08 / 05 / 2024

Google’daki aramalar konut kredisi taleplerini artırıyor!

Google’daki aramalar konut kredisi taleplerini artırıyor!

Google’daki arama trendleri ile tüketicilerin kredi kullanımı arasında büyük benzerlik var. Arama motorundan satış ilanlarını araştıranların sayısı arttıkça, konut ve ihtiyaç kredisi talebinde de artış yaşanıyor.



Merkez Bankası uzmanlarından Tolga Tiryaki’nin yaptığı araştırmaya göre Google’daki arama trendleri ile tüketicilerin kredi kullanımı arasında büyük benzerlik var. Arama motorundan satış ilanlarını araştıranların sayısı arttıkça, konut ve ihtiyaç kredisi talebinde de artış yaşanıyor.


Her ay faiz oranlarını gözden geçirirken, tüketici kredileri ve ticari kredilerde talebin önümüzdeki dönemde nasıl olacağını da dikkate alan Merkez Bankası’nın bunu tahmin etme konusundaki yeni yöntem arayışları sürerken, ilginç bir öneri geldi. Google arama motorundan satış ilanlarını araştıranların sayısı arttıkça, konut ve ihtiyaç kredisi taleplerinde de artış yaşandığı tespit edildi. Merkez Bankası kredi talebinin seyrini tahmin edebilmek için en büyük 15 banka ile yapılan Banka Kredileri Eğilim Anketi (BKEA) ve Tüketici Eğilim Anketi’nden yararlanıyor. Bu anketlerde, gelecek üç aya ilişkin beklentiler soruluyor ve sonuçlara göre tahmin üretiliyor.


19 ANAHTAR KELİME ARANDI

Merkez Bankası uzmanlarından Tolga Tiryaki, Google’da konut, taşıt, ihtiyaç kredisi ve ticari kredilerle ilgili yapılan aramalardan yola çıkarak kredi talebi tahmininde bulundu. Tiryaki’nin araştırmasında “ev kredisi, konut kredisi, mortgage kredisi; araba, araç, oto, otomobil, taşıt kredisi; bireysel kredi, ihtiyaç kredisi, tüketici kredisi” gibi 19 anahtar kelimenin hangi gün ne sıklıkta arandığından hareketle kredi talep göstergesi oluşturuldu.


2007-2015 yılları arasındaki anket sonuçları ile Google’daki arama verileri karşılaştırıldı. Konut kredisi ve ihtiyaç kredisinde büyük paralellik ortaya çıktı. Ancak Google arama trendlerinin ticari krediler konusunda bazı dönemlerde doğru fikir vermediği vurgulandı.Google arama trendlerinden elde edilen göstergelerin bireysel kredi talebi hakkında zamanlı bilgi sunabileceği belirtildi.


KONUT VE İHTİYAÇ KREDİSİNDE PARALELLİK VAR

Araştırmada Google kaynaklı veriler, Banka Kredileri Eğilim Anketi (BKEA) ile karşılaştırıldı. Konut kredisi ve ihtiyaç kredisinde büyük paralellik bulunduğu sonucuna varıldı. Ticari kredilerde ise herhangi bir benzerlik tespit edilmedi.


Google’daki aramalar konut kredisi taleplerini artırıyor!

ARAŞTIRMA 8 YILLIK VERİLERI KAPSIYOR

Araştırma sırasında 2007-2015 yılları arasındaki anket sonuçları ile Google arama motorundaki arama verileri karşılaştırıldı. Araştırma sonucunda Google kaynaklı veriler, Banka Kredileri Eğilim Anketi (BKEA) ile karşılaştırıldığında konut kredisi ve ihtiyaç kredisinde büyük paralellik bulunduğu sonucuna varıldı.


Habertürk


Geri Dön