23 / 12 / 2024

apartman yönetimi denetimi zorunlu mu

apartman yönetimi denetimi zorunlu mu

Anagayrimenkulün sekiz veya daha fazla bağımsız bölümü varsa, yönetici atanması zorunlu oluyor. Kat malikleri, anagayrimenkulün yönetimini kendi aralarından veya dışardan birini yönetici seçebiliyor. Peki, apartmanda denetçi zorunlu mu?

Apartman yöneticiliği kanunu nedir? Apartman yöneticiliği ücreti hesaplaması!

Apartman sakinlerinin ortak kararıyla seçilen apartman yöneticiliğini kanunu bulunur. Apartman yöneticiliği yapacak kişilerin, bu kanuna uymaları gerekir. Yöneticinin, apartman yöneticiliği kanununa uyması hem kendisi için hem de yönetimi devraldığı bina yönetimi için faydalıdır.

Montajekip Apartman Yönetimi Hizmetleri Ve İnşaat Dekorasyon Ticaret Limited Şirketi kuruldu!

Montajekip Apartman Yönetimi Hizmetleri Ve İnşaat Dekorasyon Ticaret Limited Şirketi bugün Ataşehir'de 100 bin TL sermaye bedeli ile Şevval Deniz Keser tarafından kuruldu.

Boğaziçi Apartman Site İş Merkezi Yönetimi Ve Ticaret Limited Şirketi kuruldu!

Boğaziçi Apartman Site İş Merkezi Yönetimi Ve Ticaret Limited Şirketi bugün Ataşehir'de 10 bin TL sermaye bedeli ile Emrah Emre, Munise Gamze Gökmen ve Ömer Erdem ortaklığında kuruldu.

Bankalar, site ve apartman yönetimi kredisi verebilir mi?

Bankalar, "site yönetimi", "apartman yönetimi" kredisini gündemine almalı. Site ve apartman yönetimleri, bankaların sağlayacağı krediyle nakit akışını yönetebilir.

Daimi Apartman Ve Site Yönetimi Limited Şirketi kuruldu!

Daimi Apartman Ve Site Yönetimi Limited Şirketi kuruldu.

Emlak Yönetimi'nden Ankara'da satılık gayrimenkuller!

Çankaya Mahallesi Pembe Köşk Konut Sitesi'nde ve Kültür Mahallesi Özlem Apartmanı'ndaki gayrimenkuller Emlak Yönetimi tarafından satışa çıkarıldı...

Apartman yönetimi toplantısı nerede yapılır?

Apartman yönetimi toplantısı, yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim planında gösterilen zamanlarda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde toplanıyor. Peki, apartman yönetimi toplantısı nerede yapılır?

Apartman yönetimi toplantı şartları!

Apartmanda sekiz veya sekizden fazla bağımsız bölümün bulunması halinde yönetimin oluşturulması ve bu yönetimin belli zamanlarda toplantı yapması zorunlu oluyor. Peki, apartman yönetimi toplantı şartları neledir?

Apartman yönetimi için yapılması gerekenler!

Bir apartmanda ilk apartman yönetimi Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamında yer alan hükümlere göre kuruluyor. Peki, bir apartman yönetimi için yapılması gerekenler nelerdir? Apartmana yönetici nasıl seçilir?

Apartman yönetimi toplantı çağrısı nasıl yapılır?

Apartmanlarda kat malikleri kurulu, yılda bir defadan az olmamak toplanmak zorunda oluyor. Toplu yapılarda ise kurullar, en geç iki yılda bir defadan az olmamak üzere toplanıyor. Peki, apartman yönetimi toplantı çağrısı nasıl yapılır?

Apartman yönetimi ceza kesebilir mi?

Apartmanda yönetimin aldığı kararlara ve kanunda belirtilen kurallara uygun davranışlar sergilemeyen kat malikleri ve kiracılar hakkında birtakım cezalar uygulanabiliyor. Peki, apartman yönetimi ceza kesebilir mi?

Apartman yönetimi nasıl feshedilir?

Apartman yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenler. Peki, yönetim feshedilir mi? Apartman yönetimi nasıl feshedilir?

Apartman yönetimi seçilemezse ne olur?

Taşınmaz üzerinde sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüm olması halinde apartman yönetiminin oluşturulması zorunlu oluyor. Peki, apartman yönetimi seçilemezse ne olur?

apartman yönetimi denetimi zorunlu mu Haberi

apartman yönetimi denetimi zorunlu mu

Apartmanda denetçi zorunlu mu?

Kat malikleri, anagayrimenkulün yönetimini kendi aralarından veya dışardan seçecekleri bir kimseye veya üç kişilik bir kurula verebilirler; bu kimseye Yönetici; kurula da Yönetim kurulu deniyor. 


Anagayrimenkulün sekiz veya daha fazla bağımsız bölümü varsa, yönetici atanması zorunlu oluyor. Anagayrimenkulün bütün bölümleri bir kişinin mülkiyetinde ise, malik kanunen yönetici durumundadır. Peki, apartmanda denetçi zorunlu mu?


Kat malikleri kurulu, yöneticinin görevdeki tutumunu devamlı olarak denetler ve haklı bir sebebin çıkması halinde onu her zaman değiştirebilir.


Hesapların denetlenmesi için yönetim planında, belli bir zaman konulmamışsa; bu denetim her üç ayda bir yapılır; bununla beraber haklı bir sebep çıkarsa, hesap denetlenmesi her zaman yapılabilir.


Kat malikleri kurulu denetim işini, kendi aralarından sayı ve arsa payı çoğunluğuyla seçecekleri bir denetçiye veya üç kişilik bir denetim kuruluna...