Genel

Fatma Çelenk: Kurumsal itibar şirket başarısını ölçüyor!

Türkiye İtibar Zirvesi 25-26 Şubat tarihlerinde medya ve iş dünyasının önde gelen isimlerinin katılımıyla gerçekleştirildi  

 
Zirvede konuşan Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Fatma Çelenk, Kurumsal İtibar yönetiminin şirketlerin sürdürülebilir büyümesindeki önemine dikkat çekti.    

Türkiyenin ilk İtibar Zirvesi  iş dünyası, kamu, medya ve iletişim sektörlerinin önde gelen isimlerini buluşturdu.  Zirve kapsamındaki oturumlarda, kurumsal itibar konusunda başarılı uygulamaları gerçekleştirmiş kurumların temsilcileri deneyimlerini aktardı. Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Gülseli Özen Ocakoğlu, Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Fatih Çekirge, Siemens Genel Müdür Yardımcısı Ali Rıza Ersoy, ERA Araştırma&Danışmanlık şirketi ortağı Elvan Oktar gibi isimlerin katıldığı zirvede konuşan Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Fatma Çalenk, kurumsal itibarın şirketlerin başarısını ölçmede önemli bir yönetim fonksiyonu olduğunu vurguladı. 

Çelenk, Kurumsal İtibar yönetiminin şirketlerin duygusal çekiciliğini artırdığını vurgulayarak, böylelikle kamuoyunda şirkete duyulan beğeni, hayranlık, saygı ve güvenin de pekiştiğini söyledi.  Kurumsal sorumluluk ve kurumsal sosyal sorumluluk alanındaki çalışmaların şirketler için kurumsal itibarın en önemli bileşenleri olduğunu belirten Çelenk: Kurum itibarının iş sonuçlan ve marka değeri üzerindeki etkisi bugün tartışılmaz hale gelmiştir. İtibarınızı doğru yönetmediğinizde sonuçları, kötü giden iş sonuçlarını toparlamaktan çok daha zordur.
Bir şirketin toplumun desteğini alması ancak güçlü bir kurumsal itibarla mümkün olacaktır dedi. Kurumsal itibarın, bir durum yönetimini kapsadığını ve durağan olduğunu, oysa hareket kabiliyetini ortaya koyanın bireysel itibar olduğunu belirten Çelenk, şirketlerin kurumsal itibarlarını yönetebilmelerinin en kritik noktası, çalışanlarına itibar etmekten geçtiğini belirtti.

Geçmişte şirketlerin ne kadar para kazandığı ile eş değer tutulan itibarın, günümüzde şirketlerin nasıl kazandığıyla daha çok ilgili olduğunu vurgulayan Çelenk, yakın gelecekte ise  şirketlerin kazandıklarını nereye harcadıklarıyla daha çok ilgilenileceğini ve kurumsal itibarın bu yolla toplum nezdinde bir rekabet parametresi olarak konumlanacağına dikkat çekti.

Amerikadaki Kurumsal İtibar Enstitüsü kurucusu ve direktörü Dr Charles Fomburnun Kurumsal İtibar Katsayısı modelini örnek veren Çelenk, dünyada her yıl yüzlerce şirketin çok boyutlu değerlendirme kriterlerini içeren araştırmayla paydaşları tarafından değerlendirildiğine dikkat çekti.  Artık Türkiyede de itibar ölçümlemesi yapılmasının konuşulmasının heyecan verici olduğunu belirtti.


Her yıl Amerikanın büyük şirketlerinin itibarını ölçen Fombrunun araştırması, yirmi nitelikten oluşan bir liste üzerinden hesaplanıyor. İtibar katsayısını geliştirenler, ürün ve hizmetler, çalışma ortamı, sosyal sorumluluk, vizyon ve liderlik ve finansal performansa verilen puanlarla belirleniyor.  Bu model, hem sektördeki rekabette hem de sektörlerarası rekabette kurumsal itibar ölçümünü mümkün kılıyor.