Google'dan para kazanmak isteyenlere önemli müjde! Ödemeler başlıyor
İnternetin dev arama motoru Google, yayıncı ortaklarına telif ücreti ödemelerine başlayacak. Google, 300'den fazla yayıncıya telif ücreti ödeyeceğini açıkladı. Peki Google'dan telif ücreti kazanmak için ne yapmak gerekiyor? İşte detaylar... Google, Almanya, Fransa ve diğer dört Avrupa Birliği (AB) ülkesindeki 300'den fazla yayıncıya telif ücreti ödeyecek
Google, yayıncı kuruluşlara doğruluk kontrolü platformlarıyla müşterek şekilde doğruluğu teyit edilen içerikleri sunma yönünde yazılımsal destek sunuyor. Google, Almanya, Fransa ve diğer dört Avrupa Birliği (AB) ülkesindeki 300'den fazla yayıncıya telif ücreti ödeyecek. Arama motoru diğer yayıncıların da sisteme kaydolmasını kolaylaştıracak adımlar atacak.
TELİF ÜCRETİ ÖDENECEK HABERİ TÜRKİYE'DE DE HEYECAN YARATTI
Google'ın Avrupa'daki 300 yayıncı ile anlaşmaya varması, Türkiye'de de yankı buldu.
Türkiye'de en çok kullanılan internet arama motorunun Google olduğunu ifade eden Sosyal Medya ve Dijital Güvenlik Eğitim Araştırma Merkezi (SODİMER) Başkanı Prof. Dr. Levent Eraslan ise, "Türkiye’nin de kendi dijital telif yasasını çıkarması gerekiyor. Yapılan haberlerin, çalışmaların, verilen emeğin mutlaka teliflendirilmesi gerekli. Dijital telif yasası tartışmaları geçtiğimiz yıllarda ülkemizde de gündeme geldi ancak yasa halen çıkmadığı için tartışmalar devam ediyor. Düzenleyicilerin mutlaka telif yasasında çağın güncel gerekliliklerine yönelik, bir kurgu, bir güncelleme ve hatta yenileme yapması gerekir" diye konuştu.
Google'ın haber ve yayın ortaklarından sorumlu direktörü Sulina Connal teif ücreti ödemeleriyle ilgili yaptığı açıklamada, "Şimdiye kadar Almanya, Macaristan, Fransa, Avusturya, Hollanda ve İrlanda'da 300'den fazla ulusal, yerel ve uzman haber yayınını kapsayan anlaşmalarımız var. Almanya ve Macaristan'da başlayan ve önümüzdeki aylarda diğer AB ülkelerinde kullanıma sunulacak binlerce haber yayıncısına teklif sunmak için yeni bir çözümü duyuruyoruz" ifadelerini kullandı.
Connal'ın duyurduğu yeni hizmetin, yayıncılara, Google'ın bir lisans ücreti karşılığında 'snippet'leri ve küçük resimleri göstermesine olanak tanıyan genişletilmiş bir haber önizleme sözleşmesi sunacağı belirtiliyor.
Google'ın Avrupa'da anlaşmaya vardığı yayın kuruluşlarının 3'te 2'sini ise Alman medya organları oluşturuyor. Bunlar arasında, Der Spiegel, Die Zeit ve Frankfurter Allgemeine Zeitung gibi yayın kuruluşları bulunuyor.