Sektörel

Gayrimenkul sektörü reyting aracı mı?

Emlakchi İstanbul Gayrimenkul Pazarlama'dan Bilge Özdemir, gayrimenkulün reyting aracı olup olmadığını değerlendirdi. İşte, Özdemir'in gayrimenkul reyting aracı mı? sorusuna cevabı;

Büyümenin şu kadarı gayrimenkul’den geldi problem; yabancı yatırımın şu kadarı gayrimenkul’den geldi problem... 



Gayrimenkul, sektörün haylaz oğlu oldu çıktı... Ne yapsa yaranamıyor...Hiç bir sektör yoktur ki ekonomistlerce “ alma zamanı/almama zamanı “ ilan edilsin dursun. Sanki bu sektör kağıtdan diyeceğim, kağıt üreticilerine ayıp olacak.



Gayrimenkul sektörü; direk veya indirek yan ve bağlantılı sanayi -  hizmet – finans grupları ile yüzlerce iş kolu ile entegre faaliyet alanı. Siz bu denge içinde “ kendisi bacasız ” bağlantıları “ bacalı “ sanayi kolu için gayrimenkul alımı yapmayın diyebileceksiniz. Bırakın gayrimenkulü, bağlantılı sanayiler kendi içinde üretime hiç mi katma değer sağlamıyorlar ?..



2014’de ülkemize giren, 12.5 milyar dolarlık yabancı yatırımın %33’ ü gayrimenkulden gelmiş, bu oran  önceki yıllarda yüzde 20' lerdeymiş. Yani konuştuğumuz 4.125 milyar doların gayrimenkul sektörüne girdiği. 


Yabancı gayrimenkul alımlarında ortalalama yatırım tercihi rakamı 200.000-$ ile 250.000-$ seviyesinde. Düz hesapla Yaklaşık 18.000 -19.000 gayrimenkul yatırımından basediyoruz.Türkiye genelinde 2014 yılında 1.165.381 konut satış gerçekleştiğine göre yüzde bir buçukluk paya sahip yabancı yatırım döngüsü karşımızda.



Bu oran; yabancıların sırtlarına vurup yarın ülkeden çıkaracakları bir oran değil. Türkiye’ de yaşadıkları sürece her türlü iş kolundan faydalanacağı bir oran.Bu oran; gayrimenkul aktörlerinin sınır tanımadan dünyanın farklı ülkerinde önce Türkiye’ yi sonra projelerini tanıtdığı, satma başarısını elde ettiği  bir oran. 

Bu oran, gayrimenkul sektörünün uluslararası platformlarda pazarlama başarısının oranı.

Şimdi, bu oranı değerlendirirken; ya bu % 33 olmasaydı ne olurdu ? demek geliyor içimden...