13 / 11 / 2024

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı ihale

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı ihale

Temeli 2008’de 3 cumhurbaşkanı tarafından atılan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının 76 kilometrelik Türkiye ayağı, ihale sistemi yüzünden durdu. , 290 milyon liraya ihale edildi. Ancak ihale iki kez tekrarlandı

Bakan Uraloğlu açıkladı! Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattı yeniden hizmete açıldı...

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Orta Koridor ve Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'nın Zengezur Koridoru'nun etkinliğini yükselticeğini ifade ederek, Mayıs 2023'te bakım çalışmaları nedeni ile kapatılan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattı'nın yeniden hizmete açıldığını açıkladı.

Kanal İstanbul'un tren hattı ihalesi iptal edildi! Halkalı-Ispartakule Demiryolu'nda son dakika!

Halkalı-Ispartakule arasında hayata geçirilecek olan Kanal İstanbul geçişi demiryolu hattı inşaatının, danışmanlık ve mühendislik hizmeti ihalesi iptal edildi. İhalenin, şartnamenin tekrar düzenlenerek rekabet imkanının arttırılması amacıyla iptal edildiği belirtildi. İşte detaylar...

Ispartakule - Çerkezköy demiryolu hattına verilen kredinin ayrıntıları!

Sözcü Gazetesi köşe yazarı Çiğdem Toker, bugünkü köşesinde Ispartakule - Çerkezköy demiryolu hattı için verilen krediyi kaleme aldı. İşte Çiğdem Toker'in 'Demiryolu kredisinin gerçek maliyeti' başlıklı yazısı...

EBRD'den Ispartakule-Çerkezköy demiryolu hattına 150 milyon euro kredi!

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) İstanbul'dan Bulgaristan sınırına kadar 67 kilometre uzunluğu sahip olacak Ispartakule-Çerkezköy demiryolu hattının inşaatı için Türkiye'ye 150 milyon euro kredi verecek.

Aksaray-Ulukışla-Yenice Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı'nın ihalesi yapıldı!

"Aksaray-Ulukışla-Yenice Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı İnşaatı ile Elektromekanik Sistemlerinin Temini ve Yapım İşi"nin yaklaşık Değeri 16 milyar 338 milyon 146 bin 708 TL olarak belirlendi.

Aksaray-Ulukışla Demiryolu Hattı projesi meclis gündeminde!

Aksaray-Ulukışla Demiryolu Hattı ve Yüksek Hızlı Tren Yolcu Hattı Projeleri meclis gündemine taşındı. CHP'li Açıkel, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Demiryolu Hattı 2023'te açılacak!

Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı’nın Bursa’dan Osmaneli’ne kadar olan kısmının 2023’e kadar tamamlanması hedefleniyor. Ardından Bandırma’ya uzatılacak olan hat, yolcunun yanı sıra liman bağlantılarıyla yük taşımacılığında da kullanılacak.

Nahçıvan-Iğdır-Kars Demiryolu projesiyle ilgili önerge verildi!

Nahçıvan-Iğdır-Kars Demiryolu projesi meclis gündemine taşındı. DP'li Uysal, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Nahçivan demiryolu hattı ivedilikle açılacak!

Nahçıvan demiryolu hattının ivedilikle açılacağını kaydeden İran Ulaştırma ve Şehircilik Bakanı Muhammed İslami, "Nahçivan demiryolu hattını bir an önce açmaya çalışıyoruz." diye konuştu.

Yerköy OSB'ye demiryolu hattı yapılması talebi mecliste!

Yerköy ilçesinden organize sanayi bölgesine demiryolu hattı yapılması talebi meclis gündemine taşındı. CHP'li Keven, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

İstanbul-Edirne demiryolu hattı projesi meclis gündeminde!

İstanbul-Edirne demiryolu hattı projesi meclis gündemine taşındı. CHP'li Gaytancıoğlu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Erzincan-Trabzon Demiryolu Hattı Projesi'nin akıbeti mecliste!

Erzincan-Kelkit-Gümüşhane-Torul-Maçka-Trabzon Demiryolu Hattı Projesi'nin akıbeti meclis gündemine taşındı. CHP'li Kaya, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Ahmet Kaya'dan Erzincan-Trabzon Demiryolu Hattı tepkisi!

CHP Trabzon Milletvekili Ahmet Kaya, Erzincan-Trabzon Demiryolu Hattı projesi ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı ihale Haberi

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı ihale

Temeli 2008’de 3 cumhurbaşkanı tarafından atılan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının 76 kilometrelik Türkiye ayağı, ihale sistemi yüzünden durdu. Tarihi ipek yolunu demir ağlarla canlandıracak ‘asrın projesi’, 290 milyon liraya ihale edildi. Ancak ihale iki kez tekrarlandı ve 3 kat para harcandı, yine de bitmedi.


2011’de tamamlanması öngörülen Bakü-Tiflis-Kars demiryolu inşaatını yarım bırakan skandallar, Sayıştay raporlarına yansıdı. 2008’de 76 kilometrelik hat için açılan ihaleyi 294 milyon liralık teklifle Özgün-Çelikler Yapı konsorsiyumu kazandı. Ancak şartnamenin gerçekçi hazırlanmaması ve sonradan çıkan aç-kapa tünel, alt-üst geçit gibi eklemeler sebebiyle 435 milyon lira harcanmasına rağmen işin yüzde 39’u bitirildi. 2012’de yenilenen ihaleyi alan Şenbay Madencilik-Ermit Mühendislik ortaklığı, belirlenen maliyetten 12 kat fazla fiyat verdiği altyapı kazı işlerini tamamladı. İdare Mahkemesi, itirazlar üzerine firmanın sözleşmesini feshetti ve...