Turizm

Turizm sektörü internet yatırımlarını artırıyor!

Kullanıcıların interneti etkin şekilde kullanmaya başlamasıyla turizm sektörü internet yatırımlarını artırırken, tatil arama ve planlarının internetten yapılmasında artış gözleniyor

 

Google Türkiye Turizm Sektör Yöneticisi Sencer Kutluğ, AA muhabirinin sorularını yanıtlarken, işletmelerin son dönemde internetteki varlıklarını daha fazla etkinleştirme yatırımları yaptığını söyledi. Turizm sektörünün, interneti en verimli kullanan sektörler arasında yer aldığını kaydeden Kutluğ, şu bilgileri verdi:   ''Havayolları için internet çok efektif ve karlı bir satış kanalı. Aynı zamanda tüm dünyaya hızlı bir şekilde erişmelerini sağlıyor. Bilet, internetten satılması en kolay ürünlerden biri olduğu için burada rekabet hızlı bir şekilde artıyor. Yurt dışındaki havayolları pazarlama bütçelerinin ciddi bir kısmını internete ayırmış durumda.   Online seyahat acenteleri, interneti ana satış kanalı olarak kullanıyor. Sadece internet üzerinden satış yapanlar olduğu gibi, satış için çağrı merkezi kullananlar da var. Her geçen sene bu oyuncular çağrı merkezi bağımlılıklarını azaltırken, satışlarının artan kısmını internet üzerinden yapıyor. Tur operatörleri artan bir ivme ile interneti satış kanalları olarak kullanmaya başlıyor. Aynı zamanda ürün tanıtımı ve marka bilinirliğini artırmak için kullanıyorlar. Oteller ağırlıklı olarak tanıtım için kullanıyor. Araç kiralama, yolcu gemisi firmaları, otobüs ve demiryolu firmaları henüz internet üzerinden satış için ağırlıklı bir yatırım yapmadılar ve interneti genellikle ürün tanıtımı için kullanıyorlar ama bunun da yurt dışındaki trendleri takip edeceğini ve kısa zamanda burada da internet yatırımlarının artacağını düşünüyoruz.'' Kutluğ, interneti satış kanalı olarak kullanan oyuncuların, Google Arama Motoru reklamcılığı, markalama için Google Görüntülü Reklam Ağını kullandıklarını belirtti.   ''Perakendedeki yükselişle birlikte, tüketicilerin internetten satın alma davranışı değişiyor''   Seyahat ile ilgili aramaların 2008'den bu yana yılda ortalama yüzde 30 artış gösterdiğine dikkati çeken Kutluğ, 2011 yılında bu artışın ortalamanın üzerine çıkıp yüzde 36 civarında gerçekleştiğini kaydetti. Kutluğ, Zeitgeist'da yayımlanmış en fazla aranan yurt dışı seyahat yerlerini, Phuket Adası, Barbados, Disneyland Paris, New York, Las Vegas, Hawaii, Panama, Singapur, Küba, Cancun; Türkiye içini ise Antalya, Bodrum, Kuşadası, Alanya, Marmaris, Ayvalık, Fethiye, Kemer, Çeşme ve Didim olarak sıraladı. Erken rezervasyon uygulamasının, seyahat alışkanlıklarında değişime neden olduğunu belirten Kutluğ, ''Yapılan aramalara bakıldığında seyahat planları yapma zamanlamaları gitgide öne çekilmeye başlandı. Bundan birkaç yıl önce nisan, mayıs gibi dönemlerde artış gösteren seyahat aramalarının artık aralık ayında başlayarak, şubat ayı itibari ile hızlı bir yükselme gösterdiğini gözlemliyoruz. Çok açık ortaya çıkan, insanların artık yoğun bir şekilde internet üzerinden tatil planlarını yaptığı, interneti bilgi almak, alternatifleri karşılaştırmak, nihai karar verip, satın almada kullandığı yönünde'' dedi.   Kutluğ, son yıllarda, özellikle perakende sektöründeki 2010 ve 2011'deki hızlı yükselişle birlikte tüketicilerin internetten bir şeyler satın alma davranışlarının değiştiğini dile getirerek, ''Akıllı telefonların ve mobil platformların sayısındaki artış, sosyal medya kavramının yaygınlaşması ile daha araştırmacı, etkileşime ve paylaşıma dayalı bir internet deneyimine yönelme ve turizm sektörü oyuncularının internet sitelerine yaptığı yatırımlar ve iyileştirme çalışmaları, insanların konaklama ve ulaşım gibi seyahat ihtiyaçlarını gittikçe daha fazla biçimde yalnızca interneti kullanarak karşılamaya yöneltmiş olduğunu göstermekte ve dahası önümüzdeki yıllarda da seyahat alışkanlıklarının olabildiğince bu yöne doğru değişeceğinin sinyallerini vermektedir'' diye konuştu. Sabah