F1 yarışlarını Genpower aydınlattı!
Dünyada 3 milyar kişinin izlediği Formula 1 yarışları Singapur ayağı önceki gün yapıldı. Formula 1 sahasını üçüncü kez Türkiye'nin jeneratör üretiminde pazar lideri Genpower aydınlattı..
Dünyada 3 milyar kişinin izlediği Formula 1 yarışları Singapur ayağı önceki gün yapıldı. Sebastian Vettel'in yedinci kez kazandığı F1'in Singapur ayağının Türkiye için ise ayrı bir önemi vardı. Formula 1 sahasını üçüncü kez Türkiye'nin jeneratör üretiminde pazar lideri Genpower aydınlattı.
Genpower'ın aydınlatmanın zirvesi olarak değerlendirdiği Formula l'i almasının arkasında ise daha önce aydınlatma işini üstlenen İtalyan teknik ekibinin hepsini transfer etmesinde yatıyor.
Formula l'in 13'üncü ayağını birlikte izlediğimiz Genpower Yönetim Kurulu Başkanı Müjdat Uslu, şirketin Formula 1 yolculuğunu anlattı.
Singapur gece yarış yapılan ve şehir merkezinde sahaya sahip iki şehirden biri. Uslu'nun Formula 1 aydınlatma işini alması bir girişimcilik başarısı.
Singapur'a iş için gelen Uslu, yarış alanındaki jeneratörleri görünce bu işi almaya karar veriyor. O güne kadar aydınlatma işini bir İtalyan şirket yürütüyor. Jeneratörler ise yine bir italyan Pramac şirketine ait. İtalyan şirket engel olarak teknik yetersizliği öne sürünce Genpovver Pramac'm 12 kişilik teknik ekibini transfer ediyor.
2010'dan beri saha 5 milyon dolar değerindeki 100 jeneratörle aydınlatılıyor. Genpovver bu işi 5 yıl daha sürdürecek. Çünkü Singapur hükümeti bu yıl Berci Eccleston'la 5 yıllık yeni bir anlaşma daha imzaladı. Genpower da bu sürede sahayı aydınlatmaya devam edecek.
Uslu, F1'in kendilerine dünyada büyük prestij sağladığını söylüyor.
Şöyle konuşuyor: "Jeneratörlerimizde kullandığımız motoru aldığımız dünyanın dev üreticileri, müşterilerine motorlarını anlatırken 'Genpower bu motorlan Singapur F1'in aydınlatmasında kullanıyor' diyorlar. 2023'te jeneratör pazarında dünya üçüncüsü olmayı hedefleyen bir şirket olarak bu çok önemli." Uslu'yu Genpovver'ı kurmaya götüren süreç de ilginç. Uslu bir memur çocuğu. Okurken çalışmaya karar veriyor ve tezgâhtarlıkla başladığı yolculuğu genel müdürlüğe kadar ulaşıyor. Hacettepe İşletme'yi bitirdiğinde Ankara Ulus'ta küçük bir mağaza açarak endüstriyel makineler, jeneratör satmaya başlayan Uslu 28 yaşında da kendi işinin patronu oluyor. Bir basamak daha atlayıp üretime giriş tarihi ise 1999.
Uslu en çok satılan ürün jeneratör olunca ihtiyacın farkına vardığını ve üretime karar verdiğini anlatıyor. Uzel Makine'den 200 motor alarak bir yer kiraladığını ve üretime başladığını söyleyen Uslu, Genpower markası ile 120 ülkeye ihracat yapan şirket 110 milyon dolar yatırımla Ankara'da 100 bin kapasiteli bir fabrika kuruyor.
Genpower, bugün 15-20 bin jeneratör üretimiyle Avrupa'da üçüncü, dünyada yedinci büyük jeneratör şirketi. Yıllık 450 milyon dolar ciroya ulaşan Genpower'ın Türk Cumhuriyetleri, Kuzey Afrika ve Kuzey Irak'ta pazar lideri olduğunu kaydeden Uslu "Sinsice büyümeyi seçtik, hissettirmeden. 2008 yılında belli bir büyüküğe gelince yurtiçi pazara yöneldik ve 2009 yılında doğrudan pazar lideri haline geldik. Bunun sırrı, kaliteli ürünü zamanında teslim. 2012'de Vietnam, Tayland ve Myanmar pazarlarına da girip satış yapmaya başladık. Irak'ta pazar birincisiyiz. Erbil'de şu anda kullanılan jeneratörlerin yüzde 70'i Genpower'dır" dedi.
Uslu kentsel dönüşümde 5 katın üstündeki evlere jeneratör zorunluluğunun gelmesi ve 60 bin yataklı şehir hastaneleri yatırımlarının pazarı büyüteceğini de ekledi.
Müjdat Uslu Genpovver'ı halka açmayı planladıklarını da açıkladı. Üç dört ay içinde halka açılmak için Latek şirketini satın aldıklarını söyleyen Uslu, yabancı fonlarda ortaklık konusunu ise cazip bulmadıklarını belirtti. Uslu "2008 den beri hızlı büyüdüğümüz için görüşmeler oldu. Ancak fonlarda ortak almak en pahalı kredi bulma yöntemi. Beş yılda gitmek İstiyor. Biz ortaklık yerine kâr üretiyoruz. Yerli küçük yatırımcı ile paylaşmak için halka açılmak istedik.
Yabancı ortak İki yıl markanızı yok ediyor" diye konuştu.
Radikal