Gebze-Haydarpaşa banliyö hattında son 10 kilometre!
Gebze-Haydarpaşa arasında yapımı devam eden Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesi ve Marmaray’la entegre olan banliyö hattının tamamlanmasına 10 kilometre kaldı.
Yeni Şafak gazetesinde yer alan habere göre, dört yıl önce durdurulan Haydarpaşa-Gebze banliyö hattının yeniden hizmete girmesi için devam edilen çalışmalarda rayların döşenmesinde Maltepe’ye kadar gelindi. Pendik’ten döşenmeye başlayan tren hattındaki rayların Maltepe’ye kadar olan kısmının döşendiği belirtildi. Maltepe kadar olan hattın raylarının döşenmesiyle Haydarpaşa garına yaklaşık olarak 10 kilometrelik mesafe kaldı. Çalışmalar ise havadan görüntülendi.
YOL 80 DAKİKA KISALACAK
Görüntülerde Maltepe’de bulunan şantiyede işçilerin rayları titizlikle döşedikleri gözlemleniyor. Rayların ise çok büyük bir titizlikle döşendiği görülüyor. Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesi ve Marmaray’la entegre olan hattın Halkalı-Sirkeci hattının Haydarpaşa-Gebze hattıyla birleştirilmesiyle Halkalı-Gebze arasındaki uzaklık 185 dakikadan 105 dakikaya inmiş olacak. 42 durağın günde 1.5 milyon yolcu taşıması bekleniyor.
HAT MARMARAY'LA BİRLEŞECEK
Uzmanlar Marmaray’la birleşerek İstanbul’u boydan boya geçecek hattın açılmasıyla İstanbul trafiği ve metrobüslerdeki kalabalığın hafifleyeceğini söylüyor. Hattın çalışmaya başlamasıyla mevcut boğaz köprülerinin de yükü azalmış olacak. Halkalı-Sirkeci ve Söğütlüçeşme-Gebze arasındaki banliyö hatları, İstanbul-Ankara arasındaki Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesine entegrasyon için kapatıldı. Marmaray’ın yapılması ile Ankara’dan İstanbul Pendik’e kadar gelen tren yolu Marmaray entegrasyonu sayesinde Halkalı’ya kadar uzamış olacak.