Gebze-Halkalı Banliyö Hattı 2017 bitmeden hizmete açılacak!
Yenikapı Aktarma Merkezi'nde basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme-Halkalı Banliyö hatlarının süratle İstanbullu vatandaşın hizmetine sunulacağını söyledi.
Marmaray'ın devamı olan Pendik-Ayrılıkçeşme banliyö hattında incelemeler yapan Bakan Yıldırım, gezisinin ardından Yenikapı Aktarma Merkezi'nde basın mensuplarının sorularını yanıtladı.
Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme-Halkalı Banliyö hatlarının süratle hizmete alınacağını söyleyen Yıldırım, şunları kaydetti:
"Hatlar çok önemli. Çünkü Marmaray'dan veya Kadıköy-Kartal hattından yararlanacak olan İstanbullular veya havaalanına gidecek olanlar, Anadolu ve Avrupa yakasındaki nüfusun yoğun olduğu bölgelerdeki İstanbullu hemşehrilerimiz her gün Marmaray'a erişmek için çeşitli yollarla, otobüslerle, özel araçlarla, minibüslerle ağır trafik altında gelmek mecburiyetinde kalıyorlar.
Dolayısıyla burada büyük bir sıkıntı yaşıyorlar. Banliyö hattı ve hızlı tren hattının bir an önce tamamlanması gerekiyor. Bugün şantiyede hat boyunca arkadaşlarımızla incelemelerde bulunduk. Nihayet burada bilgilendirme yaptıktan sonra Avrupa yakasında Halkalı'ya kadar da incelememizi devam ettireceğiz."
Hattın tamamlanabilmesi için çok ciddi çalışmalar yapılması gerektiğini ifade eden Yıldırım, alt yapı, üst yapı, sinyalizasyon ve elektrifikasyon işlerinin saptandığını anlattı. Yıldırım şu bilgileri verdi:
"Projenin tamamlanması için ciddi çalışmalara ihtiyaç var. Onlarca karayolu alt-üst geçidi, menfezler, viyadükler, tüneller ve istasyonlar, istasyon sayısı 38, her iki yakada. Bu istasyonların yapımı, istinad duvarları yapımı, menfez yapımı, karayolunun alt-üste alınma konusu, yayalar için alt-üst geçitler, bütün bunları topladığımızda önemli sayılabilecek miktarda sanat yapısı, özellikli sanat yapısı var. Bu işleri 3 vardiya, gece gündüz çalışarak, bir an önce tamamlayıp İstanbulluların hizmetine sunmak istiyoruz."
Marmaray'ın devamı niteliğindeki banliyo Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme-halkalı hattının yapımının sürdüğünü belirten Yıldırım, "Ankara'dan gelen hızlı tren bilindiği gibi Pendik'e kadar geliyor, burası 25 kilometre. Avrupa yakasında ise Kazlıçeşme'den başlayıp Halkalı'ya kadar devam edecek banliyö hattı var, burası 20 kilometre. Gebze-Pendik hattı daha önce bitmişti. Onu da ilave ettiğimizi zaman 63 kilometre oluyor" bilgilerini verdi.
- "Projeyi bir an önce el birliğiyle tamamlayacağız"
Projenin Avrupa Yatırım Bankası ve konsorsiyumu tarafından finanse edildiğini anımsatan Yıldırım, inşasının ise İspanyol, Alman ve Türk firmalar tarafından gerçekleştirildiğini söyledi.
Projede yaşanan aksaklıkların geride bırakıldığını anlatan Yıldırım, "Olumsuzluklar ve sorunları biliyoruz, çözümünü de biliyoruz. Arkadaşlarımız, yüklenici firma ve alt yükleniciler bundan böyle bu projenin İstanbul için önemini bildiklerinden dolayı çok daha büyük özveriyle, gayretle çalışacak, projeyi bir an önce el birliğiyle tamamlayacağız" diye konuştu.
- "Öne çıkan konu, arkeolojik kazı çalışmaları nedeniyle projenin uzama riski"
Projenin tüm teknik detaylarını gözden geçirdiklerini belirten Yıldırım, projenin önündeki dar boğazları tek tek tespit ettiklerini kaydetti.
Bakanlık yetkilileri, Alt Yapı Genel Müdürlüğü, yüklenici firma ve müşavir firmanın bir araya gelerek projenin önündeki risklere ilişkin çözümleri belirlediklerini söyleyen Yıldırım, şu açıklamaları yaptı:
"Öne çıkan konu hat üzerindeki arkeolojik kazı çalışmaları nedeniyle projenin uzama riskidir. Tarih ve kültürel hayatımıza çok önem veriyoruz. Bunu nereden anlıyoruz? Şu içinde bulunduğumuz Yenikapı İstasyonu, biz Marmaray Projesi'ni yaparken tam 4,5 yıl burada İstanbul'un gizli tarihini, geçmiş medeniyetlerden kalan eserleri ortaya çıkarmak için burada arkeolojik kazı çalışmaları yaptık ve onların bazıları da terminalde sergilenmiş vaziyette ama on binlercesi de Müzeler Müdürlüğü'nde muhafaza altına alınmış durumda.
Onun için tarihi buluntular projenin biraz gecikmesine sebep oldu, bu gecikmeyi tabi elde ettiğimiz kazanımları dikkate alarak biz anlayışla karşıladık. İstanbullulara da bunu anlattık ama Marmaray'dan kazandığımız tecrübelerin ışığı altında Anadolu yakası, Avrupa yakası banliyö hatları ve hızlı tren hattının yapımından, buradaki zaman kayıpları çok daha az olacak ve proje bir an önce tamamlanıp İstanbulluların hizmetine sunulacaktır."
- "Her şey yolunda giderse 2017 bitmeden tamamlamayı hedefliyoruz"
Proje tamamlandığında Gebze'den Halkalı'ya ulaşımın 105 dakikada sağlanacağını aktaran Yıldırım, projenin bitiş tarihine ilişkin şunları söyledi:
"Bu projeyi herhangi bir duraksama olmadan doğu-batı aksında çok önemli bir proje olarak görüyoruz. Bitiş tarihi normal şartlarda 4,5 yıldır, normal sözleşme şartlarına göre. Ancak arkeolojik kazılar ve kamulaştırma gibi nedenlerden dolayı zaten ciddi bir süre kaybı vardır, şu anda projenin daha yarısına gelmiş durumda değiliz.
Bundan sonra geçecek süreyi geçmişte yaptığımız işin en az iki katını yapmak suretiyle projeyi tamamlayacağız. Ne demektir? 4,5 seneyi 2'ye böleceksiniz, yaklaşık tarihi bulacaksınız ama bu tarih bizim için hedef olmakla beraber asıl başaracağımız bu tarihin önünde bir tarihtir.
Her şey yolunda giderse daha önce bir tarihte, 2017 bitmeden tamamlamayı hedefliyoruz, inşallah bunun için her şey hazır. Biz bakanlık olarak hazırız, durmak yok, yola devam…"
AA
Bu haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şöyle yer aldı:
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme-Halkalı Banliyö hatlarının süratle İstanbullu vatandaşın hizmetine sunulacağını söyledi.
Marmaray'ın devamı olan Pendik-Ayrılıkçeşme banliyö hattında incelemeler yapan Bakan Yıldırım, gezisinin ardından Yenikapı Aktarma Merkezi'nde basın mensuplarının sorularını yanıtladı.
Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme-Halkalı Banliyö hatlarının süratle hizmete alınacağını söyleyen Yıldırım, şunları kaydetti:
"Hatlar çok önemli. Çünkü Marmaray'dan veya Kadıköy-Kartal hattından yararlanacak olan İstanbullular veya havaalanına gidecek olanlar, Anadolu ve Avrupa yakasındaki nüfusun yoğun olduğu bölgelerdeki İstanbullu hemşehrilerimiz her gün Marmaray'a erişmek için çeşitli yollarla, otobüslerle, özel araçlarla, minibüslerle ağır trafik altında gelmek mecburiyetinde kalıyorlar.
Dolayısıyla burada büyük bir sıkıntı yaşıyorlar. Banliyö hattı ve hızlı tren hattının bir an önce tamamlanması gerekiyor. Bugün şantiyede hat boyunca arkadaşlarımızla incelemelerde bulunduk. Nihayet burada bilgilendirme yaptıktan sonra Avrupa yakasında Halkalı'ya kadar da incelememizi devam ettireceğiz."Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme-Halkalı Banliyö hatlarının süratle İstanbullu vatandaşın hizmetine sunulacağını söyledi.
Hattın tamamlanabilmesi için çok ciddi çalışmalar yapılması gerektiğini ifade eden Yıldırım, alt yapı, üst yapı, sinyalizasyon ve elektrifikasyon işlerinin saptandığını anlattı. Yıldırım şu bilgileri verdi:
"Projenin tamamlanması için ciddi çalışmalara ihtiyaç var. Onlarca karayolu alt-üst geçidi, menfezler, viyadükler, tüneller ve istasyonlar, istasyon sayısı 38, her iki yakada. Bu istasyonların yapımı, istinad duvarları yapımı, menfez yapımı, karayolunun alt-üste alınma konusu, yayalar için alt-üst geçitler, bütün bunları topladığımızda önemli sayılabilecek miktarda sanat yapısı, özellikli sanat yapısı var. Bu işleri 3 vardiya, gece gündüz çalışarak, bir an önce tamamlayıp İstanbulluların hizmetine sunmak istiyoruz."
Marmaray'ın devamı niteliğindeki banliyo Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme-halkalı hattının yapımının sürdüğünü belirten Yıldırım, "Ankara'dan gelen hızlı tren bilindiği gibi Pendik'e kadar geliyor, burası 25 kilometre. Avrupa yakasında ise Kazlıçeşme'den başlayıp Halkalı'ya kadar devam edecek banliyö hattı var, burası 20 kilometre. Gebze-Pendik hattı daha önce bitmişti. Onu da ilave ettiğimizi zaman 63 kilometre oluyor" bilgilerini verdi.
"Projeyi bir an önce el birliğiyle tamamlayacağız"
Projenin Avrupa Yatırım Bankası ve konsorsiyumu tarafından finanse edildiğini anımsatan Yıldırım, inşasının ise İspanyol, Alman ve Türk firmalar tarafından gerçekleştirildiğini söyledi.
Projede yaşanan aksaklıkların geride bırakıldığını anlatan Yıldırım, "Olumsuzluklar ve sorunları biliyoruz, çözümünü de biliyoruz. Arkadaşlarımız, yüklenici firma ve alt yükleniciler bundan böyle bu projenin İstanbul için önemini bildiklerinden dolayı çok daha büyük özveriyle, gayretle çalışacak, projeyi bir an önce el birliğiyle tamamlayacağız" diye konuştu.
"Öne çıkan konu, arkeolojik kazı çalışmaları nedeniyle projenin uzama riski"
Projenin tüm teknik detaylarını gözden geçirdiklerini belirten Yıldırım, projenin önündeki dar boğazları tek tek tespit ettiklerini kaydetti.
Bakanlık yetkilileri, Alt Yapı Genel Müdürlüğü, yüklenici firma ve müşavir firmanın bir araya gelerek projenin önündeki risklere ilişkin çözümleri belirlediklerini söyleyen Yıldırım, şu açıklamaları yaptı:
"Öne çıkan konu hat üzerindeki arkeolojik kazı çalışmaları nedeniyle projenin uzama riskidir. Tarih ve kültürel hayatımıza çok önem veriyoruz. Bunu nereden anlıyoruz? Şu içinde bulunduğumuz Yenikapı İstasyonu, biz Marmaray Projesi'ni yaparken tam 4,5 yıl burada İstanbul'un gizli tarihini, geçmiş medeniyetlerden kalan eserleri ortaya çıkarmak için burada arkeolojik kazı çalışmaları yaptık ve onların bazıları da terminalde sergilenmiş vaziyette ama on binlercesi de Müzeler Müdürlüğü'nde muhafaza altına alınmış durumda.
Onun için tarihi buluntular projenin biraz gecikmesine sebep oldu, bu gecikmeyi tabi elde ettiğimiz kazanımları dikkate alarak biz anlayışla karşıladık. İstanbullulara da bunu anlattık ama Marmaray'dan kazandığımız tecrübelerin ışığı altında Anadolu yakası, Avrupa yakası banliyö hatları ve hızlı tren hattının yapımından, buradaki zaman kayıpları çok daha az olacak ve proje bir an önce tamamlanıp İstanbulluların hizmetine sunulacaktır."
"Her şey yolunda giderse 2017 bitmeden tamamlamayı hedefliyoruz"
Proje tamamlandığında Gebze'den Halkalı'ya ulaşımın 105 dakikada sağlanacağını aktaran Yıldırım, projenin bitiş tarihine ilişkin şunları söyledi:
"Bu projeyi herhangi bir duraksama olmadan doğu-batı aksında çok önemli bir proje olarak görüyoruz. Bitiş tarihi normal şartlarda 4,5 yıldır, normal sözleşme şartlarına göre. Ancak arkeolojik kazılar ve kamulaştırma gibi nedenlerden dolayı zaten ciddi bir süre kaybı vardır, şu anda projenin daha yarısına gelmiş durumda değiliz.
Bundan sonra geçecek süreyi geçmişte yaptığımız işin en az iki katını yapmak suretiyle projeyi tamamlayacağız. Ne demektir? 4,5 seneyi 2'ye böleceksiniz, yaklaşık tarihi bulacaksınız ama bu tarih bizim için hedef olmakla beraber asıl başaracağımız bu tarihin önünde bir tarihtir.
Her şey yolunda giderse daha önce bir tarihte, 2017 bitmeden tamamlamayı hedefliyoruz, inşallah bunun için her şey hazır. Biz bakanlık olarak hazırız, durmak yok, yola devam…"
Yeni Şafak
Haber Hürriyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, ihalesi 2006’da yapılan ve bu güne kadar iki kez ertelenen Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme-Halkalı Banliyö hatlarında çalışmaların 2018’de tamamlanacağını söyledi. Dün hatlarda inceleme yapan Bakan Yıldırım, “Projenin esasında tamamlanma süresi normal şartlarda 4.5 yıldır. Ancak, arkeolojik kazılardan dolayı ve kamulaştırma gibi nedenlerden dolayı ciddi bir süre kaybı var. Şu anda projenin daha yarısına gelmiş durumda değiliz. Ama bundan sonraki geçecek süreyi, geçmişte yaptığımız işin en az iki katını yapmak suretiyle projeyi tamamlayacağız. Ne demektir? 4.5 seneyi ikiye böleceksiniz, yaklaşık tarihi bulacaksınız. Ama bu tarih bizim için hedef olmakla beraber, asıl başaracağımız, bu tarihin önünde bir tarihle bitirmek” dedi.
2 YAKADA 38 İSTASYON
Projenin tamamlanabilmesi için çok ciddi çalışma yapılması gerektiğini kaydeden Yıldırım, hem alt yapı, hem üst yapı, hem de sinyalizasyon, elektrikasyon işleri anlamında ciddi çalışmalara ihtiyaç olduğunu belirtti. Her iki yakada toplam 38 tane istasyonun olduğunu hatırlatan Bakan Yıldırım, “Bu işleri 3 vardiya gece gündüz çalışarak bir an önce tamamlayıp, bu hattı İstanbulluların hizmetine sunmak istiyoruz.” dedi. Projede bugüne kadar yaşananan olumsuzlukları, sorunları ve çözümü bildiklerini de kaydeden Yıldırım şöyle konuştu:
ARKEOLOJİK RİSK VAR
“Bir an önce elbirliğiyle tamamlayacağız. Türk, İspanyol ve Alman müşterek ortaklığıyla yapılan bir projeden bahsediyoruz. Projenin önündeki darboğazları, risklerin ne olduğunu tek tek tespit ettik. Alınacak tedbirlerle ilgili çalışmaları da biliyoruz. Burada en önemli öne çıkan konu, hat üzerindeki arkeolojik kazı çalışmaları nedeniyle, projenin uzama riskidir. Tarih ve kültürel hayatımıza çok önem veriyoruz. Bunu nereden anlıyoruz? Bu içinde bulunduğumuz mekan, Yenikapı istasyonu, biz, Marmaray projesini yaparken tam 4.5 yıl burada İstanbul’un gizli tarihini, geçmiş medeniyetlerden kalan eserleri ortaya çıkarmak için burada arkeolojik kazı çalışmaları yaptık ve onların bazıları da bu istasyonda örnekleri sergilenmiş vaziyette var. On binlercesi de Müzeler Müdürlüğü’nde muhafaza altına alınmış durumda. Onun için arkeolojik kazılar, güzel İstanbul’un tarihini, kültürünü, zenginliklerini ortaya çıkarmakla beraber, projenin biraz gecikmesine de sebep oldu. Marmaray’dan kazandığımız tecrübelerin ışığı altında artık Anadolu Yakası, Avrupa Yakası banliyö hatları ve hızlı tren hatlarının yapımında buradaki zaman kayıpları çok daha az olacak ve proje bir an önce tamamlanıp, İstanbulluların hizmetine sunulacaktır.”
9 YILDA NE OLDU?
MARMARAY Projesi kapsamında Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi inşaat, elektrik ve mekanik sistemler ihalesini Şubat 2006’da Fransız Alstom, Japon Marubeni ile Türk Doğuş İnşaattan oluşan AMD Demiryolu Konsorsiyumu kazandı. Haziran 2007’de, tam 8 yıl önce yer teslimi yapılarak işe başlandı. AMD, Mart 2010’da düşük fiyat gerekçesiyle sözleşme kapsamında fesih bildiriminde bulundu. Ulaştırma Bakanlığı yüklenicinin ileri sürdüğü nedenlerin geçersiz ilan etti. AMD, 13 Temmuz 2010’da ICC Tahkime başvurdu. İhaleyi 863 milyon 373 bin euroluk teklifiyle kazanan AMD Konsorsiyumunun işi bırakmasının ardından yapılan ihalede İspanyol konsorsiyumu 1 milyar 42 milyon Euro’luk teklifiyle birinci oldu. Bakanlık, firmaya Haziran 2015’te bitmesi gereken hatların tamamlanması için ek süre verdi. İspanyol konsorsiyum Gebze-Pendik arasını bu yılın sonunda; Halkalı-Kazlıçeşme hattını Eylül 2016’da; Ayrılıkçeşme-Pendik hattını 2016’nın sonunda bitirmeyi taahhüt etti. Ancak dün yapılan açıklamayla bu sürede de erteleme yapıldı.
GEBZE-HALKALI 105 DAKİKAYA İNECEK
* Marmaray Projesi’nin 66 kilometrelik en uzun kısmını oluşturan Halkalı-Kazlıçeşme ve Gebze-Söğütlüçeşme arasındaki mevcut banliyö hatlarında günde ortalama 150 bin, aylık 4.5 milyon kişi taşınıyordu.
* Marmaray 2. etapta, Asya yakasında 43.8 kilometre, Avrupa yakasında 19.6 kilometre mevcut banliyö hatları iyleştirilip, üçüncü hattın ilavesiyle yüzeysel metroya dönüştürülecek.
* Proje tamamlanıp, banliyö hatları ile metro hatları Marmaray’a entegre edildiğinde Bakırköy-Bostancı arası 37 dakika, Söğütlüçeşme-Yenikapı arası 12 dakika, Gebze Halkalı arası yaklaşık 105 dakika sürecek.
Hürriyet
Haber Akşam Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Marmaray'ın devamı olan Pendik-Ayrılıkçeşme banliyö hattında incelemeler yapan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Yenikapı Aktarma Merkezi'nde soruları yanıtladı. Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme-Halkalı Banliyö hatlarının hızla hizmete alınacağını söyleyen Yıldırım “Hatlar çok önemli. Anadolu ve Avrupa yakasındaki nüfusun yoğun olduğu bölgelerdeki İstanbullu hemşerilerimiz her gün Marmaray'a erişmek için trafiğe maruz kalıyorlar. Dolayısıyla banliyö ve hızlı trenin bir an önce bitmesi gerekiyor” dedi.
ÜÇ VARDİYA ÇALIŞMA
Hattın tamamlanabilmesi için çok ciddi çalışmalar yapılması gerektiğini ifade eden Yıldırım, alt yapı, üst yapı, sinyalizasyon ve elektrifikasyon işlerinin saptandığını anlattı. Yıldırım şunları söyledi: "Projenin tamamlanması için ciddi çalışmalara ihtiyaç var. Bu işleri üç vardiya, gece gündüz çalışarak, bir an önce tamamlayıp İstanbulluların hizmetine sunmak istiyoruz."
Marmaray'ın devamı niteliğindeki banliyo Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme-halkalı hattının yapımının sürdüğünü belirten Yıldırım, “Ankara'dan gelen hızlı tren Pendik'e kadar geliyor; burası 25 kilometre. Avrupa yakasında ise Kazlıçeşme'den başlayıp Halkalı'ya kadar devam edecek banliyö hattı var; burası 20 kilometre. Gebze-Pendik hattı daha önce bitmişti. Onu da ilave ettiğimizi zaman 63 kilometre oluyor" dedi.
2017 YILINDA HİZMETTE
Proje tamamlandığında Gebze'den Halkalı'ya ulaşımın 105 dakikada sağlanacağını aktaran Yıldırım şunları söyledi: “Bitiş, normal sözleşmeye göre 4.5 yıldır. Ancak arkeolojik kazı gibi nedenlerle ciddi süre kaybı var. Projenin daha yarısına geldik. Her şey yolunda giderse, 2017 bitmeden tamamlamayı hedefliyoruz. Biz bakanlık olarak hazırız, durmak yok, yola devam…"
Arkeolojik kazıların etkisi
Yıldırım, "Marmaray’ı yaparken İstanbul'un gizli tarihini ortaya çıkarmak için arkeolojik kazı çalışmaları yaptık. On binlerce eser Müzeler Müdürlüğü'nde muhafaza altına alındı. Marmaray'dan kazandığımız tecrübelerin ışığında banliyö hatları ve hızlı tren hattının yapımında zaman kaybı çok daha az olacak” dedi.
Herkes özveriyle çalışacak
ULAŞTIRMA Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım, "Olumsuzluk ve sorunları biliyoruz, çözümü de biliyoruz. Arkadaşlarımız, yüklenici firma ve alt yükleniciler daha büyük özveriyle, bir an önce el birliğiyle tamamlayacağız" dedi.
Akşam
Haber Habertürk Gazetesi'nde şöyle yer aldı;
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Gebze-Halkalı tren hattı projesi çalışmalarını inceledi. Bu zamana kadar yaşanan olumsuzlukları ve çözüm yollarını bildiklerini ifade eden Yıldırım, "Yüklenici firma ve alt yüklenici firma, bu hattın İstanbul için önemini bildiklerinden dolayı projeyi el birliği ile bitireceğiz." dedi. Yıldırım, hattın tamamının 2018 yılının ilk aylarında bitirilmesini hedeflediklerini aktardı.
Binali Yıldırım, Marmaray Tren hattında incelemelerde bulundu. Yenikapı'daki Marmaray Tren İstasyonu'nda açıklama yapan Binali Yıldırım, vatandaşların Marmaray'a ulaşmak için otobüs ve özel araçlarını kullandığını ve vatandaşların ağır trafik altında ilerlediklerini söyledi.
38 İSTASYON VAR
Banliyö ve hızlı trenlerin bir an önce bitirilmesi gerektiğini ifade eden Yıldırım, "Avrupa yakasında 20 kilometre Anadolu yakasında 25 kilometre hattının bitirilmesi gerekiyor. Halkalı'ya kadar incelemelere devam edeceğiz. Hattın tamamlanabilmesi için çok ciddi çalışma yapılması gerekiyor. Alt yapı, üst yapı ve sinyalizasyon işlerinin yapılması için ciddi çalışmalara ihtiyaç var. Gebze-Halkalı arasında toplam 38 istasyon var. Bu istasyonların yapımı, karayolu yapımı, yayalar için alt ve üst geçitler, istinat duvarları ve menfezlerin yapılması gerekiyor. Özellikli sanat yapısı var. Bu işleri 3 vardiya halinde, gece gündüz çalışarak tamamlayıp, İstanbulluların hizmetine sunmak istiyoruz. Projede bu zamana kadar yaşanan olumsuzlukları ve çözüm yollarını biliyoruz. Yüklenici firma ve alt yüklenici firma bu projenin İstanbul için önemini bildiklerinden dolayı bu projeyi el birliği ile bitireceğiz" dedi.
Projenin Avrupa Yatırım Bankası tarafından finanse edildiğini kaydeden Yıldırım, "Yüklenici firma İspanyol firma, elektrikasyon ve sinyalizasyonu Siemens yapıyor. Çözüm ortakları da Türk firmalar. Türk, İspanyol ve Alman ortak yapımı bir proje. Teknik detayları gözden geçirdik. Önündeki dar boğazları, riskleri tek tek tespit ettik. Alınacak tedbirlerle ilgili çalışmaları biliyoruz" diye konuştu.
"GEBZE'DEN HALKALI'YA 105 DAKİKADA"
Hat üzerindeki arkeolojik kazı sebebiyle çalışmaların uzama riskinin bulunduğunu aktaran Yıldırım, "Tarih ve kültürel hayatımıza önem veriyoruz. Şu içinde bulunduğumuz Yenikapı İstasyonu tam 4,5 yıl İstanbul'un gizli tarihini, geçmiş medeniyetlerden kalmış eserleri ortaya çıkarmak için burada arkeolojik kazı çalışmaları yaptık. Ve terminalde örnekleri sergileniyor. Müzelerde de 10 binlerce eser sergileniyor. Arkeolojik kazılarla güzel İstanbul'un tarihi zenginliklerini ortaya çıkarmak için, projede gecikmeye sebep oldu. Bu gecikmeyi de elde ettiğimiz kazanımları dikkate alarak anlayışla karşıladık" ifadelerini kullandı.
Yıldırım konuşmasına şöyle devam etti: "Marmaray'dan kazandığımız proje ışığı altında Anadolu yakası ve Avrupa yakasındaki banliyö hattı ve hızlı tren yapımında zaman kaybı çok daha az olacak. Projeyle ilgili bundan sonraki yol haritası konusunda yüklenici firma, idari firma ve Ulaştırma Bakanlığı olarak bir araya geldik. Bu konuları teker teker gözden geçirerek kararımızı verdik. Proje tamamlandığında Gebze'den Halkalı'ya 105 dakikada gidilecek. Çok daha hızlı gidebilir ama istasyonlarda durma kalkma olduğu için daha yavaş gidiyor. Tren, hiç durmadan gitse süre yarıya iner. Marmaray'da Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme arası 15 dakikayı geçmiyor. Toplu ulaşımda herhangi bir sıkıntı yaşamadan doğu batı aksında çok önemli bir alt yapı olarak projeyi görüyoruz" şeklinde konuştu.
"PROJENİN YARISINA GELMİŞ DEĞİLİZ"
Projenin normal şartlarda tamamlanma süresinin 4,5 yıl olduğunu dile getiren Yıldırım, "Ancak, arkeolojik kazılar ve kamulaştırma gibi nedenlerden dolayı zaten bir ciddi süre kaybı vardır. Projenin daha yarısına gelmiş değiliz. Bundan sonraki geçecek süreyi geçmişte yaptığımız işin en az iki katını yapmak suretiyle projeyi tamamlayacağız. 4,5 yılı 2'ye böleceksiniz. Yaklaşık tarihi bulacaksınız. Bu tarih bizim için hedef olmakla beraber, asıl başaracağımız bu tarihin önünde bir tarihte bitirmektir. Her şey yolunda giderse daha önde bir tarihte bitirmeyi hedefliyoruz. Bunun için her şey hazır. Ekip hazır, yükleniciler hazır. Bakanlık olarak hazırız. Durmak yok yola devam" dedi.
2016'DA BAŞLAYACAK
İstanbullulardan inşaat sırasında yaşanacak olumsuzluklara karşı hoşgörülü olmasını isteyen Yıldırım, "Projenin gerçekleşmesi konusunda yaşanan bazı rahatsızlıklar, gürültü gibi sorunları anlayışla karşılamalarını istiyoruz. Kalıcı rahatlık için geçici rahatsızlıklara tahammül etmelerini istiyoruz. Yapıma 2016 başından itibaren başlayacağız. İnşallah başaracağız. Zor ama imkansız değil" diye konuştu.
Habertürk
Haber Takvim Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, dün İstanbul Pendik-Ayrılıkçeşme Banliyö Hattı'nda incelemelerde bulundu. Çalışmaların tüm hızıyla devam ettiğini belirten Yıldırım, "Burada öne çıkan konu, hat üzerindeki arkeolojik kazı çalışmaları nedeniyle projenin uzama riskidir. Geçmişte yaptığımız işin en az 2 katını yapmak suretiyle projeyi tamamlayacağız. Ne demektir 4.5 seneyi ikiye böleceksiniz" dedi. Proje tamamlandığında Gebze'den Halkalı arasında toplamda 38 istasyon olacak ve Gebze-Halkalı arasındaki mesafe 105 dakika olacak.
Takvim
Haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı;
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme- Halkalı Banliyö hatlarının süratle İstanbullu vatandaşın hizmetine sunulacağını söyledi. Marmaray'ın devamı olan Pendik-Ayrılıkçeşme banliyö hattında incelemeler yapan Bakan Yıldırım, "Ankara'dan gelen hızlı tren bilindiği gibi Pendik'e kadar geliyor, burası 25 kilometre. Avrupa yakasında ise Kazlıçeşme'den başlayıp Halkalı'ya kadar devam edecek banliyö hattı var, burası 20 kilometre. Gebze-Pendik hattı daha önce bitmişti. Onu da ilave ettiğimizi zaman 63 kilometre oluyor. Her şey yolunda giderse daha önce bir tarihte, 2017 bitmeden tamamlamayı hedefliyoruz" dedi.
Sabah
Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme-Halkalı Banliyö hatlarının süratle İstanbullu vatandaşın hizmetine sunulacağını söyledi. Marmaray’ın devamı olan Pendik-Ayrılıkçeşme banliyö hattında incelemeler yapan Bakan Yıldırım, gezisinin ardından Yenikapı Aktarma Merkezi’nde basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme-Halkalı Banliyö hatlarının süratle hizmete alınacağını söyleyen Yıldırım, şunları kaydetti:
Gece gündüz çalışma var
“Hatlar çok önemli. Çünkü Marmaray’dan veya Kadıköy-Kartal hattından yararlanacak olan İstanbullular veya havaalanına gidecek olanlar, Anadolu ve Avrupa yakasındaki nüfusun yoğun olduğu bölgelerdeki İstanbullu hemşehrilerimiz her gün Marmaray’a erişmek için çeşitli yollarla, otobüslerle, özel araçlarla, minibüslerle ağır trafik altında gelmek mecburiyetinde kalıyorlar. Dolayısıyla burada büyük bir sıkıntı yaşıyorlar. Banliyö hattı ve hızlı tren hattının bir an önce tamamlanması gerekiyor. Bugün şantiyede hat boyunca arkadaşlarımızla incelemelerde bulunduk. Bu işleri 3 vardiya, gece gündüz çalışarak, bir an önce tamamlayıp İstanbulluların hizmetine sunmak istiyoruz.”
2017’de bitecek sözü
Yıldırım, şu açıklamaları yaptı, “Öne çıkan konu hat üzerindeki arkeolojik kazı çalışmaları nedeniyle projenin uzama riskidir. Ama Marmaray’dan kazandığımız tecrübelerin ışığı altında Anadolu yakası, Avrupa yakası banliyö hatları ve hızlı tren hattının yapımından, buradaki zaman kayıpları çok daha az olacak ve proje bir an önce tamamlanıp İstanbulluların hizmetine sunulacaktır.” Proje tamamlandığında Gebze’den Halkalı’ya ulaşımın 105 dakikada sağlanacağını aktaran Yıldırım, projenin bitiş tarihine ilişkin şunları söyledi: Bu projeyi herhangi bir duraksama olmadan doğu-batı aksında çok önemli bir proje olarak görüyoruz. Her şey yolunda giderse daha önce bir tarihte, 2017 bitmeden tamamlamayı hedefliyoruz.
Vatan
Haber Bugün Gazetesi'nde şöyle yer aldı;
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakam Binali Yıldırım dün Marmaray'a bağlanacak Gebze-Ayrılıkçeşmesi ve Kazlıçeşme-Halkalı hatlarının inşaat alanlarım gezdi. Toplam 45 kilometrelik bu hatların devreye girmesiyle Gebze-Halkalı arasının 105 dakikaya ineceğini söyleyen Yıldırım "Her şey yolunda giderse 2017 bitmeden tamamlamayı hedefliyoruz" dedi.
Bugün
Haber Posta Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım, Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme-Halkalı Banliyö hatlarının en kısa zamanda açılacağını söyledi.
Marmaray'ın devamı olan Pendik-Ayrılıkçeşme banliyö hattında incelemeler yapan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, gezisinin ardından Yenikapı Aktarma Merkezi'nde basın mensuplarının sorularını yanıtladı.
"Ciddi çalışmalara ihtiyaç var"
Hattın tamamlanabilmesi için çok ciddi çalışmalar yapılması gerektiğini ifade eden Yıldırım, alt yapı, üst yapı, sinyalizasyon ve elektrifikasyon işlerinin saptandığını anlattı. Yıldırım şu bilgileri verdi: "Projenin tamamlanması için ciddi çalışmalara ihtiyaç var.
Onlarca karayolu alt-üst geçidi, menfezler, viyadükler, tüneller ve istasyonlar, istasyon sayısı 38, her iki yakada. Bu istasyonların yapımı, istinad duvarları yapımı, menfez yapımı, karayolunun alt-üste alınma konusu, yayalar için alt-üst geçitler, bütün bunları topladığımızda önemli sayılabilecek miktarda sanat yapısı, özellikli sanat yapısı var. Bu işleri 3 vardiya, gece gündüz çalışarak, bir an önce tamamlayıp İstanbulluların hizmetine sunmak istiyoruz." Marmaray'ın devamı niteliğindeki banliyo Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme-halkalı hattının yapımının sürdüğünü belirten Yıldırım, "Ankara'dan gelen hızlı tren bilindiği gibi Pendik'e kadar geliyor, burası 25 kilometre. Avrupa yakasında ise Kazlıçeşme'den başlayıp Halkalı'ya kadar devam edecek banliyö hattı var, burası 20 kilometre. Gebze-Pendik hattı daha önce bitmişti. Onu da ilave ettiğimizi zaman 63 kilometre oluyor" bilgilerini verdi.
Gebze-Halkalı arası 105 dakika
Proje tamamlandığında Gebze'den Halkalı'ya ulaşımın 105 dakikada sağlanacağını aktaran Yıldırım, projenin bitiş tarihine ilişkin şunları söyledi: "Bu projeyi herhangi bir duraksama olmadan doğu-batı aksında çok önemli bir proje olarak görüyoruz. Bitiş tarihi normal şartlarda 4,5 yıldır, normal sözleşme şartlarına göre. Ancak arkeolojik kazılar ve kamulaştırma gibi nedenlerden dolayı zaten ciddi bir süre kaybı vardır, şu anda projenin daha yarısına gelmiş durumda değiliz. Her şey yolunda giderse daha önce bir tarihte, 2017 bitmeden tamamlamayı hedefliyoruz, inşallah bunun için her şey hazır. Biz bakanlık olarak hazırız, durmak yok, yola devam…"
Posta