TerraCity AVM kapılarını yarın ziyaretçilerine açacak!
220 milyon dolarlık yatırımla gerçekleştirilen TerraCity alışveriş merkezi, yarın kapılarını ziyaretçilere açacak. EriaPartners Kurum Ortağı Aytek Şavkan, firma olarak çevresiyle uyumlu, estetik, fonksiyonel gayrimenkul projelerini hayata geçirmeyi hedefl
220 milyon dolarlık yatırımla gerçekleştirilen TerraCity alışveriş merkezi, yarın kapılarını ziyaretçilere açacak. Düzenlenen basın toplantısında konuşan gayrimenkul yatırım ve geliştirme firması EriaPartners Kurum Ortağı Aytek Şavkan, firma olarak çevresiyle uyumlu, estetik, fonksiyonel gayrimenkul projelerini hayata geçirmeyi hedeflediklerini belirtti
Yabancı ortaklarla 2011 sonunda 1 milyar
dolarlık yatırım hedefine ulaşmayı, gelecek yılda bu rakamı daha yüksek noktalara
çıkarmayı amaçladıklarını kaydeden Şavkan, Türkiye ile ilgili ise ekonomik
anlamda geleceğe yönelik inançlarının tam olduğunu değindi.
Şavkan TerraCitynin temelinin 13 ay önce atıldığını, 220 milyon dolarlık
yatırım bedeline sahip merkezin Antalyanın en büyük alışveriş ve eğlence merkezi
olacağını kaydetti. Kiracılardan yoğun talep aldıklarını, bu talebin de yatırım
kararının doğruluğunu gösterdiğini belirten Şavkan, şöyle söyledi:
"48 bin metrekare brüt kiralanabilir alana sahip olan bir alışveriş
merkezi, haricinde bir yaşam merkezi olarak tasarlandı. Alışveriş yanında eğlence
ve gastronomi hayatına yeni bir soluk getirmesini beklemekteyiz. Bünyesinde 150
ulusal ve uluslararası mağaza, 30 kafe ve gurme restoranlarla 180 markayı
barındıran merkez, Antalyayı ayrıca 40 yeni markayla tanıştıracak. 830 kişilik
oturma alanına sahip gıda katı, çok salonlu sinema kompleksi, çocuklar ve gençler
için eğlence mekanları ve bin 400 araçlık otoparkı ile TerraCity, uluslararası
arenada da dikkati çekecek bir projedir." dedi.
Projenin Antalya için yeni bir model oluşturacağını savunan Şavkan, ilk
etapta yıllık 12 milyon ziyaretçi hedeflediklerini bildirdi. Alışveriş merkezinin
Lara bölgesini de canlandıracağına inandığını söyleyen Şavkan, merkezin ayrıca
bin 500 kişiye istihdam yarattığına dikkati çekti.
Şavkan, Türkiyedeki istikrar devam ettikçe, yabancı sermayenin önemli
çekim merkezlerinden biri olacağını belirterek, bunun ancak ulusal ve yerel
yönetimlerin destekleriyle gerçekleşeceğine değindi.
THE SKYMARK TOWER
Bir soru üzerine EriaPartners olarak İstanbul Leventte Büyükdere
Caddesinde The Skymark Tower İstanbul adında yeni bir projeye başladıklarını
anlatan Aytek Şavkan, yasal izinleri gelecek 2-3 ay içinde almayı beklediklerini
belirtti.
Kule şeklinde olacak The Skymark Tower İstanbulun ofis ve residence
projesi olduğunu kaydeden Şavkan, bunun yanı sıra aynı bölgede başka ofis
projeleri de yürüttüklerini bildirdi.
AMACIMIZ TÜRKİYEDEKİ PROJELERİ ÇOĞALTMAK
Merkezi ABDde bulunan global gayrimenkul yatırım yönetim şirketi
Pramerica Avrupanın Üst Yöneticisi Eric Adler de, Avrupada birçok alışveriş
merkezi ziyaret ettiğini, TerraCitynin seçkin markalarıyla öne çıktığını
söyledi. Yerli ve yabancı markaları ve yenilikçi mimarisiyle TerraCitynin
"kendisinden söz ettirecek bir alışveriş merkezi haline geldiğini" belirten
Adler, yerel yönetimler ve alışveriş merkezinin yapımında görev yapan işçilere
teşekkür etti.
Pramericanın global ekonomik kriz döneminde Türkiyede yatırım yapmaya
devam etmeye karar verdiğini Adler, Türkiyede yeni projelerle uzun vadede
Türkiyede bulunmak istediklerini ifade etti.
Türkiyenin doğu ile batı arasında köprü görevi üstlendiğine değinen Eric
Adler, "Amacımız Türkiyedeki projelerimizi çoğaltmak ve yeni açılışlarla
sizlerle birlikte olmak" söyledi.
AMACIMIZ BU İNCİ TANESİNİ SÜSLEYEBİLMEK
ECE Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Nuri Şapkacı, Antalyanın nüfusu hızla
artan bir kent olduğunu, bu tarz projelerin ise Antalyaya çok yakıştığını
söyledi. Yatırımcıların Antalyaya "bir inci tanesi hediye ettiğini" belirten
Şapkacı, "Bizim amacımız da bu inci tanesini biraz daha süsleyebilmek, biraz
daha güzelleştirebilmek, kiracılarımızla destekleyebilmek" söyledi.
Alışveriş merkezinin yüzde 100ünün kiralandığını belirten Şapkacı,
özellikle kriz döneminde yapımına başlanan merkezde bu sonuca ulaşmanın büyük
başarı olduğunu kaydetti. Şapkacı, hedeflenen ziyaretçi sayısına ulaşıp
ulaşamayacaklarına ilişkin bir soru üzerine de, şöyle ifade etti:
"Alışveriş merkezleri bakımından Antalyada bin kişiye düşen metrekare
halen Avrupanın çok gerisinde. İstanbul ve Ankarada bu 200 metrekarelere
ulaşırken, Antalyada TerraCitynin katılmasıyla 150 metrekarelerde. Bu demektir
ki aslında nüfusla kıyaslandığına kişi başına düşen metrekarede halen bir boşluk
var. Bizim söylediğimiz 12 milyonluk bir rakam abartılmış değil. Mütevazı
davranılmış bir rakam. 15 milyonlara da ulaşırız diyorum. Ama 12 milyona
rahatlıkla ulaşacağız." dedi.
TERRACITY
Pramerica Real Estate Investors ve Eriapartners tarafından geliştirilen
TerraCity, Wafra Capital Partners ile Wafra Investment Advisory Group Incnin
yönettiği bir fon aracılığıyla National Bank of Kuwait tarafından finanse edildi.
Alışveriş merkezinin kiralama sürecinin ve yönetiminin sorumluluğunu, Almanya
kökenli ECEnin Türkiye ofisi ECE Türkiye üstleniyor.
TerraCity, enerji israfını engellemeye özen gösteren özel sistemiyle
yeşil ilkelere uygun olarak faaliyet gösterecek. TerraCitynin enerji tasarrufuna
yönelik tam otomatik işletme tasarımı ile sıcak iklime rağmen kiracılarına
Antalyanın metrekare başına en düşük ortak alan masrafları düşüyor. 48 bin
metrekare brüt kiralanabilir alana sahip TerraCity, bünyesindeki 150 mağaza, 30
restoran ve kafe ile toplam 180 markayı barındırıyor. Alışveriş merkezinde 830
kişilik oturma alanına sahip gıda alanı, çok salonlu sinema kompleksi, çocuklar
ve gençler için eğlence alanları ve bin 400 araçlık otopark bulunuyor.
AA