Sektörel

Farklı şehirden gayrimenkul almak isteyenler dikkat! Telekonferans ile tapu satış işlemi nasıl yapılır?

Toprak Yatırımcısı ve talepbul'un Yönetim Kurulu Başkanı Arif Güdül resmi sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşımda telekonferans ile tapu satış işleminin nasıl yapıldığını anlattı. İşte Arif Güdül'ün o paylaşımı...

Farklı kentler hatta yurt dışından bile telekonferans yolu ile gayrimenkul satışı mümkün. Tapuda telekonferans yöntemiyle alım ve satımlara büyük bir ilgi oldukça yoğunken Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından başlatılan söz konusu uygulama ile taraflar farklı tapu müdürlüklerine kayıtlı olsalar ya da yurt dışında bulunsalar bile satış, bağış ve mal değişimi yapabiliyor. Peki telekonferans ile tapu satış işlemi nasıl yapılır?

Toprak Yatırımcısı ve talepbul'un Yönetim Kurulu Başkanı Arif Güdül, resmi sosyal medya hesabı https://twitter.com/arifgudulcom üzerinden yaptığı paylaşımda telekonferans ile tapu satış işleminin nasıl yapıldığını anlattı. 

Telekonferans ile tapu satış işlemi nasıl yapılır?

Taşınmaz Balıkesir'de, sahibi İstanbul'da ve alıcısı Samsun'da olan bir taşınmazın telekonferans yöntemiyle satış işlemi şu şekilde gerçekleştirilir:

1. Müracaat Yapma:
   - Taşınmazın sahibi, İstanbul'daki herhangi bir tapu müdürlüğünden veya Web Tapu üzerinden başvuru yapar.
   - Başvuru sırasında açıklama kısmına, alıcının imzaya gireceği tapu müdürlüğü belirtilir. Örneğin, "Alıcı Samsun Canik Tapu Müdürlüğü'nde imzaya girecektir" şeklinde bir açıklama yapılır.

2. Tapu Harçlarının Ödenmesi:
   - Başvuru yapıldıktan sonra, tapu harçlarının ödenmesi için her iki tarafa da mesaj gönderilir.

3. İmzaya Gelme Bildirimi:
   - Tapu harçları ödendikten sonra, alıcı ve satıcıya birkaç gün içinde tapuya imzaya gelmeleri için bilgi verilir.
   - Bu bildiride, belirlenen gün ve saat içerisinde hem alıcının hem de satıcının tapu müdürlüklerinde hazır olmaları gerektiği belirtilir.
   - Satıcı, başvuru yaptığı tapu müdürlüğüne; alıcı ise Samsun'daki belirlenen tapu müdürlüğüne gider.

4. Telekonferans Başlatma:
   - Satıcının bulunduğu tapu müdürlüğü, alıcının bulunduğu tapu müdürlüğünü telefonla arayarak işlemin başlayacağını bildirir.
   - Tapu müdürlüklerinde bulunan görüntülü telefonlarla iki müdürlük arasında telekonferans bağlantısı kurulur.

5. İşlemin Onaylanması:
   - Satıcı ve alıcı, telekonferans sırasında memurların yanında bulunur.
   - Memurlar, işlemin hazır olduğunu ve alacak-verecek işlemlerinin tamam olup olmadığını kontrol eder. Ayrıca, taşınmaz üzerinde ipotek, haciz gibi durumların olup olmadığını sesli olarak teyit ederler.

6. İmzaların Alınması:
   - Satıcının bulunduğu tapu müdürlüğü, satıcıdan imzayı alır ve bu belgeyi tarayarak PDF formatında alıcının bulunduğu tapu müdürlüğüne gönderir.
   - Alıcının bulunduğu tapu müdürlüğü, bu PDF'in çıktısını alıcıya imzalatır ve ıslak imzalı belgeyi tekrar tarayarak satıcının tapu müdürlüğüne gönderir.

7. Tapu Senedinin Basımı:
   - Satıcının tapu müdürlüğü, imzalı belgeleri aldıktan sonra işlemi yevmiyeye alır ve alıcının tapu müdürlüğüne resmi tapu senedinin basımı için izin verir.
   - Alıcı, Samsun'daki tapu müdürlüğünden tapusunu alarak işlemi tamamlar.

Bu süreç, alıcı ve satıcının farklı şehirlerde bulunmasına rağmen, telekonferans yöntemiyle tapu işlemlerinin güvenli ve etkili bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlar.

 

BİM 26 Temmuz 2024 aktüel ürünler kataloğunu yayımladı! BİM'e bu cuma benzinli ATV geliyor!

Bankadaki altınının fizikiye çevirmek isteyenler dikkat! İşte alım satım makas aralığı!

1 dolar 33 TL'ye dayanmış durumda! Elinde doları olanlara ve yatırımcılara faiz paniği!