26 / 11 / 2024

Gaziantep'te ulaşım sorunu masaya yatırıldı!

Gaziantep'te ulaşım sorunu masaya yatırıldı!

Gaziantep' te ulaşım sorunu masaya yatırıldı. Kent Konseyi 4. Olağan Genel Kurul Toplantısı gerçekleştirildi. GAİB binasında yapılan toplantıda kentin ulaşım ve trafik sorunu masaya yatırıldı.




Kent Konseyi 4. Olağan Genel Kurul Toplantısı gerçekleştirildi. GAİB binasında yapılan toplantıda kentin ulaşım ve trafik sorunu masaya yatırıldı. Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin'in bir sunum eşliğinde kentte ulaşım sorunlarının çözümüne yönelik yapılan çalışmaları ve yapılması planlanan çalışmaları anlattığı toplantıda milletvekilleri, kurum ve kuruluş temsilcileri de Gaziantep'in hava ve karayolunda yaşadığı sorunlar üzerine çözüm önerileri sundu. 


Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, şehir içindeki trafiği insan vücuduna benzeterek anlattığı sunumunda, Büyükşehir Belediyesi'nin ulaşım ve trafik konusunda yaşadığı sorunları tespit ettiklerini ve bu sorunların çözülmesi için çalışmalar yürüttüklerini dile getirdi. Başkan Fatma Şahin, Türkiye'nin nüfus, araç ve sürücü istatistiklerine göre Gaziantep'in iki kat daha hızlı büyüdüğüne vurgu yaparak, "2007-2013 yılı arasında nüfus, araç ve sürücü istatistiklerine bakarsak Türkiye'nin iki katı bir büyümeye sahibiz. Dolayısıyla biz planımızı ve yönetimimizi buna göre yapmalıyız. 


Trafik tıpkı bir insan vücudu gibidir. 

Eğer vücut sağlıklı ise kılcal damarlar dahi kan dolaşımını sağlıklı bir şekilde sağlıyor. Dönüşümü iyi yönetmezseniz, yeni tıkanma noktaları oluşuyor. 

Şehre bakıyorsunuz, kent merkezi, İbrahimli, Karataş, bütün hizmetler kent merkezinde veriliyor. Bizim 1 milyon 850 bin nüfusumuzun yüzde 85'i merkezde. Merkezdeki hizmetleri çevreye yayıp merkezdeki yükü hafifletmek gerekiyor" ifadelerinde bulundu. 


RADİKAL DEĞİŞİKLİKLER YAPILACAK 


Uydu kent projesi üzerinde de çalıştıklarını aktaran Fatma Şahin, "Organize Sanayi Bölgesi'ne her gün 200 bin kişiyi götürüp yeniden merkeze getiriyoruz. 


İşte yeni organize bölgelerinde de bu sorunların yaşanmaması için oralarda yaşam alanları oluşturmalıyız. Bunu düzeltmek için uydu kent dediğimiz projemizi hayata geçireceğiz. İmar ve ulaşım master planımıza aynı bakıp merkezin yükünü hafifletecek radikal değişikliği hayata geçirmemiz gerekiyor. Bizim şehrimizde merkeze gittikçe yollar daralıyor ve çevrede yollar daha geniş. Bunu nasıl düzeltiriz? Bizim sürekliliği sağlamak ve akışlan iyi planlamamız gerekiyor. 3 şeritten gelip tek şeride düşen yollarımızda çalışmalar yapmamız gerekiyor. Ali Nadi Ünler kavşağmdaki giriş çıkış noktaları tek şeritten bir girişle yapılıyor. Amacımız tıkanıklığı açıp geçiş hatını genişletmektir. 250 bin kişinin yaşadığı Karataş bölgesi tek şeritle şehir merkezine bağlanıyor. Her verilen kararda ulaşım aksını iyi hesaplamaya çalışıyoruz. Ben ilk başkan olduğum zaman arkadaşlar kavşakların geometrisinin olmadığını söylediler. Yol, göbeğe denk geliyor. 


Akış yavaşlıyor. Bunun üzerine hemen göbekleri kaldırdık. Bu bize yüzde 30luk bir iyileşme sağladı" dedi. 


Toplu taşıma ve kırsal terminaller konusunda radikal kararlar aldıklarını açıklayan Fatma Şahin, 'Toplu taşımada öğrenci servisleri, personel servisleri, ve diğerleri günlük 660 bin kişiye toplu taşıma sağlıyoruz. Aldığımız bazı kararlar var. Şehre girecek olan işçi servislerinin şehre girmeden organizeye taşınması. Bu da çevre yolu kullanılarak olur. Bunun yanında ciddi de bir denetim gerekiyor. Artık ilçelerden gelen araçlar kırsal terminaller kullanılacak. Ağır taşıtların da merkeze girmesini denetlememiz ve engellememiz gerekiyor. Toplu taşıma ile ilgili de kararlarımız var. Biz toplu taşımada yolcu değil, araba taşıyoruz. 


Arka arkaya içi boş bir sürü otobüs görüyorsunuz. Yakıt israfı var, stres var, hava kirliliği var. O yüzden bu konuda verilen kararlarda ne yapılması gerekiyorsa bunu yapmaya hazırım. 


Toplama ve dağıtma dediğimiz bir trafik mühendisliğini hızlı bir şekile bu sistemin devam etmemesi noktasında kararlıyım. Bu konuda herkesin detseğine ihtiyacımız var. Toplu taşımada otopark sorununu da çözmemiz gerekiyor. Bizim hızlı bir şekilde otopark ihtiyaçlarımızı karşılamamız gerekiyor. 


Mesela hastanelerin bulunduğu alanda Teymurların aldığı yeri acil bir şekilde otopark yapması gerekiyor. Kent merkezinde 8 noktada tramvayın kırmızı ışıkta durmasını sağladık. Bunlar acil ve pansuman olarak yaptığımız şeyler. Bugün 1 milyon 100 binden fazla insanımız elektronik karta geçmiş durumda" şeklinde konuştu. 


ŞAHİN'DEN HIOBİL KART MÜJDESİ 


15 Şubat'tan itibaren Gaziantep'te otobüs duraklarında "Mobil Kart 27" uygulamasına geçileceğini de açıklayan Fatma Şahin, 'Yeni bir uygulamamız daha 15 Şubat'ta hayata geçiyor. Cep telefonu uygulaması ile tüm vatandaşlar hangi duraktan hangi toplu taşıma aracınn geçeceğini öğrenebilecek. 

Mobil kart 27 dediğimiz bu proje ile tüm yolcularımız ellerindeki telefonlardan yakınlarındaki durakları ve tüm toplu taşıma araçlannın güzergahlarını öğrenebilecekler. Bulunduğumuz durakların hangi yöne gittiğini, en yakın durakları ve araçların sefer sıklığını da harita üzerinden görebilecekler. Teknolojiyi kullanarak yaşamı kolaylaştıracağız" diye konuştu. 


BİRİLERİ İSTEMESE DE ŞEHRİN ÇIKARLARI İÇİN


Şehrin tamamı için bir kesimin çıkarlarına uymasa da ciddi adımlar atılacağını vurgulayan Şahin, "Abdulkadir Aksu Bulvarı'nın çevre yolu bağlantısını 15 gün içinde bitiriyoruz. 


Şehir gösteren villan karşısında ve Dedeman'da çalışmalarımız sürüyor. 


Amacımız çevre yolunu daha etkin bir şekilde kullandırmak. 18 kilometre Şehitkamil'de 22 kilometre Şahinbey'de yeni yol yaptık. Bu şehrin ulaşımı ve trafiği ile ilgili radikal adımlara ihtiyacımız var. Başarmak için desteğe ihtiyacımız var. Her aldığımız karar brilerini rahatsız edecek, ama biz 2 milyonun hakkı adına gereken cesareti gösterip sizlerin de desteği ile sorunları çözeceğimize inanıyoruz. Bu şehir hepimizin. 

Şehri birlikte yönetip sorunları birlikte çözeceğiz" açıklamalannda bulundu. 


HAVALİMANINDA SORUNLAR ÇÖZÜLECEK 


Toplantıda konuşan AK Parti Gaziantep Milletvekili Halil Mazıcıoğlu da havalimanında I yaşanan soI runlara dikkat I çeerek bu konuda yapılan l çalışmalar ve yeni gelişmeleri şöyle anlattı; "Son bir ay içinde Gaziantep'ten uçağı havalanmayan birçok yolcu beni aradı. Bu sorunu ben de yaşadım. Burada mevcut bir esas pistimiz yeniden ihale edildi ve yapılıyor. Önceki firmanın mahkemeye verildiğini de duydum. Şu anda uçak geliyor, yapılmakta olan pistteki ILS cihazına göre iniş yapıyor. Son bir ayda yaşanan en büyük sorun aslında sis. Bu sorun istanbul'da da yaşanıyor. 


Sis çok güçlü olur ise bunun çözümü yok. Ama biz gerekli yerlerle görüştük. 


Şu anda iniş yapacağımız piste ILS cihazı yapılıyor ve en kısa sürede yapımı tamamlanacak. İnsanlar plan yapıyor ve hava yolunda sorun yaşıyor. Biz bu konunun üzerinde duruyoruz. Havaalanı önüne gelen insanlar bizden o havaalanı önündeki tıkanmaya çözüm bulunması gerektiğini söylediler. Bu konuda da iki şeritli yol çalışması devreye girdi ve sorun çözüldü. Şimdi havalimanımızdaki gelen ve giden yolcu salonunun tamamı giden yolcu salonu olacak. Yeni bir gelen yolcu salonu yapılacak. Gaziantep'te şu an 26 uçak geliyor, 26 uçak gidiyor. Buradaki otoparkın genişlemesi içinde en kısa sürede çalışma başlatılacak." 


TCK YÖN UYGULAMASI BİR ÇÖZÜMDÜR 


Şehir içi trafiğin rahatlaması için tek yönlü trafik uygulamasına geçilmesi gerektiğini belirten CHP Gaziantep Milletvekili Mehmet Şeker ise, Trafik sorunu, ulaşım sorunu diyoruz da, topu taca atmamıza gerek. Bunların hepsi yönetici sorunu. Doğru ve iyi planlamadığımız için bu sorunları yaşıyoruz. Mesela bin 800 yataklı bir hastane yapılırken buranın ulaşımının nasıl yaılacağmı düşünmemiz gerekiyor. Bunun adı planlama sorunudur. Karataş yapılırken, 80 bin ile 100 bin kişinin ikamet edeceği bir alan olarak yapıldı. Bugün Karataş'ta 250 bin kişi ikamet ediyor. Sıkıntı imar planı ile ilgili. Trafiği insan vücuduna benzetiyoruz. İnsan vücudunda sıkıntı yaşanmamasmın sebebi, kan akışı tek yöndür. Tek yön olduğu için sorun yaşanmaz. Bu sebeple bizim trafikte tek yön sistemine geçmemiz gerekiyor" ifadelerinde bulundu. 


"GEREKİRSE İNSANLARIN CANINI YAKMALIYIZ" 


Şehir içinde yaşanan ulaşım sorunlarının çözülmesi için sıkı bir denetim gerektiğini belirten ve bu denetim konusunda gerekirse bazı insanlarının canının yakılması gerektiğine inandığını kaydeden GAÜN Rektörü Yavuz Coşkun da, "İnsanların bazen canın yakmak gerekiyor. Denetim dediğimiz şeylerde trafik kurallarını ihmal eden ve bazı kurallara uymayan insanların biraz canını yakmak gerekiyor. Ben yurtdışında parkomata biraz geç kaldığım için ciddi bir para cezası ödedim. Ben bu gibi uygulamaları hayata geçirmeliyiz diye düşünüyorum" dedi. 


BU KENTIE AYRICALIKLI İNSANLAR VAR 


Mimarlar Odası Başkanı Sıtkı Severoğlu da Gaziantep'te ayrıcalıklı insanların da ulaşımı olumsuz etkilediğine dikkat çekerek, "Bizim hepimizin temelde tartıştığımız sorunların hepsi daha yaşanabilir bir kenti arzulamamızdandır. Ama en büyük sorunlan biz insanlar oluşturuyoruz. Havaalanında yöneticiler otoparkın içinde kendi otopark alanlannı oluşturmuşlar. Bu kentte ayncalıklı insanlar var. Onların araçlarını nereye durdurduğuna müdahale edemezsiniz. Bunlara müdahale eden de sorun yaşar. Bunları aşmamız gerekiyor. Bu havalimanı bu kente yetmiyor" diye konuştu. 


YÜKSEK HIZLI TREN VE METRO ŞART 


Gaziantep'e yüksek hızlı tren ve metro çalışmasının getirilmesi için çalışmalar yapılması gerektiği konusunda ısrarcı olunması gerektiğini belirten CHP Gaziantep Milletvekili Ali Serindağ ise, "Kentin faydasına olan konuların tamamını destekleriz. Gaziantep'te metro yapımını Ulaştırma Bakanlığı üstlenmeli ve bu kentin altının kullanılması gerekmektedir. Madem örnek bir kentiz. O zaman metro yapımını hayata geçirmemiz gerekmektedir. Gaziantep metro için uygun bir yapıdadır. Bunu Ulaştırma Başkanlığı'nm üstlenmesi için gereken çalışmalar yapılmalıdır. Bir de yüksek hızlı tren çalışması Gaziantep'e ulaşmalıdır. Ankara'dan; İzmir, Konya gibi iller yüksek hızlı tren ile birbirine bağlanıyor. Gaziantep için başlayan yüksek hızlı değil, hızlı trendir. Buraya yapılması gereken de yüksek hızlı trendir. Yüksek hızlı trende ortalama hız 250 kilometre civarındadır. Ama hızlı tren 100-150 kilometre hızındadır. Burada yapılması düşünülen hızlı trendir. Bizim bunun da yüksek hızlı olması için çalışma yapmamız gerekiyor" ifadelerinde bulundu. 


"ORAYA KİM MEYDAN DER?" 


Şehitkamil Belediyesi Eski Başkanı Mehmet Bozgeyik de şehrin meydana ihtiyacı olduğuna I dikkat çekerek, I "Fuan, oteli ve her şeyi hehrin Wl içine yaparsak sorun oluyor. Bunun çözümü uydu kent yapmaktır. 


Ben bunu kendi dönemimde yaptım. 

Şehitkamil Belediyemiz İbrahimli'ye bir meydan yaptı. Oraya kim der ki meydan? Park bahçeler yerine benziyor. Meydan yapmamız gerekiyor bizim Onun için stadyumun yerinin meydan yapılması gerekiyor" açıklamalarında bulundu. 


YERALTI OTOPARKINA İHTİYAÇ VAR 


Şahinbey Belediyesi Eski Başkanı Ömer Can ise kent içinde çok katlı yeraltı otoparklarının yapılması gerektiğini dile getirirken şöyle konuştu; "Süratle yeraltı otoparkları yapmamız gerekiyor. Avrupa'da bunu yapmışlar. Yollar bir vücudun kan damarıdır. Tıkanınca kangren olur. 3 metrelik refüjlerin daraltılması gerekiyor." 


EMEKLİLER HAKARETİ HAK ETMİYOR 


MHP İl Başkan Yardımcısı Mesut Başüzümcü ise toplu taşıma araçlarında 65 yaş üstü vatandaşların hakaretlere maruz kaldığını dile getirerek, "Bu sorun çözülemeyecekse lütfen bu insanların kartları toplansın ve o insanlar mağdur edilmsin. Bizim insanımız gururludur. Bu sözleri hak etmiyor" şeklinde konuştu. 


Gaziantep Güneş


Geri Dön