Gotthard Base Tüneli açıldı!
İsviçre Alp Dağları'nın altından geçen, 57 kilometre uzunluğa ve 2 bin 300 metre derinliğe sahip dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli Gotthard Base açıldı.
İsviçre Alp Dağları'nın altından geçen ve Avrupa'nın kuzeyi ve güneyi arasındaki mesafeyi kısaltan, 57 kilometre uzunluğa ve 2 bin 300 metre derinliğe sahip dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli Gotthard Base açıldı.
Uri Kantonu yakınlarında tünelin kuzey girişi Rynacht'ta başlayan açılış törenine İsviçre Konfederasyon Başkanı Johann Schneider-Ammann ve çok sayıda bakan katıldı.
Ticino kantonu yakınlarında da tünelin güney çıkışında yapılacak törende ise Schneider-Ammann'a Almanya Başbakanı Angela Merkel, Cumhurbaşkanı François Hollande ve İtalya Başbakanı Matteo Renzi eşlik edecek.
Yapımına 1999 yılında başlanan ve Türkiye'den Rönesans İnşaat'ın da aralarında olduğu konsorsiyum tarafından inşası tamamlanan tünel için 10 milyar avro harcandı. 2020 yılında tamamlanması beklenen projenin tamamının maliyetinin ise 20,8 milyar avroyu bulması tahmin ediliyor.
17 yıl süren inşaat çalışmalarında 2 bin 500'den fazla işçi görev aldı. Tünelin yapımı sırasında ise yer altından 28,2 milyon ton kaya çıkarıldı.
Rönesans Grup şirketlerinden Heitkamp Swiss'in Üst Yöneticisi Johannes Dotter, 57 kilometre uzunluğunda iki paralel tek hatlı tüpten oluşan tünelin, çapraz geçitler, erişim tünelleri ve şaftlarla beraber toplam uzunluğunun 152 kilometreyi aştığını anlattı.
Tünelin günlük 65 yolcu ve 240 yük treni kapasitesi bulunduğunu söyleyen Dotter, geçen ekim ayından bu yana dünya çevresini 2 kez dolaşacak kadar test sürüşü yapıldığını sözlerine ekledi.
Avrupa'nın güneyi ve kuzeyi arasındaki mesafeyi kısaltan tünelle, İsviçre'nin Zürih kentinden İtalya'nın Milano kentine gidiş bir saat azalarak 2 saat 40 dakikaya düşecek.
Gotthard Base tüneli Japonya'daki 54 kilometrelik Seikan Tüneli'ni geçerek "dünyanın en uzun demiryolu tüneli" unvanını elde etti.
Öte yandan yaklaşık 100 bin kişinin beklendiği açılış törenine 300 de medya mensubu akredite oldu. Hristiyan, Müslüman ve Yahudi din adamları da törende yer aldı yer aldı.
Yeni Şafak
Haber AA'da şu şekilde yer aldı
Yapılma fikri İsviçre’de ilk olarak 1960 yılında ortaya atılan ve 17 yıl önce kazı çalışmalarına başlanan Gotthard Base Tüneli, Rönesans Holding çatısı altında faaliyetlerini sürdüren Rönesans İnşaat’ın İsviçre’deki iştiraki Heitkamp Swiss ile birlikte tamamlandı.
Türkiye’nin yanı sıra Avrupa, Bağımsız Devlet Topluluğu, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’yı içeren geniş bir coğrafyada altyapı, inşaat, gayrimenkul geliştirme, sağlık, endüstri ve enerji alanındaki yatırımlarıyla adından söz ettiren Rönesans’ın da aralarında olduğu konsorsiyum tarafından inşa edilen İsviçre Alplerindeki tünelin resmi açılışı 1 Haziran’da gerçekleştirildi.
Engineering News Record’un (ENR) 2015 yılı içinde açıkladığı “Dünyanın En Büyük 250 Uluslararası Müteahhitleri” listesinde dünyada 37’inci, Avrupa’da ise 10’uncu sırada yer alan Rönesans, 57 kilometre uzunluğu, 2300 metre derinliğiyle dünyanın en uzun ve en derin tüneli Gotthard Base projesini tamamlayarak, Avrupa’ya “Rönesans” damgasını vurdu.
Avrupa’nın önde gelen liderlerini aynı sahnede buluşturan görkemli törende, Almanya Şansölyesi Angela Merkel, İtalya Başbakanı Matteo Renzi, Avusturya Cumhurbaşkanı Heinz Fischer, Fransa Cumhurbaşkanı François Hollande, İsviçre Konfederasyonu Cumhurbaşkanı Johann Schneider-Ammann’ın yanı sıra Ueli Maurer, Didier Burkhalter, Doris Leuthard, Guy Parmelin, Simonetta Sommaruga, Alain Berset ağırlandı.
İnovasyon ve güvenilirlik gibi değerlerin somut bir yansıması olarak değerlendirilen tünelin açılış töreni etkinlikleri tüm hafta boyunca devam edecek. Festivale İsviçre’nin yanı sıra tüm Avrupa’dan 100 bine yakın kişinin katılması bekleniyor.
3 FARKLI KITADA, 500 DEV PROJE
Avusturyalı Alpine Bau GMBH şirketinin İsviçre’deki iştiraki Hergiswill şirketi ve Alman Heitkamp şirketini de bünyesine katarak Avrupa’daki ilerleyişine devam eden Rönesans Holding Yönetim Kurulu Üyesi Cenk Düzyol, bu önemli başarıyla ilgili açıklama yaptı.
Rönesans İnşaat’ın küresel ölçekte büyümesini hızla sürdürdüğüne değinen Düzyol, “Rönesans olarak 3 farklı kıtada, 21 ülkede ve 40 bin çalışanımızla bugüne kadar başarıyla tamamladığımız ve sürdürdüğümüz 500’ün üzerinde proje bulunuyor” dedi. “Avrupa’yı kuzey ve güney ekseninde birleştirecek proje için 2020 yılına dek yaklaşık 20,8 milyar euro yatırım öngörülüyor. Gotthard Base Tüneli için öngörülen bütçe ise yaklaşık 10 milyar euro... Avrupa ulaşım ve taşımacılık sektöründe çok önemli bir yeri olan Gotthard Base Tüneli, Avrupa’nın 100 yıllık hayaliydi. Rönesans olarak bunu gerçekleştirmiş olmanın gururunu yaşıyoruz” diye konuşan Düzyol, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Gotthard Base Tüneli, Alpler boyunca toplam ulaşım kapasitesini artıracak ve Zürih’i, Milano ve Lugano’ya bağlamak suretiyle yolcu ve yük trenlerinin seyahat süresini azaltacak. Zürih ve Milano arasındaki mesafeyi 1 saat azaltarak, toplam 2 saat 40 dakikaya indiren tünel, inşaat ve altyapı teknolojilerinin en son örneği olduğu gibi, Rönesans’ın çevre ve sürdürülebilirliğe verdiği önemin de en açık kanıtı olmayı başardı. Hızı saatte 250 km’ye kadar çıkabilen hızlı tren ve ağır yük trenleri için en ileri teknoloji ve standartlarla tasarladığımız Gotthard Base, aynı zamanda Alp’lerdeki taşımacılık kapasitesini artıracak ve Alp’leri koruyacak. Tünelin günlük 65 yolcu treni ve 260 yük treni kapasitesi bulunuyor. Tüm bunlara ek olarak karayolu taşımacılığından demiryolu taşımacılığına geçişi sağlayarak çevresel kirliliğin ve olası kaza ve hasarların da önüne geçmiş olacak.”
GÜNDE 110 KİŞİ ÇALIŞTI
AFTTG (ARGE Fahrbahn Transtec Gotthard) alt ortak girişimi ile birlikte TTG Konsorsiyumu (Transtec Gotthard) ve TAT Konsorsiyumu (Tunnel Alp Transit-Ticino) tarafından gerçekleştirilen Gotthard Base Tüneli’ni ayrıcalıklı kılan özellikleriyle ilgili bilgi veren Rönesans Grup şirketlerinden Heitkamp Swiss’in CEO’su Johannes Dotter ise, “Gotthard Base Tüneli sadece İsviçreliler için bir nimet değil. Tünel, kuzey ve güney Avrupa’yı ulaşım bakımından daha da yakınlaştıracak. Gotthard Base ile İsviçre, Avrupa’nın büyüyen yüksek hızlı demiryolu ağına entegre oluyor” dedi.
57 kilometre uzunluğunda iki adet paralel tek hatlı tüpten oluşan tünelin, (çapraz geçitler, erişim tünelleri ve şaftlarla birlikte) toplam uzunluğunun 152 kilometreyi aştığına dikkat çeken Dotter, “Gotthard Base Tüneli ayrıca dünya genelindeki en derin demiryolu tüneli özelliğine de sahip” diye ekledi.
Avrupa'da İtalya, İsviçre, Avusturya ve Almanya'yı birbirine bağlayan tünelde, maksimum güvenlik için çok sık ve uzun soluklu test çalışmalarının yapıldığını vurgulayan Dotter, toplamda 5 bin test sürüşü yapılmış olacağını aktardı. Bu rakam aynı zamanda dünyanın etrafını 3 kez gezmeyle eş değer.
GOTTHARD: “DÜNYA REKORU TAŞA KAZINDI”
Gotthard Base Tüneli, yüzyılın inşaat projesi olarak adlandırılıyor. İngiltere ile Fransa'yı Manş Denizi'nin altından birbirine bağlayan Manş Tüneli (Eurotunnel)‘den yedi kilometre daha uzun olan tünel, uzunluğuyla önceki rekor sahibi olan ve 1988‘de açılan Seikan Tüneli‘nin de unvanını elinden almayı başardı.
Tünelin en uzun olmasının yanı sıra, rakiplerinden bir diğer farkı derinliğinin çok daha fazla ve tünel hattının düz ve engebesiz olması... Tünel, sadece hafif eğimli bir hatla ve keskin virajlar olmadan deniz seviyesinden maksimum 550 metre yükseklikten geçiyor.
Milyonlarca metreküp kaya “dev köstebekler” olarak da bilinen, tünel delme makineleriyle oyuldu. Oyulan kaya miktarının toplamda Mısır’daki Büyük Piramit'in beş katına denk geldiği belirtiliyor.
AA
Bu haber Yeni Şafak'ta söyle yer aldı:
Türk inşaat şirketi Rönesans’ın da yapımcıları arasında bulunduğu dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli Gotthard Base tamamlandı. 57 kilometrelik tünel İsviçre, İtalya, Avusturya ve Almanya’yı birbirine bağlıyor.
Avrupa'da 1900'lü yılların başından itibaren konuşulmaya başlanan ve ilk tasarımı 1947'de oluşturulan dünyanın en büyük ve en derin demiryolu tüneli Gotthard Base dün görkemli bir törenle hizmete alındı. 57 kilometre uzunluğa ve 2 bin 300 metre derinliğe sahip tünelin yapımı 17 yıl sürdü.
Türkiye'den Rönesans İnşaat'ın da aralarında olduğu konsorsiyum tarafından inşası tamamlanan demiryolu tüneli Gotthard Base, İsviçre Alp Dağları'nın altından geçiyor ve Avrupa'nın kuzeyi ve güneyi arasındaki mesafeyi kısaltıyor. İsviçre, İtalya, Avusturya ve Almanya'yı birbirine bağlayan tünel, İsviçre'nin Zürih kentinden İtalya'nın Milano kentine gidiş bir saat azalarak 2 saat 40 dakikaya düşürüyor.
AVRUPALI LİDERLER AÇTI
İsviçre'nin Uri Kantonu yakınlarında bulunan tünelin kuzey girişi Rynacht'ta başlayan açılış törenine İsviçre Konfederasyon Başkanı Johann Schneider-Ammann ve çok sayıda bakan katıldı. Ticino kantonu yakınlarında da tünelin güney çıkışında yapılan törene ise Schneider-Ammann'ın yanı sıra Almanya Başbakanı Angela Merkel, Fransa Cumhurbaşkanı François Hollande ve İtalya Başbakanı Matteo Renzi de katıldı. Türk firması Rönesans İnşaat'ın İsviçre'deki iştiraki Heitkamp Swiss'in de aralarında olduğu konsorsiyum tarafından inşası tamamlanan tüne inşaatı 17 yıl sürdü.
DÜNYANIN ETRAFINI 2 KEZ DOLAŞACAK TEST SÜRÜŞÜ
Rönesans Grup şirketlerinden Heitkamp Swiss'in Üst Yöneticisi Johannes Dotter, 57 kilometre uzunluğunda iki paralel tek hatlı tüpten oluşan tünelin, çapraz geçitler, erişim tünelleri ve şaftlarla beraber toplam uzunluğunun 152 kilometreyi aştığını anlattı. Tünelin günlük 65 yolcu ve 240 yük treni kapasitesi bulunduğunu söyleyen Dotter, geçen ekim ayından bu yana dünya çevresini 2 kez dolaşacak kadar test sürüşü yapıldığını ifade etti.
Yeni Şafak
Haber Sözcü Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli, yaklaşık 20 yıllık bir inşa sürecinin ardından resmi olarak dün İsviçre'de açıldı. Açılış töreninin ardından ilk tren tünelden geçti. Gotthard Base'in inşaasını, Türk Rönesans İnşaat'ın da aralarında bulunduğu bir konsorsiyum tamamladı.
Kuzey ve Güney Avrupa arasındaki İsviçre Alpleri’nin altında inşa edilen demiryolu tüneli, 57 kilometre uzunluğunda.
BBC’nin haberine göre; İsviçreli yetkililer, hızlı tren geçecek olan ikiz tünel için “Avrupa’nın yük taşımacılığını kökten değiştirecek” yorumu yapıyor. Bu rotada yılda bir milyon kamyonun taşıdığı mallar, artık trenlerle götürülebilecek.
DEV PROJEDE TÜRK İMZASI
Dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli Gotthard Base'in inşaasını, Türk Rönesans İnşaat’ın da aralarında bulunduğu bir konsorsiyum tamamladı. Rönesans Holding Yönetim Kurulu Üyesi Cenk Düzyol, dev projeyle ilgili “Avrupa ulaşım ve taşımacılık sektöründe çok önemli bir yeri olan Gotthard Base Tüneli, Avrupa'nın 100 yıllık hayaliydi. Rönesans olarak bunu gerçekleştirmiş olmanın gururunu yaşıyoruz” dedi.
Gotthard Base Tüneli, Japonya’nın 53.9 kilometre uzunluğundaki demiryolu tüneli ve İngiltere ile Fransa’yı birbirine bağlayan 50.5 kilometrelik Manş Tüneli’nden daha uzun.
Açılış törenine, Almanya Başbakanı Angela Merkel, Fransa Cumhurbaşkanı Francois Hollande ve İtalya Başbakanı Matteo Renzi de katıldı.
12 milyar dolardan fazlaya mâl olan proje, 1992 yılında referandumla İsviçre haklı tarafından onaylanmıştı.
Seçmenler o dönem çevre grupları tarafından İsviçre’den geçen tüm yük taşımacılığını karayolundan demiryoluna aktarma teklifine destek verdi.
Zamanında ve ayrılan bütçeyi aşmadan tamamlanan tünel, Hollanda Rotterdam ile İtalya Cenova arasında bir demiryolu ana hattı oluşturuyor.
Aralık ayında tamamen hizmete girdiğinde, Zürih ile Milano arası yaklaşık bir saat kısalarak, 2 saat 40 dakikaya inecek.
Bir günde yaklaşık 260 yük ve 65 yolcu treni, 17 dakikada tünelden geçecek.
MARMARAY 8 MİLYAR TL’YE MÂL OLDU
Öte yandan, AKP’nin ‘asrın projesi’ olarak sunduğu Marmaray’da, İstanbul Boğazı’nın altından geçen tünelin uzunluğu 1387 metre…
Başbakan Binali Yıldırım, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı olduğu dönemde açılan Marmaray’ın maliyetini 8 milyar TL (açılış tarihindeki kurla 4.4 milyar dolar) olarak açıklamıştı.
Asya ile Avrupa’yı denizaltından birbirine bağlayan Marmaray, 29 Ekim 2013’te ulaşıma açıldı.
Ayrıca, Rize-Erzurum arasındaki İkizdere-İspir mevkinde bulunan Ovit Dağı Geçidi’nin karayoluyla aşılmasını sağlayacak tünel tamamlanmak üzere… 14.7 kilometre olması planlanan hat, Türkiye’nin en uzun tüneli olacak.
Sözcü
Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Rönesans İnşaat’ın da aralarında olduğu konsorsiyum tarafından tamamlanan dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli Gotthard Base açıldı. Tünel için 10 milyar euro harcandı
İsviçre Alp Dağları’nın altından geçen, Avrupa’nın kuzeyi ve güneyi arasındaki mesafeyi kısaltan, 57 kilometre uzunluğa ve 2 bin 300 metre derinliğe sahip dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli Gotthard Base açıldı. Tünelle, İsviçre’nin Zürih kentinden İtalya’nın Milano kentine gidiş 1 saat azalarak 2 saat 40 dakikaya düşecek. Yapımına 1999’da başlanan ve Türkiye’den Rönesans İnşaat’ın da aralarında olduğu konsorsiyum tarafından inşası tamamlanan tünel için 10 milyar euro harcandı.
20.8 milyar euro
2020 yılında tamamlanması beklenen projenin tamamının maliyetinin 20.8 milyar euroyu bulması tahmin ediliyor. 17 yıl süren inşaat çalışmalarında 2 bin 500’den fazla işçi görev aldı. Tünelin yapımı sırasında yer altından 28.2 milyon ton kaya çıkarıldı.
Avusturyalı Alpine Bau GMBH şirketinin İsviçre’deki iştiraki Hergiswill şirketi ve Alman Heitkamp şirketini de bünyesine katarak Avrupa’da büyüyen Rönesans Holding Yönetim Kurulu Üyesi Cenk Düzyol, “Gotthard Base Tüneli, Avrupa’nın 100 yıllık hayaliydi. Rönesans olarak bunu gerçekleştirmiş olmanın gururunu yaşıyoruz” dedi.
Heitkamp Swiss’in CEO’su Johannes Dotter, 57 kilometre uzunluğunda iki paralel tek hatlı tüpten oluşan tünelin, çapraz geçitler, erişim tünelleri ve şaftlarla toplam uzunluğunun 152 kilometreyi aştığını anlattı. Tünelin günlük 65 yolcu ve 240 yük treni kapasitesi bulunduğunu söyleyen Dotter, Ekim ayından bu yana dünya çevresini 2 kez dolaşacak kadar test sürüşü yapıldığını kaydetti.
Vatan
Haber Meydan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
İsviçre dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tünelini açtı. Avrupa’nın kuzeyi ile güneyi arasındaki mesafeyi kısaltacak olan Gotthard Base tüneli 57,5 kilometre uzunluğunda ve 2 bin 300 metre derinliğinde. Gotthard Base, Alp Dağlarının altından geçerek İsviçre’nin Biasca şehri ile Erstfeld şehrini birbirine bağlayacak.
İşte o tünel ile ilgili önemli bilgiler
- Yapımı 17 yılda tamamlandı.
- 28,2 milyon ton taş çıkarıldı.
- 11 milyar Euro’ya mal oldu.
- Tünelden günde saatte 100 kilometre hızla giden 260 kargo treni geçecek.
- Tünelden günde saatte 200 kilometre hızla giden 65 yolcu treni geçecek.
- Gotthard Base, Zürih ve Lugano şehirleri arasındaki 2 saat 41 dakikalık yolu, 2 saate indirdi.
- 2020 yılına kadar tünel istikametinde günde 15 bin yolcunun seyahat etmesi bekleniyor.
İLK UZUN 3 TÜNEL
1- Gotthard Base / İsviçre - 57,5 kilometre
2- Seikan Tüneli / Japonya – 53,9 kilometre
3- Eurotunnel / Fransa-İngiltere – 50,5 kilometre
Meydan
Haber Yeni Hayat Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Dünyanın en uzun tren yolu tüneli olan İsviçre Alpler’deki Gotthard Tünel İstasyonu, dün Avrupalı liderler ve dinî önderler eşliğinde açıldı.
Açılışın ilk etkinliği, Katolik bir rahip, Protestan bir papaz, Müslümanlığı temsilen bir imam ve Yahudiliği temsilen bir rabbinin katılımı ve dualarıyla oldu. Böylece tünel, Avrupa’daki semavî dinlerin temsilcileri tarafından kutsandı.
Sonrasında kostümlü danslar, havai fişekler ve yerel şarkılar eşliğinde program devam etti.
Açılışta Fransa Cumhurbaşkanı François Hollande, Almanya Başbakanı Angela Merkel ve İtalya Başbakanı Matteo Renzi de hazır bulundu ve trenin ilk resmi seferini gerçekleştirdiler.
12 milyar dolara mal olan 57 kilometrelik tünelin Avrupa’daki tren yolu kullanımını arttıracağı öngörülüyor. Bunun yanı sıra Alplere daha fazla turist çekmesi ve buradaki emlak fiyatlarını arttırması bekleniyor.
Ayrıca projeyi gerçekleştiren firma olan AlpTransit yetkilisi Simon Peggs, CNN’e verdiği demeçte, bu tren yolu sayesinde taşımacılığın motorlu taşıtlar yerine trenler sayesinde yapılacağını ve bunun da çevresel faydaları olacağını belirtti.
Yeni Hayat
Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Dünyanın en uzun ve en derin tüneli, İsviçre'de Gotthard dağının altından 57 kilometre boyunca uzanıp hızlı trenlerle Bodio ve Erstfeld kentlerini birbirine bağladı.
Yapımına 1997’de başlanan dünyanın en uzun ve derin demiryolu tüneli, İsviçre’de açıldı. İsveç Alplerinin altından 57 kilometre boyunca uzanan Gotthard Tüneli, ilk etapta Bodio ve Erstfeld kentlerini birbirine bağladı.
Zamanla yapılacak eklemelerle Hollanda’nın Rotterdam kentinden İtalya’nın Cenova kentlerine kadar uzanacak hat üzerinde, saatte 250 kilometre hıza ulaşan hızlı trenler hizmet verecek.
İlk yolcular kurayla belirlendi
Tünelin açılışında deneme sürüşünü yapmak üzere 500 kişi, başvuran binlerce kişi arasından çekiliş yoluyla seçildi. 12,2 milyar ABD Doları'na mâl olan tünel, Aralık 2016’dan itibaren yolculara hizmet verecek.
Tünelin yapımına ilişkin projeler 1947’de üretilmeye başlandı ancak 1992’ye kadar kabul görmedi. Referandumla onay verilen proje 1997’de başladı. İşçiler tünelin güzergahından 28 milyon ton kaya çıkardı. Çıkarılan malzemeler, tünelin betonunun yapımında kullanıldı.
En uzun tünel
Japoyna’daki 53 kilometrelik Seikan demiryolu tünelini ve Fransa ile İngiltere’yi birbirine bağlayan yaklaşık 50 kilometrelik Kanal’dan daha uzun olan yaklaşık 2,5 kilometre derinliğindeki tünel şimdilik rekoru elinde bulunduruyor.
Fakat Çin, 120 kilometre uzunluğunda bir tünelin yapımına başladığını kısa süre önce açıkladı.
Star