Adıyaman AVM Haberi
Alışveriş merkezleri (AVM) son yıllarda eleştirilerin odağında olsa da hem yatırımcılar hem de tüketiciler için cazibesini korumaya devam ediyor. Pek çok yatınmcı Türkiye ekonomisinin itici güçlerinden biri haline gelen AVM’lere yatırım için fırsat kolluyor. Organize perakende sektörünün büyümesine büyük katkı sağlayan AVM’ler sayesinde perakendeciler mağaza sayısını artırırken Türkiye geneline yayılma fırsatı buldu. Sayısı 371’e ulaşan AVM’ler bulundukları bölgelerde hem ekonomik hem de sosyal bir değişimin öncüsü oldu.
Türkiye’de AVM sektörünün yatırım değeri 53,5 milyar dolara ulaşmış durumda. Bu yatırımların yaklaşık 15 milyar dolarlık kısmını yabancı yatırımlar oluşturuyor. Sadece 2016 yılında sektöre 1 milyar dolarlık yatırım yapıldığı tahmin ediliyor. Türkiye’deki 371 AVM’nin 106’sı İstanbul’da geri kalan 265’i ise Anadolu’da yer alıyor. Son dönemde pek çok grup rotayı Anadolu’ya çevirmiş durumda. Son...