Geçici müteahhitlik belgesi için istenen evraklar!
Daha çok arsası üzerinde bina inşa etmek isteyenler tarafından talep edilen geçici müteahhitlik belgesi nasıl alınır? Geçici müteahhitlik belgesi için istenen evraklar nelerdir? Geçici müteahhitlik belgesi nereden alınır?
Geçici müteahhitlik belgesi için istenen evraklar!
Geçici müteahhitlik belgesi, yapılacak tek bir yapım işi için alınan belge olarak karşımıza çıkıyor. Bu belge, arsası üzerinde bina inşa etmek isteyenler tarafından talep ediliyor.
İlgili yönetmelik gereğince; tek parselde bir bodrum katı dışında en çok iki katlı ve toplam yapı inşaat alanı 500 m2yi geçmeyen yapıların, yapı müteahhitliği ile ilgili olarak mevzuatta öngörülen bütün sorumluluklar yapı sahibince üstlenmek kaydıyla, ayrıca müteahhit ve şantiye şefi bulunması şartı aranmıyor.
Ancak sadece o yapım işinde kullanılmak ve beş yıl içinde bir defaya ve tek bir yapıya mahsus olmak üzere, yapı sahibine geçici olarak yetki belgesi numarası veriliyor. Geçici müteahhitlik belgesi için istenen evraklar nelerdir?
Geçici müteahhitlik belgesi için istenen evraklar:
1) İkametgah belgesi,
2) Nüfus cüzdanı fotokopisi,
3) İlgili idareden onaylı mimari proje (proje üzerine yetki belgesi alınması içindir ibaresi yazdırılıp belediyeden alınır)
4) Tapu senedi,
5) Kayıt ücreti dekontu
Geçici ustalık belgesi dilekçe örneği:
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜNE
Yapım İşlerinde …………………………………… Ustası olarak çalışmaktayım. “Yapı Müteahhitlerinin Kayıtları ile Şantiye Şefleri ve Yetki Belgeli Ustalar Hakkında Yönetmelik” uyarınca Geçici Ustalık Yetki Belgesi almak istiyorum.
Gereğini arz ederim.
…../……/ 20
ADI SOYADI
İMZA
ADRES :
TC Kimlik No:
Ev / İş Telefonu:
Cep Telefonu:
e-posta Adresi :
Eğitim Durumu:
Müteahhitlik ve şantiye şefliği yönetmeliği!
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com