22 / 11 / 2024
fuzul

Tapu işlemleri nasıl yapılır?

Tapu işlemleri nasıl yapılır?

Herhangi bir gayrimenkul alım-satım işleminiz var. Daha önce hiçbir tapu işleminde bulunmayanlar için tapu işlemleri nasıl yapılır, araştırdık...




Tapu işlemleri nasıl yapılır?

Herhangi bir gayrimenkul alım-satım işleminiz var. Daha önce hiçbir tapu işleminde bulunmadıysanız, süreç size yorucu gibi gelebilir. Ancak, işlemi sırasıyla, doğru ve eksiksiz bir şekilde gerçekleştirdiği takdirde sandığınız gibi yorucu olmayacaktır. Bunun için tapu işlemleri nasıl yapılır sorusunun cevabını bulmak için konu hakkında bilgiye sahip emlakçılara danıştık...


Tapu işlemleri nasıl yapılır?

- Satın alacağınız gayrimenkulün tapu fotokopisini edinin. Elinizdeki tapu fotokopisiyle gayrimenkulün bağlı olduğu belediyenin emlak bölümünden emlak vergisi olup olmadığına bakın.

- Satın alacağınız gayrimenkul eğer bir arsa ise, yerin köşe kazıkları ile sınırlarının belirlenmesini isteyin.

- Gayrimenkulün imar bilgilerini edinin. binanın belediye imar müdürlüğünde bulunan onaylı projesindeki bağımsız bölüm numarası ile, tapu senedindeki numara uyuşuyor mu bakın.

- Gayrimenkul eğer bir bina ise iskanlı ve DASK'lı olup olmadığını araştırın.


Bu adımları izlerken, karşılaştığınız bir problem karşısında gayrimenkul sahibine beyanda bulunun. Örneğin binanın emlak vergi borcu var ise, borcun kapatılmasını talep edin. Varsa ortadan problemlerin kalkması ile tapu dairesindeki işlemlere geçilebilir.


Tapu dairesine gitmeden önce

- Satıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 1 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi, temiz belgesi.

- Alıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 2 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi.

- Ayrıca belediye rayiç belgesi ve tapunun aslı veya fotokopisi, ödemede kredi kullanılmış ise, ipotek evraklarının da hazır olması gerekli.


Tapu işlemleri nasıl yapılır? Tapu dairesinde yapılacak işlemler;

- Satıcı, tapu dairesinde sıramatikten TC kimlik numarası ile sıra numarası alır.

- Evrakların eksiksiz ise ön başvurunuz onaylanacaktır. Tapu dairesinde gerçekleşen incelemeden sonra satıcıya mesaj gelir. Mesaj içeriğinde tapu harcının nereye ödeneceği bilgisi ve akabinde randevu günü ve saati verilir.

- Tapu harcı yatırılır.

- Tapu dairesine, randevu saatinden en az 15 dakika önce gidilir.

- Evraklar ile tapu harç dekontları ilgili memura verilir.

- Başvuru numaranız anons edilince Akit Odası'na geçilir.

- Akit Odası'nda tapu kayıtları imzalanır. 

- En son müdürün imzasından sonra tapu belgesi teslim edilir.


Gayrimenkulü satın alan şahsın, emlak beyanını cezaya girmemesi adına en geç 3 ay içerisinde belediyeye vermesi gerekir.



Habere katkıda bulunan emlakçılar;

- Ramazan AKBULUT 

212 886 52 79 


- Turan ARMUT

216 574 89 91



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com



Geri Dön