25 / 11 / 2024

Emlak vergisi yatırmak için ne gerekli?

Emlak vergisi yatırmak için ne gerekli?

Türkiye sınırları içinde bulunan bina, arsa ve araziler emlak vergisinin konusuna giriyor. Peki, geçen sene ev aldığınızı ve bu sene vergi ödeyeceğinizi düşünelim. Emlak vergisi yatırmak için ne gerekli?




Emlak vergisi yatırmak için ne gerekli?

Türkiye sınırları içinde bulunan bina, arsa ve araziler emlak vergisinin konusuna giriyor. Taşınmaz malların mükellefiyeti, satın alımın gerçekleştiği seneyi takip eden yıl başlıyor.


Ancak satın alımın gerçekleştiği senenin sonuna kadar emlak vergisi beyannamesinin verilmesi gerekiyor. Örneğin 2015 yılında ev alanların yıl sonuna kadar beyanname vermesi gerekiyor. Vergi ödemeleri ise 2016 yılına başlıyor.


Bina veya arazinin maliki, varsa intifa hakkı sahibi, her ikisi de yoksa bina veya arazide malik gibi tasarruf edenler vergiyi ödüyor. 


Bir bina veya arazide paylı mülkiyet halinde malik olanlar hisseleri oranında mükellef oluyor; Elbirliği mülkiyette ise malikler vergiden müteselsilen sorumlu oluyor. Peki, emlak vergisi yatırmak için ne gerekli?


Emlak vergisi yatırmak için T.C. kimlik belgesi ile birlikte belediyenin tahsilat veznelerine gidiliyor. Belediye memurları üzerinize kayıtlı taşınmazların emlak vergisi bedelini sistem üzerinden ödüyor.


Taşınmaz malların bir başka şehirde olması halinde ödemeler tüm belediyelerden PTT Havalesi veya Belediyelerin Banka Hesap Numaralarına Emlak Vergisi Mükellef numarasının yazılması halinde yapılabiliyor.


Emlak vergisi ayrıca internet üzerinden de yapılabiliyor. Belediyenin "e-belediye" sistemini kullanıyor olması halinde, ödemeler internet üzerinden online bir şekilde de yapılabiliyor. 


Emlak vergisi hesaplama programı 2015!



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com





Geri Dön