26 / 11 / 2024

Fatih Öktem: 2013 yılında yüzde 5.5 oranında büyüme hedefliyoruz!

Fatih Öktem: 2013 yılında yüzde 5.5 oranında büyüme hedefliyoruz!

İzocam Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Fatih Öktem, 11.3 milyon TL tutarında yatırım yapmayı planladıklarını açıkladı. Öktem, 2013 yılında yüzde 5.5 oranında büyüme hedeflediklerini dile getirdi...






Modernizasyon, çevre düzenleme ve kapasite artışına yönelik hamlelere 2013'te de devam edeceklerini bildiren İzocam Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Fatih Öktem, 11.3 milyon TL tutarında yatırım yapmayı planladıklarını açıkladı. Öktem, 2013 yılında yüzde 5.5 oranında büyüme hedeflediklerini dile getirdi




Türkiye yalıtım sektörünün önde gelen üreticilerinden İzocam, son yıllarda yaptığı yatırımlarla kapasite artırımına odaklandı. 2010-2013 yıllan arasında, yaklaşık bedelleri 81 milyon TL olan yeni yatırımlarla kapasite artırımına yöneleceklerini daha önce açıkladıklarını hatırlatan İzocam Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Fatih Öktem, 2013'te de modernizasyon, çevre düzenleme ve kapasite artırımına yönelik hamlelere devam edeceklerini ve 11.3 milyon TL tutarında yatırım yapmayı planladıklarını açıkladı. 2012'de Dilovası'nda kurulu taşyünü tesislerinde kapasite artışı çalışmalarını 75 bin ton kurulu kapasiteye ulaşarak tamamladıklarını kaydeden Öktem, "Bu sayede toplam 130 bin tona ulaşan mineral yün kapasitesi ile Türkiye, Ortadoğu ve Balkanlar'da hitap ettiğimiz pazarlarda liderlik konumumuzu perçinlemiş olduk. Artan üretim kapasitesinin sağlamış olduğu esnek üretim ve zamanında teslim imkânları ile her türlü inşaat ve sanayinin yalıtım talebine hızlı yanıt verebileceğiz. Aynı zamanda, mineral yün sandviç panel ve dış cephe mantolamada kullanılan taşyünü manto levhasının, yangın güvenliğinden ötürü yükseldiği bilinen taleplerinde de tüm Türkiye ve ihraç pazarları ihtiyaçları İzocam tarafından etkin bir şekilde karşılanabilecek" diye konuştu. 



Gebze Dilovası'ndaki EPS tesislerine yaptıkları yatırımla üretim kapasitesini yılda 6 bin tona çıkardıklarını kaydeden Öktem, "Öte yandan panel üretim hattı mızı Kocaeli Gebze 5'inci Kimya İhtisas Organize Sanayi Bölgesi'nde (GEBKİM OSB) en son teknoloji ile donatılan tesislerimize taşıdık. Yıllık üretim kapasitesi 4 milyon metrekare olan panel üretim hattı kendi alanında dünya lideri olan üretici firmalar tarafından inşa edildi. Bu yatırım ile bayi ve müşterilerimizin talepleri doğrultusunda yeni ve geliştirilmiş İzocam Tekiz panellerimizi yüksek kapasitelerle piyasaya sunma imkânımız var" dedi. 



"2012'de ihracatımız 34.5 milyon dolara ulaştı" Öktem, 2012 yılı itibarıyla 11.5 milyon metreküp olarak gerçekleştiği tahmin edilen Türkiye yalıtım pazarına İzocam olarak katkılarının 2.7 milyon metreküp olduğunu söyledi. Çevre ülkelerde 20'yi aşkın bayileriyle yürüttükleri ihracat faaliyetlerinde de yalıtım malzemesi satışlarının 700 bin metreküpü aştığını aktaran Fatih Öktem, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bir önceki seneye göre 2012 yılında hacimce yüzde 6 büyüdüğünü öngördüğümüz Türkiye yalıtım sektörüne kıyasla, İzocam'ın büyümesi yüzde 11.1 olarak gerçekleşti. 337.5 milyon TL ciro ve 34.5 milyon dolar ihracat değerlerine ulaştık. 2013 için büyüme hedefimiz ise yüzde 5.5 ve şu an için de büyüme rakamlarımız bütçelerimizin üzerinde gerçekleşiyor. Bu da bize senenin geri kalanı için iyi sinyaller veriyor. 2012 yılında son dört çeyrektir azalan inşaat sektörü büyümesinin 2013 yılında kentsel dönüşüm ve kredi notumuzun artışı sonrası sağlanan dış kaynak girişlerinin de olumlu etkisiyle tekrar yükselişe geçmesini bekliyoruz." 43 ülkeye ihracat yapıyor Balkanlar, Birleşik Devletler Topluluğu, Ortadoğu, Afrika ülkeleri başta olmak üzere 43 ülkeye ihracat yaptıklarını kaydeden Öktem, Mısır'da, 2011 Şubat devriminden sonra satışların yüzde 40 düştüğünü bildirdi. 2012 yılında tekrar bir toparlanma olduğunu söyleyen Öktem, "Bununla birlikte şu andaki siyasi belirsizlik yatırımları erteliyor. Bu da pazarın daralmasına ve tüketimin düşmesine neden oluyor. Ayrıca yakın zamandaki ihtilal sonrası siyasi olumsuz ilişkiler, Türk ürünlerine bakışı da ne yazık ki olumsuz yönde değiştirdi" değerlendirmesini yaptı. 



Etkin bir yalıtım için özellikle yalıtım malzemesinin yüksek kalınlıkta kullanımının önem taşıdığına işaret eden Fatih Öktem, sektörün şu anda Türkiye'deki en büyük sıkıntısının yalıtım kalınlığı olduğunu savurfdu. Türkiye'nin yalıtım ürünlerinin çeşitliliği ve kullanım detayları konusunda son derece ileri olduğunu vurgulayan Öktem, "Buna rağmen yalıtım kalınlıklarının yetersiz olması nedeniyle yapılan yatırımlar yeterli etkiyi yaratmıyor. Daha kaim yalıtım malzemeleri kullanarak bu yaptığımız yatırımdan azami fayda ve verim elde etme şansımız varken, maalesef eksik bilgi nedeniyle bu şansı kaçırıyoruz" diye konuştu. "İdeal yalıtım kalınlığı ülkemizde 4-5 santimetre olarak öngörülürken, Avrupa ülkelerinde bu değerin 20-30 santimetre aralığında değiştiğini görüyoruz" diyen Öktem, doğru kalınlıkta uygulanan yalıtımın ısı kayıp ve kazançlarını engelleyerek enerji tüketimini ve salımlan azalttığının altını çizdi. İnce ve kalitesiz yalıtım malzemesi kullanımının yalıtım konusunda yapılan en büyük hata olduğunu iddia eden Öktem, "İzocam uzun bir süredir kampanyalarında yalıtım kalınlığının önemini vurgulamaktadır. Yalıtımın kalınlığı Türkiye gibi farklı iklimlerin hüküm sürdüğü ülkelerde bölgelere göre değişkenlik göstermelidir" dedi. 



Dünya Gazetesi


Geri Dön