26 / 11 / 2024

Gayrimenkul alımlarında tapu işlemleri nasıl yapılır?

Gayrimenkul alımlarında tapu işlemleri nasıl yapılır?

Gayrimenkul alımına karar vermek işin önemli bir aşaması olsa da, eğer bu konuda tecrübeli biri size yardım etmiyorsa tapu işlemleri içinden çıkılmaz bir hal alabilir. Çünkü tapu işlemleri için tapu dairesine gittiğinizde karmaşık bir süreç sizi bekliyor.




Gayrimenkul alımına karar vermek işin önemli bir aşaması olsa da, eğer bu konuda tecrübeli biri size yardım etmiyorsa tapu işlemleri içinden çıkılmaz bir hal alabilir. Çünkü tapu işlemleri için tapu dairesine gittiğinizde karmaşık bir süreç sizi bekliyor. Hatta öncesi için de aynı şeyi söylemek mümkün. Çünkü tapu işlemlerini tapu dairesine gitmeden önce yapılacaklar ve tapu dairesinde yapılacaklar şeklinde ikiye ayırmak gerekir. Alıcı için ilk yapılması gereken, gayrimenkulün tapu fotokopisini alarak bağlı olduğu belediyeden emlak vergisi olup olmadığını sorgulamaktır. Gayrimenkulün imar bilgilerini edinerek, belediye imar müdürlüğü ile tapudaki numaranın uyuşup uyuşmadığını da kontrol etmelisiniz. Alıcının yanında bulundurması gereken belgeler, 6 aydan önce çekilmiş olan 2 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisidir. Bunlara ek olarak alıcı ve satıcının belediye rayiç belgesi, tapunun aslı ve fotokopisi, eğer kullanılmış ise ipotek evraklarını da hazır bulundurması gerekmektedir.


Bu aşamaya kadar kolay görünen süreç tapu dairesine girilmesi ile birlikte daha uzun ve yorucu bir hal alıyor. Öncelikle evrakların eksiksizliği durumunda başvurunuz onaylanır ve ardından tapu harcı ödemesini yaparsınız. Bu süreçten sonra size randevu verilir ve Akit odasına alınarak, karşılıklı olarak tapu kayıtları imzalanır. Son olarak müdürün imzası ile tapu verilir. Tabi bu en basit ve sorunsuz şekli ile tapu işlemleridir. Taraflardan birinin gelmemesi, ödemede kredi kullanılması, banka avukatının hazır bulunması, ödenecek olan tapu harcı oranları, akitli ve akitsiz işlemlerin prosedürü gibi pek çok farklı durum söz konusu olacaktır. Bu durumlarda zorlanmamak için ve de tapu teslim sürecinin daha hızlı bir şekilde ilerlemesi için bir emlak danışmanından yardım alınması en idealidir. Örneğin Startkey danışmanları ile çalışarak, tapu işlemlerini hızlandırabilirsiniz. Böylece hayallerinizdeki eve kavuşmanız ya da yatırım yapacağınız gayrimenkulü satın almanız kısa süre içerisinde gerçekleşecektir. Startkey ‘in bu konudaki farkı emlak danışmanlarının profesyonelliği ve tecrübesi olduğu için, özellikle önerilmektedir. Banka ve devlet dairelerindeki bağlantıları, Startkey danışmanlarını özel kılan niteliklerden bir diğeridir. Kısacası yorucu ve uzun bir süreç olan tapu işlemlerini Startkey ile hızla halledebilirsiniz.



Geri Dön