23 / 11 / 2024

3 kıtayı birleştiren otoyolu

3 kıtayı birleştiren otoyolu

Londra'dan New York'a otomobille gitmeyi mümkün kılan bir otoyol projesi çizildi. Rusya Demiryolları Başkanı Yakunin'in ortaya attığı yolun uzunluğu tam 20 bin 777 kilometre..

Rusya ile Çin'i birleştiren ilk otoyol köprüsünün inşası tamamlandı!

Rusya ile Çin'i Amur Nehri üzerinden birleştiren ilk otoyol köprüsünün inşaatı tamamlandı. 300 milyon dolara mal olan köprü projesinin Nisan 2020'de hizmete girmesi planlanıyor.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü için özel beton üretildi!

GEÇTİĞİMİZ hafta 3 milyar dolarlık maliyetle İstanbul’da üçüncü kez kıtaları birleştiren Yavuz Sultan Selim Köprüsü için boğazın zorlu koşullarına yönelik özel beton üretildi.

3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde son durum!

İSTANBUL’da geçtiğimiz günlerde düzenlenen törenle İstanbul Boğazı’nı 3. kez birleştiren Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün tabliyelerinin tamamlanmasının ardından gözler projenin yaklaşık 116 kilometre uzunluğundaki otoyollarına çevrildi.

3.köprü inşaatında son durum!

ICA'nın hayata geçirdiği 3. Boğaz Köprüsü'nde çelik tabliye montaj işlemlerinde ilk aşama bitirildi. 3. Köprü Projesi'nde 59 çelik tabliyeden 48'inin montaj ve kaynak işlemi tamamlandı. Asya ve Avrupa yakasının birleşmesine 247 metre kaldı.

3. Köprü'de 41 tabliyenin işlemi tamamlandı!

3. Köprü Projesi'nde çelik tabliye yapımı sürüyor. 59 çelik tahliyeden 41 'inin montaj ve kaynak işlemi tamamlandı, iki yakanın birleşmesine 415 metre kaldı.

3. Köprü'ye ÇED muafiyeti tanınmasına ilişkin karar verildi!

Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu (DİDDK), İstanbul boğazına yapılan 3. Köprü'ye Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) muafiyeti tanınmasına ilişkin tartışmalara son noktayı koydu.

3.Köprü'de iki yakanın birleşmesine 585 metre kaldı!

İstanbul'un 3. Köprü projesi olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde iki kıta arası mesafe 585 metreye düştü. 3. Köprü Projesi'nde 34 çelik tabliyenin montajıyla iki yakanın birleşmesine 585 metre kaldı.

3. Köprü'de iki yakanın birleşmesine son 585 metre!

3. Köprü Projesi'nde 34 çelik tabliyenin montajıyla iki yakanın birleşmesine 585 metre kaldı. ICA'nın hayata geçirdiği 3. Boğaz Köprüsü'nde çelik tabliye montaj işlemlerinde son dönemece girildi.

3. köprüde iki yakanın birleşmesine son 648 metre!

2013 yılında yapımına başlanan ve tamamlandığında dünyanın en uzun asma köprüsü olacak 3. Köprü'nün inşaatında iki yakanın birleşmesine 648 metre kaldı.

Boğaz’ın iki yakası birbirine 8 metre daha yaklaştı!

İki kıtayı birleştiren 30 kilometre uzunluğundaki Boğaz, “yer kazanma” çalışmaları nedeniyle daraldıkça daralıyor. Son olarak Emirgan sahil yolundaki düzenlemeyle, Boğaz’ın iki yakası birbirine 8 metre daha yaklaştı.

3. köprüde iki yaka ilk defa birleşti!

Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde köprü kuleleri arasında kedi yolu ve ana kablonun yapımında kullanılacak kılavuz halatı çekilmesi işlemi tamamlandı. İki yaka ilk defa birbirine bağlandı.

Rusya'dan 3 kıtayı birleştirecek çılgın otoyolu projesi!

Londra'dan New York'a otomobille gitmeyi mümkün kılan bir otoyol projesi çizildi. Rusya Demiryolları Başkanı Yakunin'in ortaya attığı yolun uzunluğu tam 20 bin 777 kilometre..

3.köprünün betonu 100 yıl dayanacak!

Boğaz'da yapımı devam eden Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün kulelerinde kullanılan betonun 100 yıl dayanacağı belirtildi. İki kıtayı birbirine bağlayacak 3. Boğaz Köprüsü'nün kuleleri 304.6 metreye ulaştı...

3 kıtayı birleştiren otoyolu Haberi

3 kıtayı birleştiren otoyolu

Araba kullanarak Londra'dan New York'a gitmek mümkün mü? Bu hayali gerçekleştirecek bir proje ortaya atıldı. Bu, Londra'dan Rusya'ya, oradan da Bering Boğazı üzerinden Amerika kıtasına geçip New York'a ulaşacak bir otoyolu projesi. Rusya Demiryolları Başkanı Vladimir Yakunin'in ortaya attığı fikir ile gündeme gelen projenin ardında Rusya Bilimler Akademisi'nin imzası var. Projenin adı ise Trans-Eurasian Belt Development (TEPR) olarak belirlendi. Rusya'nın Nome şehrinden Alaska'ya bağlanarak iki kıtayı birleştireceği öngörülen projed,e Bering Boğazı geçişinin feribotla mı yoksa bir köprü ile mi yapılacağı henüz belirtilmemiş. 


20 BİN 777 KİLOMETRE 

Rusya ile Alaska kıyıları arasındaki en yakın mesafe 88 kilometre. TEPR projesi hayata geçerse yolun uzunluğu tam 20 bin 777 kilometre olacak. Londra-Alaska arası mesafe ise 12 bin 978 olarak hesaplandı. Trilyonlarca dolarlık bir maliyeti...