23 / 11 / 2024
fuzul

1958 yılında İstanbul

1958 yılında İstanbul

1958 yılında İstanbul'un havadan çekilmiş fotoğraflarda, Vatan ve Millet caddelerini, Tophane'de açılan yeni yolu, Beyazıt Meydanı'nın çehresini, Eminönü Meydanı'nı, Beşiktaş Meydanı'nı ve Sahilyolu'nu görmemiz mümkün...

1958 yılında Topkapı - Yedikule yolu asfaltnacakmış!

1958 yılında Topkapı'yı Yedikule'ye bağlanan yol 30 metreye çıkartılmasına ve asfaltlanmasına karar verilmiş. Yolun inşaatı, Belediye Encümeni tarafından 6 milyon 667 bin 610 liraya ihale edilmiş.

1977 yılında Belediye gecekondulardan işgaliye alıyormuş!

1977 yılında İstanbul Belediyesi, kendine ait arsalar üzerindeki fuzuli işgallerden işgaliye alıyormuş. 1976 yılında fuzuli işgallerden 5 milyon liraya yakın gelir sağlamış. Belediye bu gelirleri ecr-i misil olarak topluyormuş.

1977 yılında İstanbul sahilleri yanlış yerleşme ile paylaşılmış!

1977 yılında İstanbul sahilleri sorumsuzca, rastgele ve keyfi bir şekilde parsellenmiş. Sahillerin bir kısmı ise Belediye ve halk tarafından yağma ve işgal edilmiş. Boğaz'daki fabrikalar ise bunun çarpıcı örneklerindenmiş.

1977 yılında Sahilyolu'na dökülen çöplere kuşlar üşüşüyormuş!

1977 yılında İstanbul Belediyesi işçilerinin direnişinden sonra şehirde biriken çöpler, Habibler yerine Sahilyolu'ndan denize dökülmeye başlanmış. Bu yüzden Sahilyolu'nda İstanbul'un en büyük çöplüklerinden biri oluşmuş.

1977 yılında İstanbul Belediyesi maaş ve ücretleri ödeyebilmek için arsa satacakmış!

1977 yılında İstanbul Belediyesi, maaş ve ücretleri ödeyebilmek için çok değerli bazı arsaları satacakmış. Dönemin Belediye Başkanı Ahmet İsvan, ''Hükümetin bizi bu duruma düşürmemesini dilerim'' demiş.

1976 yılında Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Çubuklu ile İstinye arasında yapılacakmış!

1976 yılında İstanbul trafiğine yeni çözüm yolu bulmak için yeni bir Boğaz Köprüsü veya tüp geçit inşasına karar verilmiş. Köprü için en uygun yer İstinye ile Çubuklu arası seçilmiş.

1976 yılında özel mülkiyetin denizle ilişkisi kesilecekmiş!

1976 yılında İstanbul'da kıyıların yüzde 99'u halka kapalıymış. Kıyı şeritlerini halka açmak için kumlamak, kayalamak ya da presle sıkıştırılmış çöplerin asfalt benzeri bir madde ile karıştırılarak sahillerin doldurması düşünülmüş.

1975 yılında İstanbul halkı için bir ''kurtuluş garı'' yapılacakmış!

1975 yılında İstanbul halkı için ''kurtuluş garı'' yapılacakmış. Trakya ile Anadolu'yu birbirine bağlayacak olan gar 127 milyon liraya mal olacakmış ve 27 bin metrekarelik saha istimlak edilmiş.

1974 yılında İstanbul Metrosu'nun yeni güzergahları belli olmuş!

1974 yılında İstanbul Metrosu'nun yeni güzergahları belli olmuş. Toplamda dört hat olarak inşa edilecek olan metronun iki hattı Avrupa Yakası'nda, diğer iki hattı ise Anadolu Yakası'nda inşa edilecekmiş.

1975 yılında Eminönü ve Galata'daki düzensizliğe son verilecekmiş!

1975 yılında İstanbul Belediye Ahmet İsvan, Eminönü Meydanı ve Galata Köprüsü'nde incelemeler yapmış. Düzensizliğe son verilecek diyen İsvan, iskelelerin bulunduğu yerin otobüs durağı olacağını söylemiş.

1973 yılında Altunizade'de 400 yataklı huzur evinin temeli atılmış!

1973 yılında İstanbul Huzur Hastanesi ve Dinlenme Evleri Vakfı tarafından Üsküdar Altunizade'de yaptırılacak olan 400 yataklı hastane ve huzurevlerinin temeli, Cumhurbaşkanı Fahri Korutürk tarafından atılmış.

1973 yılında İstanbul Boğazı'na su borusu döşeniyormuş!

1973 yılında İstanbul'un iki yakasındaki su kaynaklarını birleştirecek Boğaz sualtı boru hattının sondajlarına başlanmış. Bin 900 metre uzunluğunda, birbirine paralel iki boru hattının döşenmesi 50 milyon liraya mal olacakmış.

1971 yılında Belediye Başkanı, servetini Zeynep Kamil'e bağışlamış!

1971 yılında İstanbul Belediyesi'nin başkanı Fahri Atabey, bütün servetini Zeynep Kamil Hastanesi'ne bağışlamış. Eniştesi Orgeneral Asım Gündüz'den kendisine kalan serveti de Hastanenin daha iyi idare edilmesi bağışlamış.

1971 yılında Arnavutköy'de deniz yedi metre doldurulacakmış!

1971 yılında İstanbul Belediyesi İmar ve Planlama Müdürlüğü'nün aldığı kararla, Arnavutköy Kız Koleji ve Akıntıburnu arasındaki yolun sahil kısmı doldurularak yedi metre genişletilecekmiş, trafiğin tıkanmadan akması sağlanacakmış.

1958 yılında İstanbul Haberi

1958 yılında İstanbul



VATAN ve MİLLET CADDELERİ: Evvelce Aksaray'dan Topkapı'ya gitmek için Taşkasap, Sırat köprüsünü teşkil ederdi. Şimdi Garp şehirlerimizdeki bulvar biçiminde modern bir cadde olmuştur. Ayrıca buna muvazi olarak ikinci bir cadde, bu yolu takviye etmektedir. Fotoğraflarımızda solda: (1) Londra asfaltına bağlanan Millet Caddesi, sağda: (2) Yeni yapılacak 100 bin kişilik şehir stadına giden Vatan Caddesi görülmektedir.




TOPHANE'DEKİ YENİ YOL: Her gün sabah akşam vasıtaların yol darlığından kilit oldukları Tophane ile Necatibey Caddesi, yeni açılan yol ile tıkanıklık önlenebilmektedir. Yukarıda...