acil çağrı merkezi iş başvuruları Haberi
İçişleri Bakanlığı tarafından koordine edilen acil çağrı hizmetlerinin tek bir numara altında bir merkezden hizmet vermesi çalışmalarında son aşamaya gelindiği bildirildi. Bu kapsamda vatandaşların acil yardım ihtiyaçlarını karşılamak, sevk ve koordinasyonunu sağlamak üzere valilikler bünyesinde 112 Acil Çağrı Merkezleri'nin kurulması sorumluluğunun İçişleri Bakanlığına verildiği kaydedildi.
Yeni uygulamada insan kaynağı ihtiyacı için idari ve teknik personelden oluşan yaklaşık 2 bin kişi, 112 Acil Çağrı Merkezleri'nin kurulum ve işletmesine yeni bir ivme katmak üzere istihdam edilecek. Bakanlığın yürüttüğü çalışmalarla tek bir numara ve merkezde toplanacak olan acil çağrı hizmetlerinde, yabancı dilde yardım çağrısında bulunanlar için kendi dillerinde hizmet verilecek.
112 Acil Çağrı Merkezleri'nin faaliyete geçmesiyle acil yardım hizmeti veren kurumların 110 yangın ihbar, 112 acil sağlık, 155 polis imdat ve 156 jandarma imdat...