Genel

Gönül Kahvesi, 2010 sonuna kadar 40 mağaza açacak!

İzmir'den yola çıkan ve Türkiye genelinde 21 mağazaya ulaşan Gönül Kahvesi, yıl sonuna kadar en az 40 mağaza açacak

Gönül Kahvesi Genel Müdürü Yaman Yardımcı, "Azerbaycan, Körfez ülkeleri, Kıbrıs, Rusya, Ukrayna'dan ciddi teklifler geliyor. Bunları değerlendiriyoruz" dedi.

Türk kültüründe kahvenin önemi malum... 40 yıl hatırı olan da kahve, sohbetlerin başlangıç noktası da... Son dönemde uluslararası kahve zincirleri şubelerle büyüyünce, kültürümüzün önemli taşlarından `Türk kahvesi' de şubeleşme atağına başladı. Yeni markalarla Türkiye'de zincirleşen şirketler, bu yıl en az 95 yeni şube açacak. Lavazza 30, Gönül kahvesi 40 ve CoffeeVillage ise 25 mağaza açacak. Dünyada 44 ülkede kahveleri satılan Testa Rossa Caffe, Franchise yöntemi ile Türkiye'de büyümek istiyor. Testa Rossa Caffe'nin Genel Müdürü Ali Sarı, "Türkiye'de iki ayda bir şube açmayı hedefliyoruz. Testa Rossa Caffe için yapılması gereken toplam yatırım maliyeti, açılacak olan şubenin konsept ve büyüklüğüne göre 12 bin TL ile 25 bin TL arasında farklılaşıyor" dedi.

TONLARCA KAHVE İÇİRECEKLER
Coffee Village, "büyüme yılı" olarak belirlediği 2010'da yatırımla birlikte istihdam oluşturmayı da hedefliyor. Coffee Village Genel Müdürü Zekai Akın, "2010, Coffee Village'ın büyüme yılı olacak. İstanbul genelinde öz sermayemizle 25 şube birden açacağız. Ortalama 250-300 kişiye iş imkânı sunacağız" diye konuştu. Lavazza kahve zinciri ise 2010 yılında Best Coffee Shop sayısını 30'a taşımayı planlıyor. Lavazza Türkiye CEO'su Sertaç Akyüzol, 2010'da Best Coffee Shop sayısını 30'a çıkarmayı, ciro rakamlarını 25 milyon liraya ulaştırmayı planladıklarını söyledi. 155'i aşkın mağazasıyla faaliyet gösteren Özsüt ise yeni kahve mönüsü ile 10 ton kahve satmayı hedefliyor. Özsüt Genel Müdürü Yıldırım Çullu, Türk ve Fransız kahve kültürünü tüketiciyle buluşturacaklarını, kişi başına yıllık 400 gram olan kahve tüketimini ikiye katlamayı planladıklarını söyledi.
Türkiye/Tülay Dur