Gebze-Haydarpaşa ve Sirkeci-Halkalı banliyö hattı 2018'de açılacak!
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Haydarpaşa'nın kesintisiz ulaşımı için tarih verdi. İnşaatı hızlanan Gebze-Haydarpaşa ve Sirkeci-Halkalı banliyö hattının 2018'in sonunda açılacağını belirtti.
Ankara'dan yüksek hızlı tren Pendik'e kadar gidiyor, Pendik'ten sonra otobüslerle taşınıyor. Haydarpaşa'ya kadar gidemiyor. Marmaray var ama Marmaray devamında Kazlıçeşme'den Halkalı'ya kadar insanlar gidemiyor. İki kesinti var. Biz Marmaray projesine entegre olacak her iki yakadaki banliyö sistemlerini önce metro standartlarına getiriyoruz.
İNŞAAT SÜRECİ HIZLANDI
İnşaat sürecinde ne yazıkli ihalelerden kaynaklı bir gecikme oldu ama her iki yakadaki banliyö hatlarında da şu an çok yoğun bir çalışma var. İşler oldukça hızlandı.
2018 YILI SONUNDA AÇILACAK
2018 yılı sonunda her iki banliyö sistemini de Gebze Haydarpaşa, Kazlıçeşme Halkalı'yı metro standartına çevireceklerini açıklayan Arslan "Marmaray'daki metro araçları çalışacak orada. Ve burası kesintisiz hale gelecek. 64 km'lik bir güzergahtır Marmaray'ı da katarsahnız yaklaşık 75 km'lik bir güzergahtır. Bu İstanbullular açısından önemli.
AVRUPA VEYA ASYA'DAN...
Türkiye için önemli olan şu Ankara'dan kalkan bir Yüksek hızlı tren Pendik'te kalmayacak Haydarpaşa'ya kadar gidebilecek bir kısmı da Avrupa yakasına kadar gidebilecek. Çok önemli. Ankara'dan veya ülkemizin başka bir yerinden İstanbul'a giden yüksek hızlı tren yolcusu ister Asya yakasında ister Avrupa yakasında nereye gitmek istiyorsa oraya kadar gidebilecek.
AVRUPA İLE ENTEGRE OLACAK
Avrupa'ya giden hızlı tren inşaatını da bu sene başlatıyoruz. Yaklaşık 4 sene sürer. Avrupa'daki sistemle entegre olacak" dedi.
Sabah
Haber Vatan'da şu şekilde yer aldı
Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, ABD ve İngiltere’nin uyguladığı kabinde elektronik cihaz yasağı konusunda, “İngiltere’ye teknik heyet gitti. Yasağın kalkmasını bekliyoruz” dedi.
CNN Türk’te bakanlığının çalışmaları ve projelerle ilgili açıklama yapan Aslan, ABD ile bu sürenin daha uzun soluklu olabileceğini ifade etti, Ankara-İstanbul yüksek hızlı tren hattıyla ilgili açıklamalarda bulundu. İşte Arslan’ın açıklamaları:
Yolcuların konforu esas...
Hem ABD, hem de İngiltere uçuşlarla ilgili kısıtlama getirdi. Bu konuda Dışişleri Bakanlığımız diplomatik kanallarla görüşerek, gerekli girişimlerde bulundu. Bizim ilgili teknik arkadaşlarımız da her iki otoriteleriyle görüşüyor. Ayrıca, bu konuda iki otorite var. Biri Sivil Havacılık Teşkilatı, ikincisi Dünya Hava Taşımacıları Birliği. Her ikisine de girişimlerde bulunduk. Onlarla yaptığımız görüşme çerçevesinde esas olan, gerekli tedbirlerin alınıp, yolcuların konforlu ulaşımlarını engelleyecek olumsuz girişimlerde bulunmamak.
Ekip bugün İngiltere yolcusu
Bugün teknik bir ekip İngiltere’ye gidecek. ABD ve İngiltere’nin aldıkları tedbirlerin sivil havacılık otoritelerin istediği tedbirlerin üzerinde olduğunu ortaya koyuyoruz. Onlarınd a bunları görmesini istiyoruz. Hem hava yolu şirketlerimizin etkilenmemesi hem de yolcularımızın etkilenmemesi adına gereken işlemleri yapıyoruz. Ayrıca Türk Hava Yolları bekleme esnasında yolcuların laptoplarını kullanmalarına imkan sağladı. Uçağa biniş sırasında alıp paketleyip, özel kutuyla gidecekleri yerde direkt sahibine teslim etti.
İngiltere’nin yasağı kaldıracağını düşünüyoruz. Ancak ABD ile görüşmeler daha uzun olabilir. Dünya Hava Taşımacıları Birliği’nin konumu bu noktada çok önemli. Onlar da görüşmeye başladı. Eğer yasak olcaksa her yer için geçerli olmalıdır.
YHT ile kesintisiz ulaşım
Ankara’dan Yüksek Hızlı Tren Pendik’e kadar gidiyor, Pendik’ten sonra yolcular otobüslerle taşınıyor. Haydarpaşa’ya kadar gidemiyor. Marmaray var ama Kazlıçeşme’den Halkalı’ya kadar insanlar gidemiyor. Biz Marmaray projesine entegre olacak iki yakadaki banliyö sistemlerini önce metro standartlarına getiriyoruz. İnşaat sürecinde ne yazık ki ihalelerden kaynaklı gecikme oldu ama her iki yakadaki banliyö hatlarında da şu an çok yoğun bir çalışma var. İşler hızlandı. 2018 yılı sonunda her iki banliyö sistemini de Gebze-Haydarpaşa, Kazlıçeşme-Halkalı’yı metro standardına çevireceğiz. Marmaray’da metro araçları çalışacak ve ulaşım kesintisiz hale gelecek. 64 km’lik bir güzergah bu, Marmaray’ı da katarsanız 75 km. Bu İstanbullular açısından önemli.
Ankara-Halkalı 3.5 saat
Ankara’dan kalkan bir Yüksek Hızlı Tren, artık Pendik’te kalmayacak Haydarpaşa’ya kadar bir kısmı da Avrupa yakasına gidebilecek. Bu çok önemli. Ankara’dan veya ülkemizin başka bir yerinden İstanbul’a giden hızlı tren yolcusu ister Asya yakasında ister Avrupa yakasında nereye istiyorsa oraya kadar gidebilecek. Avrupa’ya giden hızlı tren inşaatını da bu sene başlatıyoruz. Yaklaşık 4 yıl sürer. O hat da Avrupa’daki sistemle entegre olacak. Ankara’dan hareket eden bir trende yolculuk Haydarpaşa’ya 3 saat, Halkalı’ya da 3,5 saat sürecek.
İzmir Körfez Geçişi 4 yılda bitecek
ULAŞTIRMA Bakanı Ahmet Arslan İzmirlilere de müjde verdi: İzmir çevre yolunu kullanarak seyahat edenler yaklaşık 55 km’lik bir güzergah kat ediyor ve burada yoğun bir trafik var. İzmir Körfez Geçişi’ni yapmamızla birlikte mesafe 12 km’ye düşecek. Dolayısıyla 1-1.5 saatlik süre 15 dakikaya düşecek. ÇED ve imarı bitti. Amacımız bu yıl içerisinde ihalesini tamamlayarak 4 yılda bitirmek.
Çanakkale Köprüsü
1915 Çanakkale Köprüsü açıldığında Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi Köprüsü yani bu üç köprü, Marmara Denizi etrafında bir ring oluşturuyor. Bu ringle ilave trafik oluşacak. Başka zamanlarda taşınması ekonomik olmayan bir takım taşımalar yapılabilir hale gelecek. Daha önemlisi bu köprü ve otoyolların üzerinde olan sanayi büyüyecek. Bu büyümeye bağlı olarak, o havzadaki ticaret de büyüyecek, buna bağlı olarak o bölgede yeni taşımacılık sistemlerini ortaya çıkaracak. Bununla birlikte ilave kapasite oluşacak ve bu ilave kapasiteyle bırakın iki köprünün yükünün azalması tam tersine artış olacak.
Vatan
Haber Sözcü'de şu şekilde yer aldı;
Gebze-Haydarpaşa ve Sirkeci-Halkalı arasındaki banliyö seferleri, 19 Haziran 2013 tarihinde hat yenileme gerekçesiyle durduruldu ve çalışmaların iki yıl içerisinde bitirileceği açıklanmıştı.
Yüklenici firmalardan kaynaklanan sıkıntılar nedeniyle sekteye uğrayan çalışmalar tamamlanamadığı için hat o tarihten bu yana kapalı bulunuyor. Anadolu ve Avrupa Yakası’nda oturup söz konusu banliyö trenlerini kullanan milyonlarca kişi seferlerin açılacağı günü dört gözle bekliyor. SÖZCÜ’nün edindiği bilgiye göre, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı 2018 yılı sonunda her iki banliyö sistemini hizmete açmayı planlıyor. Planlamaya göre, Gebze – Haydarpaşa ve Kazlıçeşme-Halkalı güzergahında hali hazırda Marmaray’da kullanılan metro araçları çalışacak. Kesintisiz 75 kilometrelik hat boyunca hizmet verilecek hattaki çalışmaların hızlandığını belirten bakanlık yetkilileri, banliyö sistemlerine metro standartları getirildiğini ifade etti.
GEBZE-HALKALI 105 DAKİKA OLACAK
Proje tamamlandığında Avrupa yakasında 20, Anadolu yakasında 25 kilometrelik hat yenilenmiş olacak. Yetkililere göre hat tamamlandığında, Gebze’den Halkalı’ya 105 dakikada gidilebilecek. Alt yapı, üst yapı ve sinyalizasyon işleri ve hattın tamamında 38 istasyon yapılacak. Projede istasyonların yanı sıra kara yolu yapımı, yayalar için alt ve üst geçitler, istinat duvarları ve menfezler de var. Mevcudu 2 olan hat sayısı 3’e çıkarılacak. Proje tamamen işletmeye alındığında iki hatta banliyö trenleri çalışacak, üçüncü hat ise şehirlerarası yük ve yolcu trenleri tarafından kullanılacak. Bakırköy-Bostancı arası 37 dakikada geçilecek.
HAYDARPAŞA GARI’NIN AKIBETİ
Gebze – Haydarpaşa hattındaki çalışmalar nedeniyle 5 yıldır kapalı tutulan Haydarpaşa Garı’nın ise yüksek hızlı tren seferlerinin son durağı olması planlanıyor. Hali hazırda Ankara’dan kalkan hızlı trenin Pendik’e kadar geliyor, yolcular otobüslerle şehir merkezine taşınıyor.
SIKINTILAR GİDERİLDİ
Bakan Arslan, Ankara-İstanbul YHT hattına entegre edilecek Gebze-Halkalı Demiryolu Projesi kapsamında banliyö hatlarının iyileştirilmesi işinde ciddi sıkıntılar yaşadıklarını anımsatarak, şunları kaydetti: “Gebze'den Pendik'e kadar YHT'ler kullanılıyor. Banliyö trenlerinin kullanılabilmesi adına da Pendik'ten Ayrılıkçeşme'ye kadar olan kısmı ve Kazlıçeşme'den Halkalı'ya olan kısmının her iki tarafında da hem Avrupa hem Anadolu yakasında şu an inşaat çalışmaları hızlandı. Çok önemsediğimiz İstanbul gibi bir yerde Marmaray'ın devamı olan ve günde 1 milyon yolcuya hizmet edecek projede yüklenicilerden kaynaklı sıkıntılar yaşadık. Bu sıkıntılar giderildi ve çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. 2018 sonunda, bu işin tamamlanması ile Sivas'tan kalkan bir YHT, Marmaray'ı da kullanarak denizin altından Halkalı'ya kadar gidebilecek.”
Sözcü