08 / 05 / 2024

3. havalimanı metro hattı inşaatı

3. havalimanı metro hattı inşaatı

Cumhuriyet Gazetesi Köşe Yazarı Çiğdem Toker bugünkü yazısında 3. havalimanı metro hattı sorununu ele aldı. İşte o yazı:

Sabiha Gökçen ile 3. Havalimanı arası 45 dakika olacak!

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli kapsamında yapılacak metro hattında kurulacak makas sistemiyle Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan kalkan bir tren, kesintisiz bir şekilde 3. Havalimanı’na ulaşabilecek.

3. havalimanı metro güzergahı nasıl olacak?

Tamamlandığında 200 milyon yolcu kapsitesine sahip olacak olan 3. havalimanı 29 Ekim'de resmen açılacak. 3. havalimanına geri sayım başlamışken en çok merak edilen soru ''havalimanına ulaşım nasıl sağlanacak?'' oluyor.

Gayrettepe - 3. Havalimanı Metro Hattı ne zaman açılacak?

Gayrettepe - 3. Havalimanı Metro Hattı'nda çalışmalar son gaz devam ediyor. Vatandaşların açılışını dört gözle beklediği projenin 2019 yılının sonunda açılması planlanıyor.

3. havalimanı metrosunun bakım-onarım tesisleri için yeni plan!

29 Ekim 2018 tarihinde açılacak olan 3. Havalimanı'na ulaşımı sağlayacak olan metro hattının atölye, park yeri, manevra ve bakım-onarım tesisleri için imar planları yeni hazırlandı.

Halkalı-3. havalimanı metro ihalesi ne durumda?

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Halkalı-3. havalimanı metro ihalesinin son durumu hakkında bilgi verdi...

3. havalimanının ilk etabı tamamlanıyor!

Türkiye’nin en önemli projeleri arasında yer alan 3. havalimanının ilk etabı 29 Ekim 2018 tarihinde açılıyor. Peki metro hattı ne zaman açılacak?

Gayrettepe - 3. Havalimanı Metro Hattı inşaatında son durum!

Gayrettepe - 3. Havalimanı Metro Hattı'nda çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. 3. Havalimanını şehir merkezine bağlayacak olan metro hattının ilk etabının 2018 yılında, ikinci etabnın ise 2021 yılında açılması planlanıyor.

Gayrettepe - 3. Havalimanı Metro Hattı'nda son durum!

İstanbul'da ulaşım konusunda büyük kolaylık sağlayacak, ulaşımda vatandaşlara konfor ve rahatlık getirecek projelerden biri olan Gayrettepe - 3. Havalimanı Metro Hattı'nda çalışmalar tam gaz devam ediyor.

Gayrettepe-3.Havalimanı Metro Hattı ihalesinin kazananı belli oldu!

Aylardır tartışması süren Gayrettepe-3.Havalimanı metro hattının ihalesi sonuçlandı. Zorlu ihaleyi 999 milyon 769 bin Avro bedel ile Kolin-Şenbay İnşaat firmaları aldı.

Gayrettepe-3. Havalimanı metro hattı ihalesi yapıldı!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, "Bugün Gayrettepe'den İstanbul Havalimanı'na gidecek raylı sistemin ihalesi yapıldı. İhale bedeli 999 milyon 769 bin 962 avro. Yani yaklaşık bir milyar avro. Bugün bağlandı. Bunun Türk lirası karşılığı 3,5 milyar lira." dedi.

3. havalimanı metrosu 6 ilçeden geçecek!

İstanbul'a yapılacak 3. havalimanına ulaşımı sağlayacak metro hattı 6 ilçeden geçecek. Metro hattında 13 istasyon yer alacak.

3. Havalimanı metro inşaatı için Ulaştırma Bakanlığı'na yetki verildi!

Bakanlar Kurulu Kararı ile, yeni havalimanı raylı sistem bağlantıları kapsamında Gayrettepe-İstanbul Yeni Havalimanı Metro Hattı ile Halkalı-İstanbul Yeni Havalimanı Metro Hattı'nın inşası Ulaştırma Bakanlığı tarafından gerçekleştirilecek.

Gayrettepe-3. Havalimanı Metro Hattı'nın uygulama projeleri bitti!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, "Gayrettepe-Üçüncü Havalimanı metro hattının uygulama projeleri bitti. 15 güne kadar netleşmiş olacak. Ve ihaleye çıkacağız." dedi.

3. havalimanı metro hattı inşaatı Haberi

3. havalimanı metro hattı inşaatı

Cumhuriyet Gazetesi Köşe Yazarı Çiğdem Toker bugünkü yazısında 3. havalimanı metro hattı sorununu ele aldı. İşte o yazı:


İtiraf edeyim:


Kırk yıl geçse, Nihat Özdemir’in 3. havalimanından “İstanbul’un başına bela olabilir” diye söz edeceğine ihtimal vermezdim. Kendi kategorisinde, dünyanın en büyüğü olacak denilen bir projeden söz ediyoruz.


22.1 milyar Avro’luk bu projeyi yürüten İGA A.Ş. yönetimindeki müteahhitlerden biri olan Limak Yönetim Kurulu Başkanı Özdemir, Forum İstanbul’daki konuşmasında şöyle diyor: “3. havalimanına gelecek yolcu ve araç sayısı belli.


Ancak bunu taşıyacak karayolu, demiryolu, metro, 2 yıl önce söylememize rağmen ihalelerini bile yapmaya muvaffak olamadık. Bunları yapmazsak, limanlarımız havalimanlarımızın hepsi açıldığında İstanbul’un başına bela olacak yatırımlar haline gelecek.


***


Önce bir soru-cevap:


Özdemir, “normal koşullarda” çok tartışılması gereken bu çıkışı ne zaman yapıyor? Başbakan Davutoğlu’nun gideceğinin kesinleştiği, yerine...