03 / 05 / 2024

Gayrimenkul işlemleri elektronik ortamda gerçekleştirilecek!

Gayrimenkul işlemleri elektronik ortamda gerçekleştirilecek!

Gayrimenkuller üzerinden tüm işlemlerin elektronik ortamda yapılmasını sağlayacak sistem; İstanbul, Ankara, İzmir, Hakkari ve Bitlis"in de aralarında bulunduğu 24 ilde hizmete girdi...



Yeni sisteme göre, başvurusunu internet üzerinden yapan vatandaşa randevu tarihi ve saati cep telefonuna kısa mesajla gönderiliyor. Mesajda yer alan gün ve saatte Tapu Müdürlüğü"ne giden vatandaş da işlemlerini beklemeden hallediyor.

Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Bilgi İşlem Sistemi"nin (TAKBİS) Türkiye geneline yaygınlaşması on-line başvuru uygulamasını beraberinde getirdi. Son yıllarda teknolojik yatırımlarının yanı sıra kadrosunu da gençleştirerek güçlendiren Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü, tapu şubelerinde yaşanan olumsuzlukları ortadan kaldırabilmek için yeni bir hizmeti daha hayata geçirdi.

Bayındırlık ve İskan Bakanı Mustafa Demir"in talimat ve takibinde hizmete giren projede, şimdilik İstanbul, Ankara, İzmir, Mersin, Van, Muş, Bitlis ve Hakkari"nin de aralarında bulunduğu 24 ilin 117 ilçesini kapsıyor. On-line başvuru sistemi yıllardır vatandaşların kapısında günlerce işlem yapmak için beklediği Tapu Sicil Müdürlükleri"ni kolay, hızlı ve güvenli hizmete kavuşturuyor.

24 il, 117 ilçede hizmete giren on-line başvuru sistemi şöyle çalışıyor. Tapuda işlem yapmak isteyen vatandaş www.tkgm.gov.tr adresine girerek ana sayfa da yer alan on-line başvuru bölümünü tıklıyor. Karşısına çıkan ekrana kimlik ve iletişim bilgilerini giren vatandaş, sırasıyla hangi işlemi yapmak istediğini (satış, kat irtifakı tesisi, düzeltme, ipotek, bağış vs..) seçiyor, ardından işlem yapmak istediği gayrimenkul bilgilerini sisteme kaydediyor. Bilgileri giren vatandaşın başvurusu tamamlanmış oluyor.


Geri Dön