oranında “emlak vergisi gecikme zammı” alınıyor.       



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com





Geri Dön