Sektörel

Gayrimenkul sektöründe kurallar değişti: 'Feragat Çağı' başlıyor!

Alaaddin Reklam Ajansı tarafından hazırlanan “2024 Gayrimenkul Trendleri” raporunda 2024 yılı gayrimenkul sektörü için yeni bir dönemin başlangıcı ile ilgili mesaj verildi. 

Alaaddin Genel Müdürü İsmail Bölükbaşı 2024 yılını yeni bir dönemin başlangıcı olarak gördüklerini söyleyerek “Bu değişimin merkezinde, uzun yıllardır ‘sadece en iyiye layıksın’ ve ‘tavizsiz’ mottolarıyla yürüyen gayrimenkul sektörü olduğunu ve artık oyunun kuralları değişiyor ve sektör, feragati yeni bir strateji ve yaşam tarzı olarak benimsediğini söyleyerek gayrimenkul sektöründeki bu yeni dönemle ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

KONUTUN KONUM TERCİHLERİNDE DEPREM RİSKİ ETKİLİ!

Alaaddin Reklam Ajansı tarafından hazırlanan “2024 Gayrimenkul Trendleri” raporu, ekonomik krizin ve sosyal değişimin getirdiği yeni normali gayrimenkul sektörünün gözünden anlamaya ve tanımlamaya amaçlıyor. 

Rapora göre, Türkiye’de güvenli ve depreme dayanıklı konutlar için alışılan lokasyondan feragat etme giderek artmakta. 

Türkiye'nin deprem gerçeği göz önüne alındığında, bireyler ve inşaat sektörü; deprem güvenliği, sürdürülebilirlik ve sosyo-psikolojik esenlik gibi konuları önceliklendiren bir dönüşüm sürecine giriyor.

Büyük şehirlerdeki artan kira ve konut fiyatları, özellikle genç ve orta gelir gruplarını şehir merkezlerine daha uzak, ancak daha uygun maliyetli bölgelere yönlendirirken ekonomik sıkıntılar, özellikle genç profesyoneller ve öğrenciler arasında ortak yaşam ve çalışma alanlarına olan ilgiyi artırıyor.

Yüksek gelir grubundaki tüketicilerin ise “ödediği paraya değmeli" beklentisi giderek artıyor. Lüks konut projeleri, artık yalnızca merkezi konumları ve pahalı fiyat etiketleriyle değil, sundukları yaşam kalitesi, sürdürülebilirlik özellikleri ve topluluk hissiyle de değerlendiriliyor.

YAŞAM ALANLARI ARTIK DÜŞÜNÜLMEYE BAŞLANDI

Ekonomik baskı altında olan geniş yaşam alanları, merkezi lokasyonlar ve özel mülkiyet anlayışından feragat etmek zorunda kalıyorlar.

Kira krizi ve artan yaşam maliyetleri sebebiyle, tüketicilerin yaşam alanları konusunda yeniden düşünmeye ve feragat etmeye zorlandığının altını çizen rapor, metrekare feragatinin 2024'te yaşam alanlarındaki fonksiyonellik ve estetik anlayışınıdönüştüreceğini öngörüyor.

Yüksek gelir grubunun yaşam alanı tercihleri ise “güvenlik endişeleri” ve “daha kaliteli bir yaşam arayışı” etrafında evrim geçiriyor.

Bütçe dostu ve aynı zamanda güvenli, sağlıklı yaşam alanlarına yönelik talep, sektörü dar gelirlitüketiciler için uygun fiyatlı ve kaliteli projeler geliştirmeye iterken yüksek gelir grubu için, maliyet ve kalite arasındaki denge yeniden tanımlanıyor.

Ödediği her kuruşun karşılığında beklentilerini tam anlamıyla karşılayacak özelliklere sahip yaşam alanlarına yönelen bu tüketici segmenti, artık gösteriştenm ziyade gerçek kullanışlılığa odaklanıyor.

Yüksek malzeme kalitesi, işçilik ve sofistike iç-dış tasarımlar gibi üst düzey beklentilere sahip yüksek gelir grubu, sektörü artan kalite standartlarına uygun, özelleştirilmiş ve benzersiz projeler geliştirmeye yönlendirirken, yüksek teknoloji yatırımlarına daha fazla değer vermeye başlanması da yaşam alanlarının işlevselliğini ve kullanım kolaylığı açısında akıllı ev sistemleri ve dijital hizmetleri ön plana çıkartıyor.

Alaaddin Genel Müdürü İsmail Bölükbaşı bu durumun, sektör profesyonellerine derin bir anlayış ve stratejik düşünme yeteneği kazandıracağını belirtiyor.

Gayrimenkul sektörünün, temel malzeme dışında, medya enflasyonunun yükselmesi ve pazarlama iletişiminin karmaşıklaşması gibi zorluklarla da karşı karşıya kalacağını öngören Bölükbaşı '' Bu durum, geliştiricilerin daha etkili iletişim stratejileri geliştirmelerini ve pazarlama bütçelerini akıllıca yönetmelerini gerektirecek'' dedi.

 

Konut almak isteyenlere müjde! Fiyatlar düşüyor, alım fırsatı başlıyor!

Kentsel dönüşüme hız katacak yeni sistem! Ev sahibi olma kuralları değişiyor!