06 / 05 / 2024

Avrasya Tüneli türkiyeyi nasıl etkiledi

Avrasya Tüneli türkiyeyi nasıl etkiledi

Avrasya Tüneli'nin liderliğini yapan Yapı Merkezi’nin CEO’su ve Yapı Merkezi inşaat Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu, Fortune Dergisi'nde projenin dünyayı nasıl değiştirdiğini anlattı.

Avrasya Tüneli’nin 2017'de geçiş ücreti ne kadar olacak?

Bugün saat 07.00 itibarıyla geçişlerin başladığı Avrasya Tüneli’nde 2017’de alınacak geçiş ücretinin, 1 Ocak’taki kur baz alınarak yıl boyunca sabit kalacağı belirlendi.

Avrasya Tüneli trafiğe açıldı!

Asya ve Avrupa'yı deniz tabanından karayoluyla birleştiren tarihi proje Avrasya Tüneli, sabah 07.00'dan itibaren araç trafiğine açıldı.

Anadolu yakasındaki otellere Avrasya Tüneli piyangosu!

Avrasya Tüneli belki de en çok Anadolu yakasındaki otelleri memnun etti. Genelde iş amaçlı seyahat edenleri ağırlayan Anadolu yakası otelleri, ‘tünel’ ile turizmin kalbi tarihi yarımada ve Taksim’e daha da yakınlaştı

Avrasya Tüneli yarın sabah trafiğe açılacak!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Avrasya Tüneli'nin açılışının ertelendiğini söyledi. Tünel yarın sabah 07:00 itibariyle trafiğe açılacak.

Büyükyalı: Avrasya Tüneli'ne en yakın proje!

Özak GYO, Ziylan Grup, Yenigün İnşaat ortaklığında, Emlak Konut güvencesiyle hayata geçirilen Büyükyalı İstanbul, Kazlıçeşme sahil yolunda, Avrasya Tüneli’ne en yakın yeni yaşam alanı olarak dikkat çekiyor. T

Avrasya Tüneli, İpek Yolu'na ivme kazandıracak!

Gürcistan Başbakanı Kvirikaşvili “Türkiye ve Gürcistan’ın amacı, partnerlerimizle tarihi İpek Yolu’nu canlandırmaktır. Avrasya Tüneli, tarihi İpek Yolu’nun canlandırılmasına bir ivme kazandıracaktır” dedi.

Avrasya Tüneli'nin özellikleri!

Türkiye’nin en önemli ulaşım projelerinden biri olan ‘Avrasya Tüneli’ açıldı.Tünel, İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe arasını 15 dakikaya indirecek.

Avrasya Tüneli dijital haritalarda yerini aldı!

Avrasya Tüneli, dijital haritalarda da hemen yerini aldı. Yandex, Google, İBB Trafik, Trafi, TomTom gibi uygulamalar harita ve navigasyonlarına tüneli anında eklediler.

Avrasya Tüneli yılbaşına kadar 15 TL!

Taşıt trafiğini İstanbul Boğazı’nın altına taşıyan ve Göztepe ile Kazlıçeşme’yi 106 metre derinden birleştiren Avrasya Tüneli ile seyahat süresi 100 dakikadan 15 dakikaya inecek

Avrasya Tüneli ile kesintisiz ulaşım başlıyor!

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Asya ile Avrupa kıtasını 5’inci kez birleştiren Avrasya Tüneli’nin açılışında, “Bu tünel sayesinde İstanbul’un iki yakası arasında dışarıdaki iklim şartlarından etkilenmeden kesintisiz ulaşım mümkün haline geldi” dedi.

Avrasya Tüneli hakkında merak edilen 7 soru!

Ve merakla beklenen gün geldi... Avrupa ve Asya kıtalarını kara yoluyla dördüncü kez bağlayacak proje Avrasya Tüneli açıldı. İşte tünelle ilgili bilinmesi gereken 7 şey...

Avrasya Tüneli İpek Yolu’na ivme kazandıracak!

Gürcistan Başbakanı Kvirikaşvili “Türkiye ve Gürcistan’ın amacı, partnerlerimizle tarihi İpek Yolu’nu canlandırmaktır. Avrasya Tüneli, tarihi İpek Yolu’nun canlandırılmasına bir ivme kazandıracaktır” dedi.

Avrasya Tüneli Müzesi tamamlandı!

Avrasya Tüneli, 700 mühendis ve 12.000’den fazla kişinin 14 milyon adam/saat çalışmasıyla, planlanandan 8 ay önce tamamlanarak 20 Aralık 2016 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım’ın katıldıkları görkemli bir törenle hizmete açıldı.

Avrasya Tüneli türkiyeyi nasıl etkiledi Haberi

Avrasya Tüneli türkiyeyi nasıl etkiledi

İSTANBUL BOĞAZI’NIN ALTINDA denizden 106 metre derinliğe kadar inen tünel kazma makinesi (tunnel boring machine-TBM), Kadıköy tarafında Selimiye Kışlasının arkasından başladığı yolculuğunu Yenikapı’da tamamladığında herkes rahatladı. Beş derecelik açı ile önce aşağı, sonra da yukarı doğru hareket ederek yolculuğunu tamamlayan TBM’in çıkmasının ardından ikişer şeritlik iki kattan oluşacak tünelin bölme tabyalarının döşenmesi çocuk oyuncağıydı.


Tabii bu yorum, TBM süreci ile karşılaştırma yapıldığında geçerli. Tıpkı ağustos sonunda TBM’in çıkmasının ardından tünelin Anadolu girişinde duyulan, “Artık acele iş kalmadı. Servisi malzemeler gelince gönderirsiniz” sözünde olduğu gibi... İçi naylonla kaplanmış olan minibüslerin biri tünel tabanında, diğeri bölme zemininin döşendiği katta vızır vızır çalışıyor. Tünelin orta noktasındaki en derin yerine bırakacağı elpenler de dahil malzemeleri ve yolcularını aldıktan sonra hareket eden aracın çalıştığı koridor...