Gayrimenkul sektöründe çalışanların pozisyon süreçleri!
Emlakchi İstanbul Gayrimenkul Pazarlama'dan Bilge Özdemir, Gayrimenkul dünyasının işleyişini paylaştı. işte Özdemir'in gayrimenkul sektöründe çalışma süreci nasıl ilerliyor cevabını içeren haberi;
Bazen lokomotif, bazen vagon, bazen de istasyonda bekleyen bir tren... 2000 yıllar ile birlikte ülkemiz de derinlik ve itibar kazanmaya başlayan bir sektör: gayrimenkul
Gayrimenkul sektörü demek; İstanbul demek. İstanbul’ u anlamak Türkiye’yi anlamak demek. Bugün sizlerle emlak kulisine özel hazırladığım GAYRİMENKUL DÜNYASI’ nın işleyişlerini paylaşacağım:
Genelde, firma ticari ünvan ve/veya marka değerlerinin arkasında kurucunun soyadını taşayan gayrimenkul sektöründe, patron düzeyinde ERKEK hakimiyeti dikkat çekmektedir. İnşaat firmaları kurumlarında ki erkek hakimiyetlerine; yönetim kurullarına genelde kağıt üzerinde aile bireylerinden “ eş, kız çocuklar “ alarak çeşitlilik kazandırmaktadırlar.
Kurumların, kurucuları onursal başkan olsa da, “ babadan oğula “ geçen erkek hakimiyetini büyük oranda devam ettirmektedirler. Organizasyon yapılarında; yönetim kurulu başkanı ve/veya genel müdür pozisyonları aile bireyleri arasında paylaşılmaktadır.
Ülkemizde, inşaat markaları ile firma sahipleri arasında doğrudan bir ilişki vardır. Genelde; marka gücünü, sahibinden almakta ve “ firma sahipleri ile tüketiciler “ böyle olmasını arzu etmektedirler.
Sektörün derinliğine göre azınlık sayılan kurumsal marka değerleri “ genel müdür “ düzeylerine profesyonelleri taşırken; büyük bir çoğunluk teşkil eden, profesyonellerin varış noktası “ genel müdür yardımcısı “ düzeyinde kalmaktadır...
Erkek hakimiyetindeki azınlık Genel Müdürler; emeklilik hayali... çoğunluktaki genel müdür yardımcıları; daha iyi şartlarda başka bir firma veya kısmet ise genel müdürlük beklemektedir.
Sektörde; Pazarlama, Satış, Halkla İlişkiler, Kurumsal iletişim söz konusu olduğunda, erkek hakimiyeti yerini bayan hakimiyetine bırakmaktadır.
Dikkat çeken ve düşündüren konu ise; bir projenin satışında yer alan kadronun başka bir proje de kendine bir üst pozisyon araması, çalıştığı kurumda bu pozisyonu bulamaz ise farklı bir firmanın projesinde aradığını bulmasıdır.
Firma değişim sürelerinin 1,5 - 2 yıl seviyelerine gerilediği sektörde; iş arayışların da vitrin; satılan proje de ki “ müşteri potföyü “ olmakta, kadrolar eğitimlerini & tecrübelerini değil “ müşteri portföylerini “ sunarak pazarda kendilerine yer bulmaya çalışmaktadır.
Projeler, zamanla yarıştığı için satış personeli yetiştirmek yerine; başka projelerde “ yetiştiğine ve/veya müşteri portföyüne inandırıldıklarını “ daha iyi şartlarla projelerine yerleştirme çabası içine girmektedir.
Sirkülasyonu çok yoğun olan satış kadrolarında;yönetsel pozisyon bekleme süreleri hızla kısalmaktadır.
Bu durumda; A-projesinde hizmet aldığınız bir satış danışmanını, B-projesinde yönetici olarak görme olasılığınız çok yüksek olmaktadır. Sonuçda;. B- projesi, olmaz ise; C .... C- projesi, olmaz ise; D.... o da olmaz ise; bir başkası....
Gayrimenkul dünyasında; hangi pozisyon olursa olsun, emeklilik veya sektör değişikliği dışında beklenen son:
İnşaat-Proje Yönetim,
Pazarlama/Satış,
Danışmanlık/Koçluk,
Emlak firması kuruluşu ile noktalanmaktadır....