23 / 11 / 2024

1959 yılında Yedikule

1959 yılında Yedikule

1959 yılında Yedikule - Kazlıçeşme yolu, Edirnekapı - Kazlıçeşme yolu, Florya - Sirkeci yani Sahilyolu'na bağlanacakmış. Ayrıca Bakırköy için hazırlanan imar planı da tasdik edilmek üzere valiliğe verilmiş.

1947 yılında sanayi bölgesi için bir talimatname hazırlanmış!

1947 yılında şehrin ticaret ve sanayi bölgelerini tayin etmek için İstanbul İmar Müdürlüğü bir talimatname hazırlamış. Talimatnameye göre ağır sanayi, Eyüp'ten Silahtarağa'ya ve Yedikule'den Bakırköy'e kadar olan bölgeye yayılacakmış.

1943 yılında Sultanahmet ile Yedikule arasının imar planı hazırlanmış!

1943 yılında Umumi Meclis, Prost'un hazırladığı Sultanahmet ile Yedikule arasının imarına dair planı kabul etmiş. Bölgede otel, yat limanı dahil inşa edilecekmiş ve burası şehrin en şerefli bölgesi olacakmış.

1941 yılında harap olan surlar yıktırılacak!

1941 yılında İstanbul Belediyesi, İstanbul'un harap olan tarihi surlarını yıktıracakmış. Tamirleri mümkün olmayan surların muhafazasında bir fayda görmeyen Belediye, yalnız Edirnekapı ve Yedikule surlarını muhafaza edecekmiş.

1939 yılında Bayındırlık'tan Yenikapı'da yapılacak limana itiraz!

1939 yılında Prost'un hazırladığı plana göre Yenikapı'da yapılması düşünülen İstanbul Limanı'na Bayındırlık Bakanlığı'ndan itiraz gelmiş. Bayındırlık, limanın Yenikapı yerine Yedikule'de, sur dışında yapılmasını uygun görmüş.

1978 yılında Yedikule Sahili dev bir dinlenme yeri olacakmış!

1978 yılında İstanbul Belediyesi, Yedikule Sahili'nde 40 bin metrekarelik dev bir dinlenme yeri yapmak için çalışmalara başlamış. 5 bin fidanın dikileceği yeşil alan, 1979 yılında hizmete girecekmiş.

1978 yılında Yedikule'de 40 bin metrekare alana park yapılacakmış!

1978 yılında İstanbul Belediyesi, Yedikule'de denize inşaat artıkları ve çöp dökerek elde ettiği 40 bin metrekare alana çocuk bahçesi, spor ve dinlenme tesisleri yapmaya başlamış.

1977 yılında İstanbul Surları kaderine terk edilmiş!

1977 yılında tarihi Bizans Surları kaderine terk edilmiş. Ayvansaray'dan Yedikule'ye kadar devam eden şehir surlarının etrafı binlerce imalathane, bostanlar, depolar ve gecekondular ile çevrilmiş vaziyetteymiş.

1959 yılında İstanbul'da 2.707 yapı inşa edilmiş!

1961 yılında İstatistik Genel Müdürlüğü'nün yaptığı istatistikte, en çok yapı Konya'da inşa edilmiş. İstanbul'da ise 2 bin 707 yapı, 1 milyon 119 bin 500 metrekare üzerine inşa edilmiş.

1958 yılında Türkiye'de ayda asgari 4.386 bina inşa ediliyormuş!

1959 yılında hazırlanan bir istatistiğe göre Türkiye, dünyada yeni inşaat bakımından sondan üçüncüymüş. 1958 yılının ortalaması olarak Türkiye'de ayda 4 bin 386 dairelik yeni bina inşa edilmiş.

1959 yılında inşa edilecek olan Harbiye Sitesi'nin maketi!

1959 yılında inşa edilecek olan Harbiye sitesi 64 bin metrekare sahayı kaplayacakmış. Sitede otel, iş hanı, 5 blok apartman ve bin kişilik sinema inşa edilecekmiş.

1959 yılında Türkiye'nin en büyük oteli Taksim'de inşa edilecekmiş!

1959 yılında Türkiye'nin en büyük oteli, Taksim Belediye Gazinosu sahasında inşa edilecekmiş. 40 bin metrekarelik sahada inşa edilecek otel 16 katlı ve 425 odalı olacakmış.

1959 yılında ev kiraları sürekli yükseliyormuş!

1959 yılında İstanbul'da ev kiraları devamlı olarak yükseliyormuş. Bilhassa yeni yapılan dairelerin kiraları çok yüksekmiş. Şehirdeki istimlakler ve nüfus artışı kiraların sürekli artmasına sebep olan faktörmüş.

1959 yılında Haliç sayfiye yeri haline getirilecekmiş!

1959 yılında İstanbul Belediyesi'nin üzerinde durduğu en önemli konulardan biri Haliç'in temizlenmesi ve etrafının ıslahıymış. Haliç'in temizlenmesi ve etrafının ıslahı için 300 milyon lira harcanacakmış.

1959 yılında Yedikule Haberi

1959 yılında Yedikule



Edirnekapı ve Yedikule yolu Florya asfaltına bağlanacak.


Bakırköy için hazırlanan imar planı da tasdik edilmek üzere valiliğe verildi.


  Kazlıçeşme'yi Yedikule'ye ve Edirnekapı'ya bağlayan tren yolu altındaki yeni köprünün bugünkü ihtiyaca cevap veremeyecek kadar dar olduğu görülerek genişletilmesine karar verilmiş ve faaliyete geçilmiştir. Köprü 25 metre genişliğinde olacak, bu suretle Yedikule önünden geçmekte olan 30 metrelik yolu kendine bağlayacaktır. Böylece de Yedikule - Kazlıçeşme yolu Edirnekapı - Kazlıçeşme, Florya - Sirkeci asfaltına bağlanmış olacaktır. 

  Buna ait faaliyet için teşkil edilen fen heyeti dün mahallinde tetkik yapmıştır. Yolun sahile kadar uzatılması için burada bulunan deri imalathanelerinden bir kısmının kaldırılması gerekmektedir. 

  Diğer...