Ekonomi

Fatura borçlarına yeni düzenleme! EPDK açıkladı!

Enerji Piyasası Düzenleme Kurulunun (EPDK), bugün kabul ettiği Doğal Gaz Piyasası Dağıtım ve Müşteri Hizmetleri Yönetmeliğiyle birlikte birçok yeni düzenleme hayata geçirilmiş olacak. İşte tüm detaylar...  Bu kapsamda, abone bağlantı bedelinin taksitli olmasını talep eden müşterilere abone bağlantı bedeli kredi kartına en az 3 taksit olarak yapılabilecek

EPDK tarafından açıklanan yönetmelik, tüketici haklarının güçlendirilerek ödeme kolaylıklarının sağlanması, müşteri hizmet kalitesinin artırılması ve iç tesisat işlemlerine yönelik iyileştirmelerle mağduriyetlerin giderilmesini sağlayacak yeni düzenlemeler içeriyor. 

Bu kapsamda, abone bağlantı bedelinin taksitli olmasını talep eden müşterilere abone bağlantı bedeli kredi kartına en az 3 taksit olarak yapılabilecek. Dağıtım şirketi taksit sayısında da artış yapabilecekler. 
Abone güvence bedelinin taksitli olmasını isteyen müşterilere ise güvence bedeli vade farksız en az 6 eşit taksit halinde gerçekleştirilebilecek. 

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; 65 yaş üstü tüketiciler, hayati risk taşıyacak şekilde sürekli cihaza bağlı şekilde yaşayan bireylerin ikamet ettikleri adreslerdeki tüketiciler, şehit aileleri ve muharip/malul gazi tüketicilerin bir aboneliğe ait faturalarının yıl içerisinde en az 3 dönem ödenmemesi durumunda gaz arzında durdurma işlemi yapılabilecek. 

Bu tüketiciler ödenmemiş faturaları için taksitledirme talep edebilecekler. Taksitlendirme durumunda dağıtım şirketi tarafından taksitlendirme süresi dört ay olacak şekilde yapılacak.

Tüketicilerin doğal gaz faturalarına itiraz etmeleri durumunda, itiraza konu dönemdeki elektrik ve su faturalarının dikkate alınarak düzeltme yapılabilmesinin önü açılacak.

Faturanın son ödeme tarihine kadar olan faturaya itiraz hakkı süresi müşteriler lehine olacak şekilde uzatıldı ve tebliğ tarihinden itibaren 1 yıllık sürede olarak yeniden düzenlendi. 

Dağıtım şirketinin kendi hatasından kaynaklanan eksik faturalandırma durumunda hesaplamalara konu edebileceği süre, geriye dönük olarak 1 yıldan fazla olamayacak şekilde planlandı. 

Belli miktarın altında gelen fatura ödenmese de 3 ay süreyle gaz kesilemeyecek

Müşterinin adresinde bulunmadığı durumlarda sayaçla ilgili dağıtım şirketi tarafından yapılan işlemler hakkında adrese bildirim bırakılmasının yanı sıra müşterinin sistemde kayıtlı telefonuna kısa mesajla bilgi verilmesi zorunluluğu da getirildi. 

Ayrıca, dağıtım şirketi tarafından müşterilerin ödenmemiş faturalara esas tüketim miktarının hesaplanan karşılığının sayaç açma-kapama bedelinin 3 katını geçmemesi halinde gaz arzı durdurulamayacak. Ancak, söz konusu faturanın 3 ay süreyle ödenmemesi halinde miktara bakılmaksızın doğal gaz kesilerek hizmet durdurulabilecek.
 

Sayaç okuma sürelerine düzenleme

Dağıtım şirketlerinin 15 Mayıs-15 Ekim arasındaki dönemde konut ve ısınma amaçlı tüketiciler için sayaç okumalarını 2 ayda bir yapabilmesi ve bu uygulamayı yapan şirketler tarafından tüketicilere gerekli bilgilendirmenin yapılması da yönetmelik kapsamında yeniden düzenlendi. 

İç tesisat sigortası imalat süresini kapsayacak

Müşteriler ve iç tesisat firmaları arasında yaşanan sorunların ve mağduriyetlerinin önüne geçmek adına dağıtım şirketleri tarafından belirlenen asgari hükümleri içeren iç tesisat örnek sözleşmesi ve sigorta poliçesi dağıtım şirketinin internet sitesinde bulunmak zorunda olacak. 

İç tesisatı yapacak firmanın sigortaya ilişkin sorumluluklarını iç tesisat projesinin dağıtım şirketinin onayına sunulmasından önce yerine getirmesi zorunlu olacak. İç tesisat imalatı esnasında yaşanabilecek sorunların müşteri mağduriyetine neden olmaması için sigortanın imalat süresini kapsaması mecburi olacak.

Doğalgaz fatura desteği başvurusu nasıl yapılır? Mart ayı doğalgaz yardımı ne zaman ödenecek?

Elektrik faturalarında müjde! İndirim geldi! Mart'ta kim ne kadar elektrik faturası ödeyecek?

Doğalgaz fatura desteği ile ilgili flaş gelişme! 1.150 lira hesaplara yatacak!