Faturayı geciktiren aboneden açma-kapama parası alınmayacak!
Tüketici Kanunu’nun nasıl uygulanacağına yönelik yönetmelik tamamlandı. Buna göre abonelik sözleşmelerinde faturanın zamanında ödenmemesi durumunda tüketiciden gecikme faizi dışında açma-kapama gibi adlarla herhangi bir bedel alınamayacak.
Tüketici Kanunu'nun nasıl uygulanacağına yönelik yönetmelik taslakları önemli oranda tamamlandı. Buna göre abonelik sözleşmelerinde elektrik, su, doğalgaz, telefon faturasının zamanında ödenmemesi durumunda tüketiciden gecikme faizi dışında açma-kapama gibi adlarla herhangi bir bedel alınamayacak.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından açıklanan abonelik sözleşmelerine ilişkin yönetmeliğe göre ise hizmete ilişkin ücretlendirme, hizmetin tüketiciye fiilen sunulmasıyla başlayacak. Sağlayıcı, sunmadığı hizmetin bedelini tüketiciden talep edemeyecek. Satıcı ile sağlayıcılar veya faturanın tahsilatı konusunda aracılık yapanlar, tahsilat işlemi sebebiyle tüketicilerden herhangi bir ad altında bedel talep edemeyecek. Fiilen kesilmeyen hizmetler karşılığında tüketiciden açma-kapama, kesme-bağlama ve benzeri isimler altında herhangi bir bedel alınmayacak. Belirli süreli abonelik sözleşmelerine, sözleşmenin belirlenen süre kadar uzayacağına ilişkin hükümler konulamayacak. Tüketiciler, ödeme bildiriminde yer alan tutarın hatalı olduğu gerekçesiyle bildirimin düzenlendiği tarihten itibaren bir yıl içerisinde itiraz edebilir. Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıl ve daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına da sahip.
Yeni Asır