22 / 12 / 2024

Google, AVM'lerde müşterileri izleyecek

Google, AVM'lerde müşterileri izleyecek

Perakendecilerin uzun süredir online reklamların satışları artırıp artırmadığı sorusuna aradığı yanıt için Google kolları sıvadı. Teknoloji devi, test aşamasındaki yeni bir uygulamayla, AVM'lerdeki satışları ölçmeyi hedefliyor.



Google'ın başlattığı test konusunda bilgisi olanlar, şirketin kullanıcıların bilgisayarlarından elde edilen anonim takip çerezler ile Acxiom ve DataLogix şirketlerinin elde ettikleri satış bilgilerini karşılaştırarak altı reklam verene yardımcı olacak bir pilot program başlattığını belirtiyor.


Konuyla ilgili açıklamada bulunan Google sözcüsü, "Müşterilerimize arama kampanyalarının satışlara etkisini ölçebilmeleri için kendi satış verilerini kullanmalarına yardımcı olacak birkaç test uyguluyoruz" dedi.


Yıllık 117 milyar dolarlık büyümeye ulaşan online reklamcılıkta Google, geçen yıl elde ettiği 50,5 milyar dolarlık reklam geliri ile sektörün lideri konumunda.


Şirketin yeni pilot programına AdWords da dahil. AdWords ile reklam verenler internetteki arama sonuçlarının yanına reklam linkleri yerleştirebiliyor. Google kullanıcıların reklamlara tıklamasından ve reklam verenin internet sitesine ziyaretinden para alıyor.


Her ne kadar tıklamaları ölçmek internet reklamlarının online satışlara etkisini ölçmede etkili bir yöntem olsa da sistem alış veriş yapanların fiziksel olarak mağazadan bir şeyler alması durumunda etkisini kaybediyor. Fiziksel olarak mağazadan bir şeyler alınmasının takibi daha zor.


Şu an AdWords reklam verenleri satın aldıkları arama reklamlarının performansı ile ilgili raporlar alıyor. Raporda tıklama oranı, tıklama başı maliyet ve kişinin yönlendirildiği sayfadan bir şeyler alıp almadığı konusunda bilgi veren tıklama ardı bilgi gibi veriler bulunuyor. Konuya yakın kişiler pilot program ile gelen raporda reklamların neden olduğu mağaza içi alımlar ile ilgili bilginin de verildiğini belirtiyor.


Teknolojinin hızını dikkate alırsak, yeni uygulamanın fiziksel satışları ölçüp ölçemediğini yakın bir zamanda öğrenmemiz kuvvetli bir ihtimal olarak bizleri bekliyor.


wsj.com.tr


Geri Dön