21 / 12 / 2024

Fransız kongre devi Sütlüce için geldi

Fransız kongre devi Sütlüce için geldi

Brezilya'dan Çin'e kadar dünyanın 30 şehrinde kongre merkezleri işleten Fransız devi `GL Events' Türkiye'ye geldi



Yıllık cirosu 1 milyar doları bulan Fransız şirket, Türkiye'yi de kongre merkezi işlettiği ülkeler zincirine katmak istiyor. Şu an İstanbul'un tek kongre merkezi olan Lütfi Kırdar'ın 10 yıl genel müdürlüğünü yapan Orhan Sanus'u Türkiye operasyonunun başına geçiren GL Events, ilk olarak Sütlüce'de inşaatı süren kongre merkezinin işletmesine talip oldu.
Fransız yatırımcının Türkiye'yi çok önemsediğini belirten Orhan Sanus şunları anlatıyor:
"İstanbul'da iki büyük kongre merkezi yapılıyor. İlki Sütlüce'de. Mart başı 15 bin kişinin katılacağı Dünya Su Forumu burada yapılacak.
İlk hedefimiz, burasının işletmesini almak. Belediyeye ilgimizi belirttik. İkinci inşaat Harbiye Kongre Vadisi. Ekim 2009'da 15 - 20 bin kişinin katılacağı IMF Kongresi burada yapılacak. Buraya da talip olabiliriz.
Bir de  Ankara  Ticaret Odası'nın yaptırdığı kongre merkezini hedefliyoruz."
İstanbul'un yakında dünya kongre pazarında birinci lige çıkacağını anlatan Sanus, "Lütfi Kırdar 27 bin, Sütlüce'deki merkez 86 bin, Harbiye'deki ise 120 bin metrekare. Yani İstanbul'un kongre altyapısı katlanıyor. Dünya kongre pazarında 30'uncu olan İstanbul'u ilk 5'e sokmaya geldik" diyor.

Kongreleri döndürüyor!
Sanus, GL Events'in ilginç çalışma yöntemini de anlatıyor. Fransız şirket, çok sayıda fuar ve kongre merkezi işleten, alanında dünyanın en büyük grubu. Örneğin Dünya Ortopedi Kongresi gibi bir organizasyonla 5 senelik anlaşma imzalayan GL Events, kongreyi her yıl farklı bir şehirde yapıyor. Yani kongreyi, merkez işlettiği şehirler arasında döndürüyor.
İstanbul'un da bu zincire dahil olmasını istediklerini söyleyen Sanus şunları anlatıyor:
"Kongre merkezleri, bulunduğu şehre çok para kazandırır. GL'nin Barcelona Kongre Merkezi'nin şehre yıllık katkısı 690 milyon euro. GL, kongreleri döndürdüğü ve ayrıca kendi fuar ve şovları olduğu için İstanbul'un pazarlama yapmadan pastadan pay alması mümkün.
Fransa'daki merkezimiz İstanbul'u dünya toparlanınca mevcut halinden çok ileri gidecek bir yer olarak görüyor. Herkesin durgunlaştığı dönemde bu yüzden yatırıma hazırlar."

Milliyet

Geri Dön