Gayrimenkul alım-satımında gerekli belgeler!
Gayrimenkul alım-satım işleminin gerçekleşmesi için bazı belgelerin hazırlanması gerekiyor. Gayrimenkul alım-satımında gerekli belgeler ve detayları haberimizde...
Gayrimenkul alım-satımında gerekli belgeler!
Gayrimenkul alım-satım işlemi, alıcının söz konusu gayrimenkulün bedelinin ödenmesi ile mülkiyetin alıcıya bırakılması işlemidir. Bu işlemin tamamlanabilmesi için bazı evrakların eksiksiz olması gerekiyor. Peki gayrimenkul alım-satımında gerekli belgeler nelerdir diye soruyorsanız hemen yanıtlayalım.
Gayrimenkul alım-satımında gerekli belgeler..
- Satılması istenen taşınmaza ait tapu senedi,
- Satıcı ve alıcıların fotoğraflı nüfus cüzdanları,
- Satıcıların birer, alıcıların ikişer adet son altı ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğrafları
- Tapu sahibi işleme bizzat gelmiyor ise, temsile ilişkin belge, (Vekâletname, vasi kararı, kayyım kararı gibi )Vekil veya temsilci olan kişinin fotoğraflı nüfus cüzdanı ve bir adet vesikalık fotoğrafı,
Yine alıcılardan da bizzat gelmeyen var ise onları temsil eden kişilerin fotoğraflı nüfus cüzdanları, vesikalık fotoğrafları ve temsile ilişkin belge
- Satışı yapılacak olan taşınmaza ait ilgili belediyeden alınmış emlak beyan değerini gösteren belge.
- Kat mülkiyeti kurulmuş gayrimenkullerde DASK poliçesi
Eğer taraflardan biri tüzel kişi ise bu belgelere ek olarak aşağıdaki evrakların da temin edilmesi gerekiyor.
- Şirket İmza Sirküleri
- Kayıtlı bulunulan ticaret odasından düzenlenmiş yetki belgesi
- Şirketin vergi levhası veya vergi numarasını gösterir belge
- Şirket yetkilisinin nüfus cüzdanı. İşlem temsilci tarafından yapılacaksa; temsile ilişkin belge (vekaletname gibi ) temsilcinin nüfus cüzdanı ve bir vesikalık fotoğrafı
- Şirket kaşesi
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com