2015 bim Haberi
Discount perakende zincir markası BİM, 2014’te yüzde 21.1 büyüyerek yılı 14.5 milyar TL ciro ile kapattı. Bu yıl cirosunu yüzde 21 büyütmeyi hedefl eyen şirket, 450 milyon TL yatırım yaparak mağaza sayısını 5 bine ulaştıracak. Şirketin 2014 performansı ve yeni dönem hedefl eri ile ilgili düzenlenen toplantıda konuşan BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç, geçtiğimiz yıl gerek ülke içinde gerekse dışında gerçekleşen olayların etkisi ile zor bir dönem yaşandığını anlattı. Geçen yıl, 12 aylık işlenmiş gıda enflasyonunun Türkiye’de 13.2 olduğunu belirten Aykaç, “BİM mağazalarında bu rakam 11.8 oldu. Enflasyonun bu düzeyde kalmasında BİM’in de katkısı oldu. Ürün fiyat artışına rağmen biz fiyatlarımızı artırmadık. Piyasanın da bize uyum sağlaması ile enfl asyon bu seviyede kaldı” dedi. Enflasyondaki artış, şirketin kârlılığını...